Author |
Topic  |
Snoddas
Member

920 Posts |
Posted - 2005/05/04 : 00:00:04
|
Olle Adolphson – Balladen Om Det Stora Slagsmålet På Tegelbacken Lasse Berghagen – Teddybjörnen Fredriksson Mike Oldfield – Shadows on the wall
Får väl gå me i "Zalves" klubb med ett antal urkassa gissningar på lagret...........
Här kommer min sista...."Grafitti"
"My brain is empty"   |
"And if you ever come across us don't give us your sympathy You can buy us a drink and just shake our hands And you'll recognise by the reflection in our eyes That deep down inside we're all one and the same"
-Derek William Dick aka Fish-
|
 |
|
xdakob
Member

288 Posts |
Posted - 2005/05/04 : 00:02:22
|
Ett sista försök...
Olle Adolphson – Balladen Om Det Stora Slagsmålet På Tegelbacken Lasse Berghagen – Teddybjörnen Fredriksson Mike Oldfield – Shadows on the wall
1. Ökänd ledare för Tyskland 2. Poppis i Tyskland 3. Berlinmuren, fanns i Tyskland
Alltså är min gissning: Tyskland
Daniel
Hrm, längre än så här kan man nog inte skjuta..... |
mvh Daniel Analogt: Linn Basik med Ittok LVII och AT-95E - Musical Fidelity X-Lps v8/Edison One
Digitalt: Squeezebox - Beresford Dac Caiman Edison One - Linn LK140/Quad 303 Netaudio/Edision 12 - Audioquest Granite Bi-wire - Opus3 Chorus |
 |
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts |
Posted - 2005/05/04 : 00:06:43
|
Mycket bra gissningar överlag så här långt. Men tyvärr ingen korrekt.
mvh/ Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
 |
|
jonasz
Member

2543 Posts |
Posted - 2005/05/04 : 00:10:35
|
Stor teg, hage, fält (field) = Äng men det är ju upptaget så jag får gissa på gärde eller något dylikt.
Jonas |
You'll Never Walk Alone... |
 |
|
xdakob
Member

288 Posts |
Posted - 2005/05/04 : 00:11:18
|
Toksvårt tycker jag, men det ska de ju vara!
Ska bli intressant att se svaret...
Daniel |
mvh Daniel Analogt: Linn Basik med Ittok LVII och AT-95E - Musical Fidelity X-Lps v8/Edison One
Digitalt: Squeezebox - Beresford Dac Caiman Edison One - Linn LK140/Quad 303 Netaudio/Edision 12 - Audioquest Granite Bi-wire - Opus3 Chorus |
 |
|
Jörgen_G

8011 Posts |
Posted - 2005/05/04 : 00:23:06
|
Ingen har ännu kommit med det rätta svaret så vi får sussa i ovisshet i natt. Ni över svaret och jag om det rätta dyker upp.
Jag låter tråden vara öppen under natten. Eftersom jag ska till landet över helgen och åker i morgon förmiddag, kommer jag att stänga kvällens Röda Tråd vid niotiden på morgonen.
/Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
Edited by - Jörgen_G on 2005/05/04 00:37:19 |
 |
|
Jörgen_G

8011 Posts |
Posted - 2005/05/04 : 07:43:52
|
God morgon!
Inga nya förslag under natten. Som jag skrev igår kväll har ni fram till klockan 9.00 på er.
/ Jörgen G |
 |
|
Jörgen_G

8011 Posts |
Posted - 2005/05/04 : 09:21:16
|
Nioslaget är passerat och tävlingen avbryts
/Jörgen G |
 |
|
Jörgen_G

8011 Posts |
Posted - 2005/05/04 : 09:40:50
|
Och så var det det här med svaret...
Några gick i min fälla att trigga på Olle och teddybjörnar och satsade på barnspåret.
Jag trodde att Snoddas var på G efter första och andra ledtrådarna, han var klart närmast då.
Gus och jonasz hittade en elegant vinkling som ju inte var rätt.
xdakob - ditt sista långskott var inte så illa: Stolpe - ut...
tommypeters - ditt sista förslag kommer du att gräma dig över: Stolpe - stolpe - ut...
Den Röda Tråden var Berlin där ledtådarna var avsedda att tolkas enligt följande:
Tegel är den vanligaste internationella flygplatsen för oss svenskar En björn återfinns i stadens vapen The wall syftar mycket riktigt på berlinmuren som tommypeters hade som förslag
Nu kommer jag att försvinna till den internetbefriade Skogen några dagar. Hoppas att Roq och hal kommer att presentera riktigt svåra trådar för er i kväll och i morgon
mvh/ Jörgen G |
 |
|
xdakob
Member

288 Posts |
Posted - 2005/05/04 : 13:17:02
|
Fasen, funderade på det ju!!!
Jaja, bra tråd var det iaf....
Daniel |
 |
|
Snoddas
Member

920 Posts |
Posted - 2005/05/04 : 14:44:32
|
Den var inte lätt . Skall ju som sagt inte vara det iofs........ Bra tråd var det iallafall. Då har jag min chans när du e i skogen Jörgen . Nu vill vi se en lätt tråd idag  |
"And if you ever come across us don't give us your sympathy You can buy us a drink and just shake our hands And you'll recognise by the reflection in our eyes That deep down inside we're all one and the same"
-Derek William Dick aka Fish-
|
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2005/05/04 : 17:55:59
|
Tyskland fick ju en tanke... eller 2, just med tanke på Muren, men jag hittade inget som jag kunde koppla till det. (Hade ingen aning om Tegel) Själv letade jag efter nåt som skulle kunna närmast likna Charlie (Ceckpoint) |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
 |
|
Jörgen_G

8011 Posts |
Posted - 2005/05/09 : 00:11:45
|
Nu är jag hemma från skogen - och konstaterar att setet alltjämt lever
Zalve - du föll litet på eget grepp
En gång för väääldigt länge sedan hade du en Röd Tråd där du använde "lax" som ledtråd för Los Angeles. LAX är ju signaturen för den internationella flygplatsen därstades. Jag kunde inte lösa tråden men så fort jag fick ledtrådaran förklarade för mig, slog det mig att man kunde göra en tråd med "tegel" som ledtråd för Berlin. Sedan dessa har alltså stommen till denna Röda Tråd liggat och väntat på att köras skarpt
/Jörgen G |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2005/05/09 : 07:41:35
|
Jag funderar på om jag skall köra alla trådar denna vecka,,,så får de som har chans att vinna en ÄRLIG chans att göra det...
Återkommer med mer info i kväll... |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
 |
|
hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts |
Posted - 2005/05/09 : 08:29:08
|
quote: Jag funderar på om jag skall köra alla trådar denna vecka
Börja ikväll så får jag tid över och lägga in några nya bilder i min HFLS-tråd. |
Veckans skiva, här ! |
 |
|
tommypeters
Medlem i AÖ

1020 Posts |
Posted - 2005/05/09 : 09:28:21
|
Jag velade ju mellan Berlin och Berlinmuren men det var inte menat att jag skulle vinna... |
Meridian G98DH/G68ADV/DSP5000C/D1500/DSP33 BC Acoustique ACT A3 NuForce Ref8.200W Velodyne DD-15 & DD-12 |
 |
|
Topic  |
|