är de någon här som har lyssnat på sonus fabers Concertino Domus. är dom värda sina 12k? vart finns de återförsäljare för dessa i trakten runt blekinge?
quote:sonus fabers Concertino Domus. är dom värda sina 12k
Om du gillar deras karaktär så är svaret ja, annars inte. Har inget bra svar angående denna modell annat än att det är bara att ge sig iväg och lyssna. Personligen så har jag hittils bara tyckt att en Sonus högtalare har varit värd sin peng av de som jag har lyssnat på (som är ett flertal) och det är Grand Piano Home.
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Jag gillar Concertino. Många Sonus högtalare känns lite långsamma men inte dessa! Men dom spelar inge bas! kan vara värt att tänka på. Dom helt klart bra av att ha hjälp av en sub. Audionord borde kunna svara på om det finns någon återförsäljare i din närhet.
Köp ett par beggade Totem Model 1. Underbar monitor. Låter mycket större än vad den är.Försvinner totalt om man får in placeringen rätt. Dock lite trögdriven.
Bästa stativaren jag hört!
Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!
jag har bara hört lite dyrare modeller av sonus och jag har fastnat för deras spel stil. och sen när vår kära skattmas har bestämt att jag ska få en del tillbaka så tänker jag göra en investering på ett par stativare så lite förslag på andra modeller i samma prisklass mottages gärna...
Jag skall upp och lyssna på Ayon´s lilla stativare bland annat på onsdag i GBG..... Du får rapport efter denna lyssning om hur dom lät efter hemkomst därifrån... Enligt en som hörde dom på mässan som INTE brukar skräda orden Så lirade dom bra. Och den personen litar jag på då det gäller bra odistat ljud...Han tål inte sådant nämligen..
Det fanns en stativare i den prisklassen från Monitor Audio på mässan i Sthlm i februari som jag och många andra tyckte lät fantastiskt bra för sin storlek och sitt pris. Kommer tyvärr inte ihåg den exakta modellbeteckningnen men den stod iaf i Reference Audios rum.
Tranquil PC T2e -> HagUSB -> i2Digital X-60 -> Audio Aero Prima DAC 24/192 -> Acoustic Zen Absolute -> Berning ZH270 / Gryphon Callisto 2100 -> Acoustic Zen Satori -> Focal-JMlab Micro Utopia Be
Marc: GS10 heter den och är den lyckade stativaren i den även i övrigt lyckade, relativt nya GS-serien.
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/