Är det någon som lyssnat på Madonnas senaste (Confessions on the Dancefloor)?! Hur är ljudkvaliteten på den? Madonna har ju blandat och gett lite förr, Ray of Light-skivan är ju mycket bra ljudmässigt medan Music-skivan är några snäpp sämre (dock bättre än medel-pop-skivan).
Jag talar alltså om ljudkvaliteten inte någon musik-recension.
Min anläggning: XTZ 99 W2MT XTZ Class A-100 Pioneer DV-380-S SAP Cables
Om någon mot förmodan skulle snubbla över denna tråden så tänkte jag delge er mina intryck av Confessions on the Dancefloor-skivan:
Inspelningskvaliteten är bra till mycket bra. Inte samma bredd (ljudbild & frekvensmässigt) som Ray of Light-skivan men bättre på alla sätt än Music-skivan. En något starkare låtsamling (i mitt tycke) än de senare skivorna höjer helhetsintrycket vidare. "Hung up" och "Sorry" är ju lite utspelade p.g.a. radio, men håller ändå lyssningsintresset uppe hyfsat. Bortsett från ett fåtal mindre bra låtar ("Get together" & "I love New York") är det annars idel starka låtar med tydlig dance-karraktär. Låtar som står ut lite extra är "Push" och "Like it or not" men även "Jump" och "How high" tåls att varvas ett par gånger varje helg...
Min anläggning: XTZ 99 W2MT XTZ Class A-100 Pioneer DV-380-S SAP Cables