Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Varken eller. Den är delvis omlackerad för ett bra tag sedan men det skall göras om och så ska den få nytt krom. Alla delar som inte är perfekta ska bytas ut mot NOS (New from Old Stock)
Den är riktigt vacker. Jag har faktiskt en -66:a i originalskick. B18, också fyradörrars. Den är mycket fint skick men har stått ostartad i 15 år Jag hade tänkt lämna in den för omvårdnad och börja använda den till våren/sommarn. Då är vi iallafall två Amazonägare på forumet
Hehe tack för alla kommentarer. Den gör sig faktiskt bättre på bild än i verkligheten för då ser man inte alla smårepor o småskavanker. Men vänta bara tills jag är klar med den om ett antal år
Det mesta är original men naturligtvis så har det bytts ut diverse smådelar under åren. Har en del NOS grejor liggandes, bland annat rätt ljusinsatser (symetriska) och de breda sargarna som ska sitta på tidiga Amazoner. All plåt är original inklusive skärmar och även inredningen. Originalfälgarna daterade 58 har jag renoverat. Allt som inte är 100% original eller går att renovera till nyskick ska byta ut mot NOS delar (New from Old Stock). Bilen är en tidig 58a för den som undrar (samma inredning och detaljer som sena 57 modeller). Här står lite om skillnaderna mellan de olika årsmodellerna
Så här ser det ut med rätt sargar och strålkastarinsatser. Av någon anledning så har de glömt att sätta dit "Amazon" emblemen på skärmarna. Snobbringar har jag liggandes men jag ska försöka hitta en uppsättning NOS.