Author |
Topic  |
|
rolnor
Member

666 Posts |
Posted - 2008/03/19 : 17:21:43
|
Tycker ibland att det är skönt att kräma ordentligt, brukar inte sällan sammanfalla med ett vist intag av jäst druvsaft... Ska jag nämna en enda låt så är det Bryan Adams "Summer of 69", den får ge mina Beolab femmor fin motion. Kan det rent av vara bra att ibland spela ut sina högtalare ordentligt? Glad Påsk! |
rolnor |
|
CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts |
Posted - 2008/03/19 : 18:05:46
|
Om jag krämar på ibland??? Bajsar björnarna i skogen???
Klart man krämar ibland.
Ska jag för min del nämna en speciell låt som krämas mycket, så blir det väl "Good Man Down" med Joe Walsh. Inte så snabb, men jä**igt tung låt
Glad Påsk till er alla |
A balanced diet is a cookie in each hand. |
Edited by - CarlssonH on 2008/03/19 18:06:20 |
 |
|
ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts |
|
tian
200.000-klubben

1554 Posts |
Posted - 2008/03/19 : 21:46:01
|
Jag krämer gärna på lite när jag har fått ett par stark öl innanför t-shirten   
Brukar gärna bli nån Infected Mushroom låt eller nån ruggigt bra rock låt   
Japp Ryst, ett par monoblock på 1000w 
Krämar på med dom här högisarna .... 
 |
Edited by - tian on 2008/03/19 21:55:26 |
 |
|
guy gadbois
Member

2415 Posts |
Posted - 2008/03/19 : 23:18:52
|
Arg musik kräva arga volymer, tex Pantera eller Fear Factory.... |
Min anläggningstråd |
 |
|
Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts |
Posted - 2008/03/20 : 00:00:33
|
Instämmer med föregående talare. Absolut ett måste. Även oarg musik råkar ut för samma behandling mellan varven |
J. Ullberg |
 |
|
HiFiHåkan
Member

73 Posts |
Posted - 2008/03/26 : 10:24:55
|
Självklart dras det på ibland, det är ju då det är som bäst, när hela ens existens enbart existerar för och i musiken  Tyvärr går inte detta att göra hemma just nu då vi har grannar vägg i vägg Därför blir det oftast på bilstereon, trots att den har sina begränsningar. vad som spelas beror på sinnesstämning men kan vara allt från scooter och blumchen till dream theater eller från Miles Davis till Håkan Hellström. Det viktiga är att musiken innehåller känsla!
(därför har aldrig infected mushroom varit något alternativ för mig när det gäller att verkligen uppleva musik, visst är det bra ljud och det dunkar men det är ju ingen känsla... ) |
 |
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts |
Posted - 2008/03/26 : 10:51:04
|
Att spela högt, jo då alla har vi väl våra stunder  |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
 |
|
llerk
Member

1014 Posts |
Posted - 2008/03/26 : 11:48:54
|
Tycker att desto längre man sitter och lyssnar desto mer vill man vrida på potten . Prova att sätta på mute och gå ut ett tag och gå sedan in igen så får ni en chock vad högt det är... |
"don´t care as long it´s krell" |
 |
|
rolnor
Member

666 Posts |
Posted - 2008/03/26 : 15:00:00
|
quote: (därför har aldrig infected mushroom varit något alternativ för mig när det gäller att verkligen uppleva musik, visst är det bra ljud och det dunkar men det är ju ingen känsla...)
Instämmer, har "försökt" ta till mej svamparna, men för mej blir det aldrig musik... |
rolnor |
 |
|
johan.björklund

20859 Posts |
Posted - 2008/03/26 : 15:47:47
|
Jag får nog försvara svamparna här 
Visst det är mycket umpa umpa men det är även så mycket mer. Har man grejerna rätt ställda så bjuds man på en återgivning som nästan är som 5.1 Där är väldigt mycket småplock som man lätt missar pga bumpet.
Tar man skivorna som är lite mer invecklade (BP empire - The Otherside på converting o den senaste) då är det inte Trance i vanlig mening, iaf inte för mig. Sen är det inte många anläggningar som klarar av att återge ovanstående på HÖG volym utan att det bara grötar ihopa sig.
Alla som säger emot mig nu får ta sig hit för en "lektion"  |
|
 |
|
rolnor
Member

666 Posts |
Posted - 2008/03/26 : 16:45:47
|
quote: Jag får nog försvara svamparna här
Visst det är mycket umpa umpa men det är även så mycket mer. Har man grejerna rätt ställda så bjuds man på en återgivning som nästan är som 5.1 Där är väldigt mycket småplock som man lätt missar pga bumpet.
Tar man skivorna som är lite mer invecklade (BP empire - The Otherside på converting o den senaste) då är det inte Trance i vanlig mening, iaf inte för mig. Sen är det inte många anläggningar som klarar av att återge ovanstående på HÖG volym utan att det bara grötar ihopa sig.
Alla som säger emot mig nu får ta sig hit för en "lektion"
Lite modigt att påstå att man har fel i sitt system om man inte gillar Svamparna, tycker att mina Beolabfemmor borde vara som klippta och skurna för jobbet, men, jag har ju inte hört dom i din rigg, så vad vet jag... |
rolnor |
 |
|
johan.björklund

20859 Posts |
Posted - 2008/03/26 : 19:27:52
|

Givetvis kan det vara så att man inte gillar den sortens musik 
*eDIT* Ändrat tex |
|
Edited by - johan.björklund on 2008/03/26 19:30:52 |
 |
|
Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts |
Posted - 2008/03/26 : 19:40:06
|
Viss musik kräver volym men ibland går jag mot trenden och lyssnar med högre volym på klassisk musik. En kör låter mesigt om man inte drar på lite. och sen finns det vissa John Petrucci och Joe Bonamassa solon man bara inte kan spela tyst.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
 |
|
HiFiHåkan
Member

73 Posts |
Posted - 2008/03/27 : 02:25:14
|
quote:
Jag får nog försvara svamparna här
Alla som säger emot mig nu får ta sig hit för en "lektion"
Jo nog har man hört alla konstiga ljud och effekter som dom har lagt in i sina låtar, på ett flertal olika anläggningar till och med, där några av anläggningarna påstås vara mycket bra (t.ex. i en viss källare någonstans norr om stockholm )
Tyvärr blir det för mig aldrig mer än ljud. Untza untza med effekter och enklare melodislingor. (jag är van vid åtminstone tre-fyra ackordbyten per takt )Men dock mycket bra att visa hur bra det låter med, då dom låter bra på i princip alla anläggningar som finns men roligast är det med åtminstone en 1000watts sub, gärna två 
Inte min typ av musik helt enkelt, smaken är olika som tur är.
Mvh Håkan
edit: kom på ett tips på en låt som är trevlig att dra på med. Ledmotivet från filmen Starship troopers (main theme tror jag det kallas på engelska) Finns nog att få tag på på ett internet nära dig. |
Edited by - HiFiHåkan on 2008/03/27 02:26:50 |
 |
|
Wizard
Member

408 Posts |
Posted - 2008/03/29 : 18:27:14
|
Jag tycker grannar är till för att härdas... Öppet spjäll  |
Wizard |
 |
|
pick-me-up
Member

1382 Posts |
Posted - 2008/03/30 : 16:23:47
|
Tyvärr, kan jag inte göra det där jag bor nu, med tanke på alla grannar. (Oerhört lyhört!) Förut kunde jag lufta på elementen ibland rätt så rejält. Men kanske inte så mycket att komma med om man menar riktig hård mangel!
Fast jag skulle gärna spela rätt så högt ibland om man bodde så att det inte störde andra människor. Jag kan inte njuta av musiken om jag vet att det hörs i hela huset! |
 |
|
tian
200.000-klubben

1554 Posts |
Posted - 2008/03/31 : 16:46:27
|
Nackdelen för mig är att jag kan normalt sätt inte spela Infected Mushroom låtar på min anläggning, för att det hörs aldeles för bra till närmaste granne. Den djupa och kraftfulla basen som kommer ut ur musiken är inte så lätt att kunna "dölja" för grannarna även på mycket moderata volymer.
Därför är det oftast bättre att spela någon musik som inte har samma kraft i bas partiet, som tex hårdrock. |
 |
|
|
Topic  |
|