Har ett MacGormak Dna1 slutsteg över. Har funderat på att låta det driva ett par basmoduler. Önskar därför köpa något passande. Skall användas som kompliment till ett par Martin Logan. Är möjligen slutsteget för klent till att köra på detta sätt? Tacksam för respons.Tänkte dela vid 50-70. Ett delningsfilter behövs också, aktivt ? Genomförbart ? Eller är jag ute och cyklar? Många frågetecken vart det är tyvärr inte så tekniskt bevandrad!
Jag vet inget om det slutsteget men om du väljer basar som har hög känslighet ska det nog gå bra. Men det låter som om du pratar om aktiv subb, inte passiv. Det hjälper om du säger sånt som hur mycket pengar det får kosta och hur stor den får vara.
Har tydligen varit luddig. Mina funderingarna är att ha två subbor drivna av MacGormak slutsteget som är på 150 vatt. Vad jag tydligen behöver är två lättdrivna subbor. Vill inte släpa in "kylskåp" men ca 60 gånger 60 är okej. Är ett elektroniskt delningsfilter att föredra ? Min ide om delning vid 50-70 hertz står kvar. Om det är någon som har något liknande att sälja eller vet något som står någonstans skicka ett pm.
Du kan dela upp till 80 hertz. InoAOUDIO har ett fint filter som jag lyssnade på igår, det kostar 3000:- nånting..
150 watt funkar nog, fast är i klenaste laget.. beror på hur mycket högt du ville spela. och vad du väljer för subbar, blir det XLS så får du kanske vara beredd att ge dem 300 watt ..
eller så tar du flera, får upp känsligheten, fast du vill också ha KONTROLL
Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Svejk: 150W kan fungera bra om du hittar bra subbar. Elektroniskt delningsfilter är definitivt att föredra när det gäller subbar! InoAudio Cr8 eller något av emblas (www.emblaaudio.no) kan nog bli rätt bra.
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion