HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Inga intryck från Hifimässan i Stockholm???
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2007/02/03 :  23:22:00  Show Profile Send MartinH a Private Message
Lustigt...första dagen har gått på Stockholms bästa hifimässa på länge enl många.

Men ingen som har nått att säga ??

Eller är det för många intryck att smälta ??

/M

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2007/02/03 :  23:30:35  Show Profile Send ryst a Private Message
kopierar mig själv från ett annat forum:

Var ingen sensation i år.
Bäst enligt mig var rummet med Focals nya golvare 1037Be? med audionet cdspelare G2 samt ARs? minsta integerade förstärkare.

Sämst Hifiklubbens rum med Cerwin Vega och bra nära efter på surskalan kom Kef.

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

yfront
Starting Member

27 Posts

Posted - 2007/02/03 :  23:34:07  Show Profile Send yfront a Private Message
*trött* Magnepan och Mårten imponerade stort.

Vad det gäller anläggningar som inte kostade massor så var best sounds uppsättning med primare och elac riktigt skön.

http://www.minhembio.com/yfront

Edited by - yfront on 2007/02/04 11:02:29
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/02/03 :  23:51:56  Show Profile Send Vox a Private Message
För mig var det här den första hifimässan på mer än 20 år. Senast jag var på hifimässa var i början på 80-talet och då var den på Solvalla. Någon mer som var där då?

Mina intryck som "rookie" är att lokalerna är under all kritik. Kan inte tänka mig att t.ex. brandmyndigheterna skulle godkänna så många personer samtidigt i ett "enkelrum".

Trångt i gångar och hur var/är det med handikappvänligheten?

Jag skulle hellre se att mässor av det här slaget genomförs på ställen som är gjorda för mässor.

Sedan är det problemet med de som demade hemmabioanläggningar. Varför måste de spela så starkt? Hördes flera rum bort.

Ljudmässigt gillade jag JBLs högtalare och deras demo.

Hornen som ArtSound spelade på gav en härlig livekänsla . Tankarna började komma om hur jag skulle kunna finansiera dem.

Även Operas högtalare hos Akkelis/JJ imponerade på mig.

Martens nya, Bird?, tyckte jag inte om. Den kändes/lät stel och kall. Kanske var jag där för tidigit på dagen.

På elektroniksidan verkar det vara inne med mycket blankt/silver.

Jag hade gärna sett att det var fler skivförsäljare där samt att det går att betala med kort. Att hålla på med kontanter är för mig ett förlegat sett att göra affärer.

Köpte dock med mig ett gäng SACD-skivor som jag nu sitter och lyssnar igenom.

Trots min till synes negativa inställning hade jag det trevligt, men tänk vad mycket bättre det skulle kunna vara/bli.






"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

gcs
Member

5272 Posts

Posted - 2007/02/03 :  23:59:03  Show Profile Send gcs a Private Message
quote:
Mårten imponerade stort.

Tycker du det? Jag tyckte inte alls så, däremot så gillade jag JBL demon av Array. Nu ska jag gå och blåsa luften i rummet med mina JBL:er innan jag går och lägger mig för natten.
Go to Top of Page

keso77
Member

220 Posts

Posted - 2007/02/04 :  04:09:29  Show Profile Send keso77 a Private Message
Det jag fick mest bestående intryck av var MA GS10, minns inte vilken utställare det var som spelade dem, men de lät en bra bit över förväntan. Resten lät väl ungefär som man förväntade sig....


Lyssningsrum: Nottingham Interspace / Space tonarm (Ortofon Rondo Bronze) - PS Audio GCPH - Squeezebox Touch - Primare A.30.1 - Dynaudio A52SE / 2 x Velodyne SPL-800i
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2007/02/04 :  08:40:20  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Spännande!

Jag har hört positiva kommentarer om många rum. Kom igen nu, dela med er till en sjukling...

Attans att jag missar Magnepan's 20.1!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2007/02/04 :  11:00:12  Show Profile Send FBK a Private Message
Trevlig mässa i stort som vanligt tyckte jag och trevligt folk träffade man också, bla Zalve,Mattias,Magils
Jag inriktade mig först och främst på rummen med anlägningar som inte kostade en flera hundra tusen och uppåt, utom några undantag som sagt.

Riktiga höjdpunkter var Amphion med Holfi elektronik.
De stora Silverline högtalarna med YBA elektronik lät riktigt bra. Tror det var sådana högtalare som mayro har)
Vienna Beethoven Concert Grand lät mer balanserat än vad man har läst på olika form där de har beskrivits som klart varma och bastunga.
Phonar Veritas P5 var en positiv överraskning för den pengen som de kostade.
Midgard rummet med hans nya högtalarmodel (prototyp ännu) som skulle kosta 20.000kr var också en positiv överraskning.


Mässans största plusDe utställare som vågade spela annat än Jazz, som bla gjordes hos Hifi Consult(Sladd),Amphion&Holfi,Creative Audio.

Mässans största minus, all jäkla demojazz är såååå trött på att det bara ska demas med sådan musik överallt. Tex inne hos Vienna fanns det ingen annan musik än Jazz och Blues

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.

Edited by - FBK on 2007/02/07 07:29:44
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/02/04 :  11:23:13  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Jag håller med FBK, För lite Chris Jones

Visst kanske det demas för lite skitig musik, men Räck då fram era egna skivor, eller gå därifrån.

Tråkigast musikmässigt, var nån gles pianomusik hos Audiofreaks och somniga trummor hos Rauna.

Annars hörde jag Rammstein på mångaställen, lite Audioslave. Nån som hade tagit på sig rollen som Travoltas efterträdare och körde 70tals disco på sina högblanka Vivid Audio burkar.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

TNT
Member

204 Posts

Posted - 2007/02/04 :  11:33:13  Show Profile Send TNT a Private Message
Beklämmande dåligt ljud rakt över hela linjen - ju dyrare detso mer pinsamt. Branchen gör sig verkligen en otjänst att visa upp grejer på detta sätt. Man förstår att "hifi" är på nedåtgående - så dje..la pinsamt. OK - det är dåliga rum - men spela inte då - eller ställ inte ut. Nåt måste hända i hifi branschen eller så är det mp3 och kompakt anläggningar för hela slanten om 10 år - dinosaruien är på väg att dö - så är det tyvärr - trist men ett faktum!

Magnepan, Mårten, allt high end var ren skit faktiskt. Det ENDA roliga på hela mäsan var skåningen som i blå kostym som såg ut att ha kommit rätt från krogen dansade till sin demo iförd flippa solglasögön med statementet: jag skiter i ljudet - det här är vad min polare och jag partar til när vi är i NY -- ROFL!!

Verdict: **URUSELT**

/

Jag postar, alltså finns jag
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/02/04 :  11:42:09  Show Profile Send huzze a Private Message
Jag med flickvän gjorde en snabbrunda på mässan. Mest för att hon var nyfiken på min intressesfär. Samtidigt passade jag på att visa att det finns FULA högtalare (vilket gör att de jag är intresserad av framstår som snygga ).
Klart vanligast var Dire Straits då vi var där (mellan 11 och 12 på lördagen). Då det blev snabba inhopp i de flesta rum, så fick det också bli väldigt snabbt ris eller ros. Då det var väldigt mycket folk så blev det för det mesta negativa lyssningsintryck, speciellt i de små rummen med stora högtalare. Kommer inte ihåg vilka 4-5 rum vi tyckte lät bäst eller ens vad de spelade på alla gånger (får skylla på brådskan) men när bilderna kommer upp i bildtråden så lär det väckas till liv...

Min flickväns kommentarer: Folk kan väl tvätta sig innan de ska trängas på en mässa . Själv har jag nästan inget luktsinne, vilket tjejen dock kompenserar... Även visst musikval var märkvärdigt i hennes öron, dock kunde jag förklara att ett ensamt trumsolo kan demonstrera dynamik osv. Hon blev mycket imponerad över mängden utställare och besökare. Är marknade så stor...? Dessutom, när allting låter så illa så lockar en sådan mässa inte några nya anhängare utan bara oss redan invigda...

Slutligen tycker jag som andra skrivit tidigare att det är TRÅNGT på Sheraton. Arken-mässorna är bättre då de sprider ut besökarna över större ytor.

edit: Att Hifi-klubben demar Cerwin som lät riktigt illa och spelar så högt att rummen bredvid blir drabbade istället för att köra t ex nya Dali Mentor förstår jag inte. Eller missade vi någon skrubb?

edit2: Hifi-klubbens stora rum samt Ljudtemas fick inget besök av oss. Det är nackdelen med snabba besök; schemalagda demokörningar orkar man inte vänta på MEN de är klart att föredra då dörren stängs när det är fullt/eller klockan är slagen och demon brukar bli bättre. Hörde av en kamrat att Hifi-klubben presterade bra. Vad körde de på och vad hade Ljudtema?

Huzzes musikanläggningar

Bildreportage: Surround från 90-talet AÖ hos Intelligent Sound Sheraton 2010 AÖ hos huzze Rum hos Audio Concept

Edited by - huzze on 2007/02/04 19:24:02
Go to Top of Page

42
Starting Member

15 Posts

Posted - 2007/02/04 :  11:42:30  Show Profile Send 42 a Private Message
Var där hela dagen. Började 10.30 med Audionord Magnepan som var en rejäl besvikelse då, trotts att Ludwig jobbade hårt som alltid. Återkom efter 16 och då lät det redan mycket bättre. Antagligen på topp under söndagen. Mitt favortrum vara Audioconcepts mindre rum med Manley och framförallt Nagras senaste cd-spelare. Sämsta visning för min del vara Hifikonsultens, salen var alltför stor. Som helhet tyckte jag dock om att det var väldigt lite hemmabio och mest Stereo. Mässan kan nästan mäta sig med Arkenmässan enligt min uppfattning, och då har jag varit på Arkenmässan 4 gånger hela helgen. Synd bara att luften på Sheraton på plan 1 och 2 tog slut under dagen.
Go to Top of Page

Peg
Medlem i AÖ

536 Posts

Posted - 2007/02/04 :  12:51:40  Show Profile Send Peg a Private Message
Jag hittade en handfull rum som jag gillade men visst det var mycket skräp med hissade diskanter och element som inte hängde ihop med varandra. En och annan hade ju dessutom bara tryckt upp sina högtalare hela vägen upp mot bakväggen vilket lät apa. Jag var inte inne i alla rum och jag missade nog en hel del men här är det jag gillade:

Jag tyckte mårten Bird lät riktigt bra i sweetspot. Korrekt och naturligt, riktigt mysigt mellanregister.

MBL+Boulder hos audio concept var hur grymmt som helst ! Det verkade gå att mata systemet med det mesta och de var lika glada ändå. Basen var total förstörd av ett rum brevid där dem visade "världens bästa element" urk för störande "dålig billjuds bas" ! Manley rummet var inte alls dumt det heller. Snapper förstärkaren hamnade helt klart på listan över möjliga framtida uppgraderingar.

Silverline högtalarna (såg ut som dem mayro betalade tandläkaren med) lät riktigt riktigt bra men jag fick bara några sekunder innan nån parkerade sin rumpa framför vänster högtalare och i lugn och ro läste igenom nån tidning så jag gav upp och flyttade vidare.

Det var ett rum fyllt med meridian utrustning och ett par trevliga stativare (minns inte hos vilka) där det lät bra, det var nog enda rummet jag var i med någorlunda rak frekvensgång på mässan tack vare rums eq.

Midgard Audio's prototyphögtalare var helt klart mässans överraskning för min del, de spelades tillsammans med deras Oberon (ice power) monoblock. Helt klart ljudet med mest driv och stampa-takten-känsla på mässan. 4 st 6.5" element per högtalare stod för en grymt tight bas. Bäst system för priset utan tvekan. Högtalarna låg på ca 20000 och mono blocken på mellan 14-20k paret.

Jag blev besviken över de två system med horn jag lyssnade på. Jag tyckte de lät lite skrikigt och hade dålig kontroll. Kanske bara så att horn inte är något för mig eller så var det felmatchade system. Lite trist med tanke på alla lovord horn får här på forumet.

I övrigt var det på tok för trångt på mässan. Höj priset eller bättre lokaler kanske ?

Tack till Gignos och andra medverkande för ett par kul hifi timmar :-)
Go to Top of Page

MasterChief
Member

259 Posts

Posted - 2007/02/04 :  14:31:45  Show Profile Send MasterChief a Private Message
Jag var där direkt på söndagsmorgonen och fick massor av ljudrum helt för mig själv. Hade redan från början bestämt mig för att plocka ut en ca tio som jag lyssnade riktigt seriöst på efter en snabb scanning av rummen. Det som verkligen fick pälsen att resa sig var de tre rum med Martin Logan som fanns på tredje plan (Interceptor och Crystal Cables rum). Jag kom direkt från rummet med 600.000 kronors Kharmahögtalare och jag tyckte ML lätt bättre. Sen gillar jag verkligen Crystal Cables koncept. Snacka om lätthanterliga kablar jämfört med monstren i HiFi Consults rum (Transparent).

För övrigt var Rummet med Verity, Manley och Nagra underbart.

MBL:s monoblock var lika stora som en Vovlo V70. Ljudet var också mycket bra!

Ultimate Audio hade en trevlig demo med 1080p-plasma från Pioneer drivet av deras BlueRayspelare.

Som alltid en trevlig mässa och jag upplevde ingen trängsel alls. Satt alltid i sweetspoot och stördes inte nämnvärt av omgivningen. Den första timmen var klart bäst.

Pluspoäng till demonstratören av Vivid Audio. "Jag skiter i alla jävla HiFi-skivor. Jag vill lyssna på musik!"
Skön inställning eftersom det är ju trots det som anläggningarna är till för. I rummet där de svindyra Kharmahögtalarna demades bad en kille att få höra något rockigt varpå demonstratören slingrade sig och sa: "Jag har bara en Robin Williams", följt av en långt resonemang hur dåligt ljudet var på den skivan. Men herregud! Köper man en anläggning för en miljon borde man väl kunna lyssna på vad som helst?!

I Interceptors rum spelades det härlig Pink Floyd och det är inget snack om att det är Martin Logan som blir mina nästa högtalare! Helt otroligt underbara.

Sen är jag lite less på alla som gnäller på dålig akustik. De flesta av oss ställer ju trots allt anläggningen i vardagsrummet utan några större akustiska åtgärder. Anläggningen måste ju kunna spela i ett någorlunda vettigt rum.


Slutligen tack till Gignos för en underbar mässa!
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2007/02/04 :  15:33:59  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Jag håller med FBK, För lite Chris Jones

Behöver inte vara Chris Jones, men lite varierade stilar skulle inte skada för jag misstänker starkt att det är lååångt ifrån alla Hifi nördar som "bara" lyssnar på Jazz eller Blues.
Hur som helst så tycker jag att det är riktigt dåligt att inte variera musiken som spelas på en mässa.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2007/02/04 :  16:16:51  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message
Det var roligt
Det var som om det bodde en gigantisk orm i varje högtalare

väääääääääääässsssssssssssssssssssssssssssssssssssszzzzzzz

väste den

men jag tror att det mest är moderna inspelningar som låter sådär
man spelar mycket på orm nuförtiden

Jag ska försöka minnas vad jag hörde och såg, innan allt är glömt.

Marten Design Bird + Einstein förstärkare: Ljudet liksom tryckte i öronen, som om det skulle slå lock för dem. Högtalarormen var mycket uppretad.

Transient Design: Vet inte om jag hörde nån musik där inne, men blev förälskad i bakelitskivspelarna (prototyperna)

Canseda: Kanske mässans giftigaste högtalarorm.

Veteran HiFi: Jag tittade på högtalarna men kunde inte uppfatta något ljud. Kanske lite diskant.

Opus3 eller om det var Rauna.. Rummet med en skivspelarbyggsats på bordet och en trevlig möbel med Opus3-spelare. Det lät magert, men här kunde man sitta hur länge som helst och andas ut, och prata med trevlige Bosse också. Fri från hotet från högtalarormen. Rum #2 utan väsande.

Rummet där man spelade på 300B-förstärkare i något svart stenmaterial och nån liten två-vägare med banddiskant. Första fristaden från högtalarorm. Det lät varken neutralt eller mäktigt, men jag tackade killen (norrman?) innerligt för att öronen fick vila. Det var säkert en vinylspelare också, och jag fick skämmas över att jag trillade dit på rörförstärkare+vinylspelare i år också (senaste Gignos hette fristäderna Subas Audio och Suwa Trading)

Audio Concept: MBL-högtalarna var återigen en favorit. Robert spelade härlig pianomusik. Det klirrade en aning elakt. Jag gissar att det var rummets fel.

Hifi Klubben: CV-högtalarna lirade AC/DC och det lät riktigt unket disco. Ändå var det en liiiten lättnad att känna igen soundet, jämfört med de flesta rum, där ljudet inte hade någon förankring i verkligheten.

Subas Audio (tror jag?) där skivspelaren från Audio Concept snurrade:
Väs-fritt och lugnt. Var inte inne så länge.

Det där gigantiska rummet med två bleka låga högtalare.. det lät pyttelitet. yttepytte!

Reference Audio: Spelade någon extremt lugn och stilla musik på låg volym. Monitor Audio hette kanske de små högtalarna? Ganska mysigt.

JBL array 1500.. vad de nu heter.
Instrument lät riktigt fint. Rent underbart faktiskt, i 50- och 60-talsinspelningarna.
Ganska pressat och fräsande ljud främst på röster. Men vem hade gett Dylan Nezeril? Har aldrig hört hans röst så avslappnad. Allra sista låten i den historiska demonstrationen var allra värst. 60-talsinspelningarna var helt okej.

Avantgarde Acoustic högtalare och konstigkonstig jazz-musik.
Här lät det plasttratt. Jag gillar nog iaf plasttratt aningen bättre än ormdiskant.

Kharma högtalare: ? Lyssnade mest när det var nån "testmusik" som lät artificiellt och vacuumförpackat. The n.. group?

QRS-högtalarna överraskade med att de var så pass korta. Mysig bas och lite maffigt i år också.

Det där nostalgirummet: Jätteroliga udda högtalare som inte lät så pjåkigt. Klart kul ljudmöbler!

Ja... Mayros högtalare! Där stod de helt ensamma i ett mörkt rum, Silverlinehögtalarna, och det var bara till å bre ut sig i soffan. De lät ganska härligt och fint, och diskanten mer susade och brusade illa än väste elakt.

Får se om jag kommer på nåt mer. Jag hade riktigt kul med Bakelit-fantasterna och VinylBosse, och bl.a. Audio Concept spelade fantastisk musik.

Knasigaste upplevelsen var nog att se Gallo Nucleus Reference III på riktigt. De var yttepyttesmå! När jag sett dem på bild har jag alltid trott att de har en 15"-bas. :D

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house

Edited by - Ronnie_Ericsson on 2007/02/04 16:38:44
Go to Top of Page

Knaster
Starting Member

5 Posts

Posted - 2007/02/04 :  16:28:22  Show Profile Send Knaster a Private Message
Blev sittande en bra stund inne hos Marten som demade nya Bird. Satt länge och bara stirrade in i de förföriska rörblocken på golvet Mysigt och ett mkt bra ljud, om än med en rätt saftig prislapp...

Fick för första gången höra Burmester och det var en trevlig upplevelse. Bra demo. Ljudet var också riktigt bra, även om jag aldrig fick nån bra plats för en ordentlig utvärdering. Fantastiskt lättlyssnat och levande ljud. Enda negativa var att jag tyckte ljudet var lite väl "mesigt", saknades liksom lite "bett".

MBL var även det en ny upplevelse som lämnade mersmak. Lät mycket bra, det lilla jag hann lyssna. Skulle gärna lyssna mer på dem, även om de ligger lite utanför mitt prisspann.

JBLs demo var himla trevlig och likaså högtalarna. Ett lättlyssnat och engagerande ljud, men jag saknade den lägsta basen. Hade förväntat mig lite mer tryck ur ett par dylika burkar.

Martin Logan lät också mycket bra tycker jag. Blev sugen på att kolla upp dem närmare.

Focals 1037be var däremot lite av en besvikelse. Hade väntat mig mer från dessa burkar, som jag haft med på listan över möjliga uppgraderingar. Bra snärt och härlig närvaro som alltid från Focal men diskanten lät faktiskt inte helt hundra tycker jag. Ska dock ge dem en chans till när tillfälle ges.

Mest spelade musik var nog mäss-klassikern "Keith don't go" tätt följt av Chris Jones. Inget fel i det alls, men man tröttnar efter ett tag, hehe. Nästa gång ska jag ta med egna skivor!
Go to Top of Page

jos
Member

815 Posts

Posted - 2007/02/04 :  18:55:53  Show Profile Send jos a Private Message
Ingen annan som blev kär precis som jag, - i Anthony Gallo Reference 3.1? Sådana ska jag ha! Snacka om sömmlöst och najs diskant samt mellan. Såg nu att de fick "hyfsat" bra recension av 6moons också..

http://www.6moons.com/audioreviews/gallo5/ref31.html

Edited by - jos on 2007/02/04 19:41:59
Go to Top of Page

andreasb
Member

67 Posts

Posted - 2007/02/04 :  18:59:50  Show Profile Send andreasb a Private Message
Var det något nytt från Harmony Design på mässan??? tex. en ny DAC som det pratats om?
Go to Top of Page

yfront
Starting Member

27 Posts

Posted - 2007/02/04 :  19:41:54  Show Profile Send yfront a Private Message
personligen tyckte jag att Anthony Gallo Reference spelade oengagerat, blekt och rätt igenom tråkigt.
ljudet kändes kallt och fattigt, det fanns liksom ingen dynamik eller attack.

http://www.minhembio.com/yfront
Go to Top of Page

jos
Member

815 Posts

Posted - 2007/02/04 :  19:46:16  Show Profile Send jos a Private Message
Smaken är som baken. Basen kunde iofs varit bättre men jag misstänker att uppställningen var boven.. De går ju ner till avgrundsdjupa 22hz som de var uppkopplade, - vilket jag inte märkte... Det är en bra bit djupare än min separata sub med 12"..
Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2007/02/04 :  20:17:16  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message
Då var man hem kommen från hufvudstan
3 tjocka vinyler och 10 rör rikare.
1st Opus 3,1st Stockfish,1st John Lee hooker dubbel.
Rör JJ 4 KT 77,4 ecc 99,2 gz 34.
Första tanken som dyker upp om rummen är MBL,imponerande.
Lördagskvällens besök på Stampen är det mest bestående minnet från denna resa,jag citerar min reskamrat,dynamik och spelglädje

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se
Go to Top of Page

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2007/02/04 :  21:00:11  Show Profile Send Nitram a Private Message
quote:
väääääääääääässsssssssssssssssssssssssssssssssssssszzzzzzz

Ja det var mycket väs och skrik...
...och var det inte skrikigt så hörde man inget för det tokpoppades i rummet brevid... trist

Min bästa upplevelse var Verity Fidelio, Manley och Nagra... därifrån hade jag svårt att slita mig

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

Daniel san
Starting Member

13 Posts

Posted - 2007/02/04 :  21:02:50  Show Profile Send Daniel san a Private Message
Förra gången jag var på mässa var -88 så jag såg fram emot en upplevelse. Lite blandat men väldigt många trevliga människor och lite ny musik. Klart värt det.
Många verkar tycka att det var lite mycket mycket jazz och blues på mässan men alla utställare vill att deras rigg ska låta så bra som möjligt. Men dom flesta verkade tycka det bara var roligt om man hade med egen musik.
Lyssningen på Burmeister tyckte jag var väldigt imponerande men prislappen...? Annars var lilla rummet med Martin Logan och Cayin rörsteg en rolig erfarenhet. Väldigt trevlig ung dansk kille med mycket entusiasm demade duktigt.
Demon av Lyngdorff var också riktigt rolig, vilket klipp i basen. Allt satt väldigt tight.

Många verkar gnälla på HifiKlubben och deras Cerwin Vega men ärligt talat, det var en kul lyssning och man får ta det för vad det var. Ok, inte HiEnd men kul. Roligt med lite annorlunda lyssning, högt.

En bra och rolig mässa.
Väl mött och lyssnat.
Go to Top of Page

MasterChief
Member

259 Posts

Posted - 2007/02/04 :  21:04:54  Show Profile Send MasterChief a Private Message
quote:
Annars var lilla rummet med Martin Logan och Cayin rörsteg en rolig erfarenhet. Väldigt trevlig ung dansk kille med mycket entusiasm demade duktigt.



Instämmer till fullo. Det var en väldigt bra anläggning för vettiga pengar. Dansken var ruggigt trevlig.
Go to Top of Page

mikemusic
Starting Member

27 Posts

Posted - 2007/02/04 :  21:54:00  Show Profile Send mikemusic a Private Message
Bästa och trevligaste mässan sedan senast det var på Sheraton. "Utflykterna" till andra lokaler har inte varit lika uppskattade från min sida.
Rätt mycket bra musik denna gång. Speciellt tack till Audioconcept (Hela gänget därifrån) för fina musiktips och utomordentligt bemötande. Bra lät det också i MBL rummet (knappast oväntat). Allra läckrast dock - den lilla integrerade Jadisen (Avalon Audio) - tror att många missade godingen, anspråkslöst rum, Jadis skriker inte ut sin närvaro men för den som slår sig ner och verkligen lyssnar öppnar sig en klangrikedom jag aldrig hört via annan elektronik. Är du stressad går Jadis dig förbi, ger du tid - får du mångdubbelt igen! Känn på varje ton. Ahhh intimitet, sensualism, närvaro MUSIK! Ancient Audio får också + från mig.

Stackars Marten Design... produkterna är nog bra, men jag får ångest av dödsjazzen de alltid spelar och flyr innan någon måste ta mig till psykakuten. Skulle vilja leka med prylarna på egen hand någon gång...

SÄMST:
DE SJÄLVUPPTAGNA ANINGSLÖSA FOTOGRAFERANDE BESÖKARNA (några med digitala systemkameror + blixtar) MITT I MUSIKEN "BLIPP, BLIPP" FRÅN KAMERAN (DET GÅR ATT STÄNGA AV LJUDET PÅ BÅDE NIKON- OCH CANONKAMERORNA) FÖLJT AV ETT PIPANDE LJUD FRÅN BLIXTEN NÄR DEN LADDAS. SABOTERAD LYSSNING! TÄNK EFTER TILL NÄSTA MÄSSA!

MITT TIPS: FOTOGRAFERING ENDAST SISTA TIMMEN UNDER LÖRDAGEN

Musik ska vara kul!
Jadis, EAD, Audionet, JMlab Utopia, Audience, Burmester
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 1.03 sekunder. Snitz Forums 2000