quote:Detta tips är kanske lite för enkelt, men kom ihåg at trykka in brytaren på fronten som väljer balanserat/obalanserat drift. Om du inte gör det låter det just som du sa at någon viskar i en kyrka
Finns det sådan med ? Så kan det ju vara, annars är Robban ett säkert kort.
Lite osannolikt kanske, men kan det ha blivit en omkastning utav plus/minus resp jord på insidan? Fast det verkar väldans osanorlikt tycker jag? Men konstigare ting kan ju ske...
Ska bli spännande å se vad du kommer fram till! Lycka till... :-)
"I am not young enough to know everything" - Oscar Wilde -
"Simplicity is the ultimate sophistication" - Leonardo da Vinci -
Det brummar med cd spelaren inkopplad. Och det är tyst när den är urkopplad. Alltså med sladden urdragen ur försteget. Om sladden hänger löst i försteget fast utdragen ur cd spelaren så hörs en mycket litet brum. Dock ett brum är det.
Det är inget fel på cdn. Den funkar perfekt med ett annat försteg jag spelade på igår.
Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!
Är cd-spelaren ansluten till jord på nätkabeln? EC har jordanslutna nätisar och du kanske får brumslinga? Testa med ett ojordat uttag om du kan. Eller bryt hellre spelarens nätjord om du kan (och vet va du gör!).
"I am not young enough to know everything" - Oscar Wilde -
"Simplicity is the ultimate sophistication" - Leonardo da Vinci -
Det finns bara en oballad resp en ballad ingång på försteget.
Jag har provat att vända kontakten.
Det är ojordat i vardagsrummet där jag bor.
Brummet är kraftigt. och när det brummar så blir musiken svagare och låter som om det spelas i en kyrka. Det ekar nästan på ett jätteilla sätt.
Brummet ökar med volymen.
Som sagt. Helt plötsligt så blev det tyst med brummet och jag kunde spela några låtar som lät bra utan problem. Sedan bytte jag skiva eller nåt och då kom brummet tillbaka.
Brummet försvann när jag trycke lite på volymratten.. Mycket skumt.
JAG HATAR DET DÄR BRUMMET.
Man tror att: Just denna gång kommer det inte vara något brum när jag höjer volymen. Men ack vad jobber det är när brummet är där.
Jag öppnade en ny topic med mitt problem.
Bättre med en mer korrekt rubrik tänkte jag.
Så kan ske någon kommer med en lösning.
Skall vi flytta till det nya topicet?
Mvh Jon
Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!