HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Shanling A300
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

jos
Member

815 Posts

Posted - 2006/12/20 :  11:25:23  Show Profile Send jos a Private Message
Någon som vet/hört något om denna? Intryck?

http://www.nysound.com/exec/servlet/CategoryServlet?action=productdetail&itemID=shl-2015-01013&formID=0

http://www.china-highend-hifi.com/prod0112314133.htm

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2006/12/20 :  11:33:04  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Den är helt ny, finns inte i sverige inu. Jag själv är högspekulant. Deras matchande cd med skivpuck är bara så JÄVLA läcker!! Blir antagligen ett köp. Goldenagemusic får hem den i slutet av Januari. Så det är nog knapert med lyssningsintryck. Jag har mailat shanling om mer detaljerade bilder på dem. Modellerna har nog funnits sen somras i Kina. //Marcus

Bättre bilder http://charismaaudio.com/products_SL.html

UBERSNYGGA!

Edited by - marcus_ec on 2006/12/20 11:36:05
Go to Top of Page

jos
Member

815 Posts

Posted - 2006/12/20 :  11:44:56  Show Profile Send jos a Private Message
Jo den är najs.. Angående bilden inuti, är de större kondingarna elektrolytbank för slutstegsdelen och den mindre som står upp för förstegsdelen tror du?

Typiskt bara att de ska envisas med, som det ser ut som, starkt lysande lampor på fronten...

Och jag måste nog ändå säga att CDn ändå inte har ett skvatt att hämta mot min nuvarande CD när det gäller utseende...





Edited by - jos on 2006/12/20 11:50:09
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2006/12/20 :  11:57:04  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Hej

Smaken är som baken, jag vill inte ha en månlandare
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2006/12/20 :  16:21:09  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Vi får fälla in bilder på stärkaren också. Riktigt attraktiva...

Godmorgon. Nu har jag fått en bild på baksidan i högre upplösning. Och där är amp input. Då måste det funka med pre out till input.... Nu blev det bättre!









Edited by - marcus_ec on 2006/12/21 06:28:40
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/12/21 :  06:40:31  Show Profile
Betyder detta att den kan användas som rent slutsteg alltså?

så ¤"#%)!"#)# snygga!!

Orginal ser ut som något från Toys R Us i jämförelse.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/12/21 :  07:07:38  Show Profile Send Snoop a Private Message
Ah denna verkar ju riktigt intressant, helt okej pris också

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2006/12/21 :  07:22:21  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Nu vaknade Martin.M

Edited by - marcus_ec on 2006/12/21 07:28:03
Go to Top of Page

jos
Member

815 Posts

Posted - 2006/12/21 :  13:16:30  Show Profile Send jos a Private Message
Äh lägg av, Toys R Us var lite väl elakt..

Jag gissar på att du inte sett den i verkligheten hur som så jag tar det inte så allvarligt...

Själv tycker jag att Shanlingen blir mer o mer lik en billig kopia på Classé. Om man ska kopiera så får man ju göra en snyggare version, inte fulare som i detta fall... Eller är det Plinius jag tänker på?
Go to Top of Page

qwert
Member

115 Posts

Posted - 2007/02/04 :  13:26:24  Show Profile Send qwert a Private Message
Är också intresserad av förstärkaren. Det verkar stå mellan A300 och Cayin S200. Shanling kostar 15995 kr hos goldenagemusic.

Hi-fi OCH musik
Go to Top of Page

ThinMan
Member

215 Posts

Posted - 2007/02/06 :  09:50:41  Show Profile Send ThinMan a Private Message
Fick precis hem en Shanling CD-300 från Kina. Enormt bygge, kassaskåpsliknelsen är för en gångs skull träffande. Låter oerhört bra, tack vare två EH6922. Verkar dock vara lite petig med att acceptera brända skivor, något som kanske har med "toppmatningen" att göra? Tycker nog att "pucken" väger lite lätt också, någon som har en aning?

Bop til you drop
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/02/06 :  10:49:04  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
ThinMan: vad slutade notan på? Vad kostade själva apparaten och vad tillkom utöver det? Vad köpa?

Cd-300 ser ungefär ut som en cd-spelare skulle göra om jag fick designa en själv... (!?) Läcker!

Edit: jag glömde naturligtvis... hur låter det (lite utförligare)? Finns det ett generellt "shanling"-ljud på cd och stärkare?

Min anläggningstråd

Edited by - guy gadbois on 2007/02/06 11:05:26
Go to Top of Page

ThinMan
Member

215 Posts

Posted - 2007/02/06 :  11:53:25  Show Profile Send ThinMan a Private Message
guy: kostade via nysound.com ungefär 8000:- inklusive frakt, tull och moms. Visst är den snyggLjudet är mycket detaljerat, med en stor ljudbild, tredimensionellt och samtidigt mjukt och fylligt, kanske är den tack vare rören också mer förlåtande med sämre inspelningar? Jag gick från en Original 2008SE till denna, vilket var ett stort lyft tycker jag. Jag lirar tillsammans med en klass-A förstärkare också från Shanling, och det är - just nu - helt perfekt. Men visst blir det även en A300 längre fram i höst

Bop til you drop
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2007/02/07 :  06:25:04  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Undrar vilken som står sig bäst av Dussun V8i (Korsun) och SL A300.
Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2007/02/07 :  11:50:51  Show Profile Send plind a Private Message
quote:
Visst är den snyggLjudet är mycket detaljerat, med en stor ljudbild, tredimensionellt och samtidigt mjukt och fylligt, kanske är den tack vare rören också mer förlåtande med sämre inspelningar? Jag gick från en Original 2008SE till denna, vilket var ett stort lyft tycker jag. Jag lirar tillsammans med en klass-A förstärkare också från Shanling, och det är - just nu - helt perfekt.



Äähh, det är bara för att du har så bra högtalare
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2007/02/07 :  19:55:42  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Hur snabbt gick det att få hem den?

Någon som vet vilken Kina stärkare som är bäst och prisvärd. Har surfat som en galning, blir inte klok. Jag gillar ju muskler, men vill ändå ha bra ljud. korsun får alltid kritik (Dussun) för ssig diskant. En rör cd kanske hade rådat bot på det. Sen är där Shanling och Cayin. Cayin har fått bra kritik för deras bygge och att deras kvalle är på topp.

Jag kollar i Kina för att jag skall eventuellt uppgradera rejält på högtalarsidan och får köra med en billigare förstärkare i början.

Edited by - marcus_ec on 2007/02/07 20:06:10
Go to Top of Page

ThinMan
Member

215 Posts

Posted - 2007/02/07 :  22:08:39  Show Profile Send ThinMan a Private Message
marcus_ec: Det tog tre dagarJag hade definitivt satsat på en Shanling A300 som har två EH6922 i förstegsdelen, dessutom har de en fantastisk byggkvalitet till ett bra pris. Men man måste förstås digga rörsoundet:)

plind: Hehe, vadå, menar du att dina gamla skruttiga burkar skulle vara något att ha?Nej, faktum är att tack vare min nya cd-spelare förstår jag hur riktigt bra de faktiskt är.

Bop til you drop
Go to Top of Page

jos
Member

815 Posts

Posted - 2007/02/07 :  22:26:17  Show Profile Send jos a Private Message
marcus_ec; Men ska du verkligen köpa en A300 olyssnad och hoppas att den spöar din Primare?
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2007/02/08 :  12:25:03  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Här händer saker hemma hos mig

Jag har bara högtalarna kvar att sälja. Kom och köp!! Jmlab electra 926

Sen blir det uppgradering av högtalare och jag får köpa en lite billigare stärkare sålänge

tror rören kommer sitta fint....

Är hemligt inu, men mer basfladder kommer det varefall bli
Go to Top of Page

jos
Member

815 Posts

Posted - 2007/02/08 :  17:12:53  Show Profile Send jos a Private Message
Och du tror inte att det skulle blivit billigare att behålla Primaren istället för att lägga 10-12k på en Shanling..? Som till och med kanske är sämre?

Vill inte förstöra för dig men jag förstår inte riktigt hur du resonerar bara... Du säger att du vill ha billigare förstärkeri nu i början men jag kan aldrig tro att du fick mer betalt för din Primare än vad du får lägga ut på Shanlingen. Och då vet du inte ens om det blir bättre.... Och om du sen ska sälja Shanlingen beggat får du än mindre... Jag är jobbig, jag vet, men red ut detta nu då..
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2007/02/08 :  17:48:16  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Det är en lång historia. Hade Parasound Halo P3 som försteg med primare. Sen började jag tänka hembio. Säljer de båda köper en reciever och shanlingen som stärkare och steg till hembion. Där är någon sådan där hometheater bypass. Sen tänkte jag rör till jmlab är grymt. Och att de är lättdrivna. Varför inte ta en billigare stärkare och uppgradera signalkällan också, eftersom thulen har ett par år på nacken... :) Hoho Vi går vidare. Sen började den där dumma gubben i bakhuvudet att tänka, va fan! 2 kanals rockar. Så nu har jag tänkt köpa ett par dyrare högtalare och sen bygga vidare på dessa. Jag vet, men hifi är skoj. haha.

Så nu sitter man här utan grejer. Men det känns rätt bra och kul att smyga på ett nytt system. Högtalare vet jag nog vad jag skall ha. Börjar på Von ......... :) :D För där snackar vi dynamik och livekänsla.

Så skall du köpa mina högtalare nu? :D
Go to Top of Page

jos
Member

815 Posts

Posted - 2007/02/08 :  20:53:46  Show Profile Send jos a Private Message
haha ok... Jag vet hur det är, jobbigt träsk det här... Men skoj!

Nope, som det är nu är nog siktet inställt på ett par Gallo.

Är det sådana här du ska ha;

Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2007/02/08 :  21:27:55  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
No comments
Go to Top of Page

AnTra
Member

178 Posts

Posted - 2007/02/09 :  22:30:53  Show Profile  Visit AnTra's Homepage Send AnTra a Private Message
Me wait for A500

47kg och mer POWER !.

MVH AnTra

There is NO substitute for PURE power.
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2007/02/09 :  23:39:50  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
sluta!!!! Du måste fota när den kommer hem. Vart tog du den ifrån?
Go to Top of Page

AnTra
Member

178 Posts

Posted - 2007/02/10 :  06:57:17  Show Profile  Visit AnTra's Homepage Send AnTra a Private Message
Skulle väl skriva "SHOULD WAIT" ursäkta !.

Men blir det bra pris på den så verkar den högintressant , ELLER HUR !

MVH

There is NO substitute for PURE power.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000