HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 fundera på högtalarbyte
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

gnutten
Member

71 Posts

Posted - 2007/04/03 :  20:47:54  Show Profile Send gnutten a Private Message
är de någon här som har lyssnat på sonus fabers Concertino Domus. är dom värda sina 12k? vart finns de återförsäljare för dessa i trakten runt blekinge?

niklass
Member

508 Posts

Posted - 2007/04/03 :  22:47:01  Show Profile Send niklass a Private Message
Dennis i Kalmar säljer sonus, eller gjorde åtminstone sist jag var där.. ehrm.. typ 3 år sen.

Denon 3600 |
Audiovector M3 Signature XTZ A2-300 | AV3C signature | AV-surround till atmos-setup

Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7364 Posts

Posted - 2007/04/03 :  23:47:01  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
sonus fabers Concertino Domus. är dom värda sina 12k

Om du gillar deras karaktär så är svaret ja, annars inte. Har inget bra svar angående denna modell annat än att det är bara att ge sig iväg och lyssna. Personligen så har jag hittils bara tyckt att en Sonus högtalare har varit värd sin peng av de som jag har lyssnat på (som är ett flertal) och det är Grand Piano Home.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Jazz
Member

930 Posts

Posted - 2007/04/04 :  07:47:47  Show Profile Send Jazz a Private Message
Jag gillar Concertino.
Många Sonus högtalare känns lite långsamma men inte dessa!
Men dom spelar inge bas! kan vara värt att tänka på.
Dom helt klart bra av att ha hjälp av en sub.
Audionord borde kunna svara på om det finns någon återförsäljare i din närhet.

Följ
https://www.facebook.com/pages/Lasses-HiFi/178563918858059?fref=ts
Go to Top of Page

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2007/04/04 :  20:01:49  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message
Köp ett par beggade Totem Model 1. Underbar monitor. Låter mycket större än vad den är.Försvinner totalt om man får in placeringen rätt. Dock lite trögdriven.

Bästa stativaren jag hört!

Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254
Go to Top of Page

gnutten
Member

71 Posts

Posted - 2007/04/04 :  21:06:14  Show Profile Send gnutten a Private Message
jag har bara hört lite dyrare modeller av sonus och jag har fastnat för deras spel stil. och sen när vår kära skattmas har bestämt att jag ska få en del tillbaka så tänker jag göra en investering på ett par stativare så lite förslag på andra modeller i samma prisklass mottages gärna...
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/04/04 :  22:02:19  Show Profile Send mayro a Private Message


Jag skall upp och lyssna på Ayon´s lilla stativare bland annat på onsdag i GBG..... Du får rapport efter denna lyssning om hur dom lät efter hemkomst därifrån... Enligt en som hörde dom på mässan som INTE brukar skräda orden Så lirade dom bra. Och den personen litar jag på då det gäller bra odistat ljud...Han tål inte sådant nämligen..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Marc
Member

759 Posts

Posted - 2007/04/04 :  22:58:07  Show Profile Send Marc a Private Message
Det fanns en stativare i den prisklassen från Monitor Audio på mässan i Sthlm i februari som jag och många andra tyckte lät fantastiskt bra för sin storlek och sitt pris. Kommer tyvärr inte ihåg den exakta modellbeteckningnen men den stod iaf i Reference Audios rum.

Tranquil PC T2e -> HagUSB -> i2Digital X-60 -> Audio Aero Prima DAC 24/192 -> Acoustic Zen Absolute -> Berning ZH270 / Gryphon Callisto 2100 -> Acoustic Zen Satori -> Focal-JMlab Micro Utopia Be
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/04/05 :  08:13:41  Show Profile Send matte76 a Private Message
Marc: GS10 heter den och är den lyckade stativaren i den även i övrigt lyckade, relativt nya GS-serien.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.67 sekunder. Snitz Forums 2000