Author |
Topic  |
dali
Member

322 Posts |
Posted - 2002/10/26 : 09:32:43
|
Slutsatsen man kan dra av tidigare inlägg i denna tråd är att det egentligen inte är något större motstånd mot Linns produkter, det är säljtekniken som är orsaken till irritation.
Jag kan förstå det, att döma av många upplevelser så tycks Linns säljare onekligen ha gått i samma skola. Lyckligtvis finns det skillnader mellan säljare, det är inte alla Linnsäljare som kör den hårda linjen; de jag köpt mina prylar av accepterar att jag inte är intresserad av Linn elektronik och har slutat tjata om de prylarna. De är också mycket tillmötesgående vad gäller hemlån och jämförelser i butik.
|
--- Den som jämför med något billigare kan ibland känna sig riktigt jävla rålurad --- --- Har absolut ingen koppling till Dali högtalare --- |
 |
|
Timbre
Member

4608 Posts |
Posted - 2002/10/26 : 09:40:52
|
Jag tycker att dom ser ordentligt uppumpade ut. Pumpoljan står ju på bordet...  |
 |
|
Magnuz
Member

1572 Posts |
Posted - 2002/10/26 : 12:54:09
|
Två saker ska Linn-butikerna definitivt ha beröm för: Lyssningsrum med bara ett högtalarpar och att det alltid går bra att låna hem saker. |
 |
|
whiskyman
Member

3896 Posts |
Posted - 2002/10/26 : 16:16:19
|
quote: Originally posted by Lech
Janne Josefsson kanske ska besöka en en Linn handlare på vårt uppdrag ??
Det beror la på? Om du vill ha ett mycket vinklat omdöme så är det väl okej, annars inte. MvhKristofer |
 |
|
HPW
Member

370 Posts |
Posted - 2002/10/26 : 16:44:48
|
Inget om man inte retar sig på marknadsföringen. Men det är ju inte det man lyssnar på hemma. Deras fronter har alltid hållit mycket hög kvalitet. Deras CD låter så bra så man kan tro att det är analogt. Dock kräver det att man har bra delar senare i kjedjan. |
Rundgång & Omgång |
 |
|
celef
sirap i datorn

2422 Posts |
Posted - 2002/10/26 : 17:37:15
|
"Vad är problemet med Linn?"
Guldöron ser väl alltid ner på multirumfunktionstillverkare (Linn, B&O, ...)??

|
sound pollution |
 |
|
Timbre
Member

4608 Posts |
Posted - 2002/10/26 : 19:24:55
|
Måste erkänna att jag inte riktigt hänger med. Många av dom där "guldöronens" favoriter tillverkar väl multirumsfunktionsutrustning? Åtminstone multikanalsutrustning...  |
 |
|
Anders47
Member

1060 Posts |
Posted - 2002/10/27 : 00:23:38
|
celef, jag förstår inte vad du menar med ditt inlägg. Många bilder men vad vill du säga? |
 |
|
Dan Brickman
Member

1179 Posts |
Posted - 2002/10/27 : 19:42:49
|
Som vanligt när det gäller hifi så ser man till att få låna hem grejerna och lånar gärna hem lite olika märken och jämför i lugn och ro hemma. Det var riktigt roligt att göra som jag och ett par vänner till mig gjorde, vi lånade ut varandras cdspelare och testade några veckor var mot det vi hade. Resultatet har jag redogjort för under "test av 3 cdspelare".
Problemet med den Linnbutik som finns i Göteborg är att han bara för Linn och Naim så det är svårt att jämföra i butik. 
Det som är lite kul i det sammanhanget är att innan Linn tillverkade cdspelare var all cdmusik kass, innan Linn tillverkade cdspelare med hdcd var den tekniken kass, innan Linn gjorde multirumsutrustning var det förkastligt och så vidare (för att inte tala om hemmabio )
Tyvärr så är Linnhandlare extra hemmablinda och det är synd för det finns godbitar i Linns sortiment (LP12, CD12, Classic). I England så säljs Linn lite friare dvs butiken har oftast många andra märken att jämföra med. |
"My mistress eyes is nothing like the sun |
 |
|
Hatoil
Member

1102 Posts |
Posted - 2002/10/27 : 20:13:41
|
Varför säljs Linn inte 'fritt' här? De skulle nog tjäna på det. |
Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se |
 |
|
n0p
Member

1047 Posts |
Posted - 2002/10/27 : 20:19:33
|
Brickman>> de där med jämförelse i butik. Se mitt tidigare inlägg. I Umeå satsar han enbart på Linn, han har några andra udda prylar. Dels beroende på extremt liten butik, men framför allt, han hävdar att det finns INGA andra hifiprylar av intresse, oavsett prisklass och kategori. |
Exit Planet Dust |
 |
|
Topic  |
|