Och ärligt talat, blir det verkligen bättre om jag skulle koppla in dessa efter en Squeezebox.
Hur stor skillnad gör denna Dac med psu egentligen??????
Är den svår att matcha in i et system, är den kräsen?
Känns skumt att ha tex en squezebox för 2500 spänn som transport för att sedan ha dessa godbitar för över 10000 som da och psu. Känns obalanserat på något sätt...
Vad tror ni?
Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!
Jupp, jag äger X-DACv3 med X-PSU. Visst kan X-DAC användas utan X-PSU, men PSU ger det där lilla extra.
Att koppla in X-DAC i systemet ger ett ordentligt ljudlyft, jag klarar av att höra skillnad när jag kör min Marantz SA7001 i CD läge, jämförandes signalkablar direkt och sedan med X-DAC efter SA7001. Sqeezebox är inte riktigt high-end i grundutförande så nog tror jag att X-DAC ger ett lyft. När du sedan är inne på att förbättra ljudet så kanske du vill ha en CD-spelare med X-DAC:en för ännu MYCKET bättre ljud (förutsatt att du kör MP3 och inte FLAC)
X-DACv3 har en koaxial SPDIF ingång och en optisk toslink. Med dessa skulle jag köpa en CD-transport med koaxial digital utgång och sedan köra squeezeboxen med optisk toslink, båda inkopplade samtidigt. X-DAC väljer automatiskt den ingång som har signal så någondera av 'spelarna' måste vara avstängda för att den andra skal synca. Men detta är nog inget problem.
Det fina med X-PSU är att man kan uppgradera den med någon nätkabel med IEC-kontakt, man behöver alltså inte använda den sunkiga medföljande kabeln. Sedan kan X-PSU samtidigt leverera ström till FYRA X-enheter. T.ex. X-LPSv3 och X-CANv3. Lyxigt.