Author |
Topic  |
Marina Jansson
Member

2328 Posts |
|
Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts |
Posted - 2008/07/18 : 21:58:57
|
Ett varmt tack till Sladd!  |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
 |
|
Magils
Member

7061 Posts |
Posted - 2008/07/18 : 22:59:12
|
Du är väl lottad Bernt, med en såpass insatt och intresserat äkta hälft. Bara en sån sak som att ni är medlemmar båda två, har HF några andra exempel på det?
- Vi hade besök av gamla vänner igår, som vi inte sett på flera år, varvid mitt (nya) intresse kom upp till samtal..och som min fru uttryckte det. "- Jag har inga problem med att han skaffar nya prylar då och då, bara det inte dyker upp en ny j-la fjärrkontroll varje gång, som man måste lära sig." ( Multikontroller har aldrig gått hem ) |
- Det finns inget problem som är större än lösningen..
- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225 |
 |
|
Cyrus
Member

735 Posts |
Posted - 2008/07/18 : 23:09:55
|
"Sweatspot" 
Är det där du sitter och vilar varje gång du har flyttat runt makens anläggning för fyrtielfte gången  
Förlåt, kunde inte låta bli   |
 |
|
svejk
NA addikt

3505 Posts |
|
Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts |
Posted - 2008/07/18 : 23:28:57
|
Jag sitter i sweatspot när hon har varit och handlat...  |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
|
 |
|
Cyrus
Member

735 Posts |
Posted - 2008/07/19 : 00:33:03
|
I know the feeling  |
 |
|
Marina Jansson
Member

2328 Posts |
Posted - 2008/07/19 : 11:45:25
|
quote: "Sweatspot"
Oj! Vicket stavfel det blev, men nu har jag inte hjärta att editera för då försvinner ju poängen.
quote: Det är braaa att du inte gått med i Quad, Qvinnor Utan Audiofil Dårar
Nä, det är inget för mig. Jag räknar väl mig som Audiofil själv, speciellt om jag får lov att sjunga med själv 
Quad II har vi ju hemma ett par stycken, som glöder lite hemtrevligt bakom kärnkraftverket när bakkanalerna kör (sällan, tyvärr). De är inte jättesnygga men ljudet är gôtt. 
|
Waf, Waf!
|
 |
|
linnar
Kunskaps-Harry 2005 & Semester firare

3623 Posts |
Posted - 2008/07/23 : 02:26:30
|
Är lite avundsjuk på Sladd som kan skoja så fint utan att bli kallad det ena eller det andra.
Hemma hos oss är det min fru som har mest tid vid sweetspot medan jag svär å spottar...
|
 |
|
Nicks
Member

1943 Posts |
Posted - 2008/07/23 : 07:45:13
|
Ni har samtliga missförstått....  Hos mig är det flickvännen som ÄR the sweetspot...  
Edit... Ja jag är nykär...  |
Hihi. :)
|
Edited by - Nicks on 2008/07/23 07:46:04 |
 |
|
Marina Jansson
Member

2328 Posts |
Posted - 2008/07/23 : 08:46:30
|
quote: Är lite avundsjuk på Sladd som kan skoja så fint utan att bli kallad det ena eller det andra.
Jag fick aldrig intrycket att Sladd skojade...
quote: Hos mig är det flickvännen som ÄR the sweetspot... Ja jag är nykär...
Grattis! Och lycka till! |
Waf, Waf!
|
 |
|
linnar

3623 Posts |
Posted - 2008/07/23 : 23:15:41
|
quote: Ni har samtliga missförstått.... Hos mig är det flickvännen som ÄR the sweetspot...
Edit... Ja jag är nykär...
Nu blev jag ännu mer avundsjuk!
( )
|
 |
|
linnar

3623 Posts |
Posted - 2008/07/23 : 23:17:54
|
quote:
Jag fick aldrig intrycket att Sladd skojade...
Möjligt, men poetiskt och välformulerat var det. En och annan ögonbrynhöjare var det allt ändå!?
|
Edited by - linnar on 2008/07/23 23:18:12 |
 |
|
Marina Jansson
Member

2328 Posts |
Posted - 2008/07/23 : 23:36:07
|
quote: Möjligt, men poetiskt och välformulerat var det. En och annan ögonbrynhöjare var det allt ändå!?
Ja, för mig var det framförallt förståelsen för båda parterna som slog mig i hans krönika. Han kan ju beskriva en hifi-nörd så att man (jag) känner igen sin man fullständigt, och sen kan han dessutom beskriva hifi-nörd-frun till punkt och pricka och med en sån kärlek och respekt att man (jag) inte kan annat än att gå in och ge min hifi-nörd en puss på flinten och skatta mig lycklig att det är just en sån jag är gift med. Och vad spelar det då för roll att vardagsrummet är belamrat med allsköns hifi-prylar? Vi får ju plats med en studentfest där t.om! Definitivt välformulerat. Skojar han? Nä, det tror jag inte. Jag vill inte tro det heller. Det verkar komma från hjärtat.
|
Waf, Waf!
|
 |
|
linnar

3623 Posts |
Posted - 2008/07/24 : 14:40:27
|
Jag måste säga att jag är överraskad av hans skriverikonst. Killen kunde ju lika gärna dra sig tillbaka och börja skriva. Han blir mog minst lika framgångsrik som "writer".
Jag håller med dig, Marina, att det verkar komma från hjärtat och att han vet mycket väl vad han skriver om. Din beskrivning på reaktionen av texten är behagligt att läsa och ger en bild av ett mycket väl fungerande förhållande. Hemma hos mig är det nästan exakt samma med den skillanden att jag inte kan belamra vardagsrummet med en massa grejer. Det är mitt problem nu när jag skall bygga en ny anläggning. Det gäller att designa den så att den platsar i vardagsrummet. Därmed är gränserna satta. Men det kan också vara en rolig utmaning.
Det jag skrev om att han skojade kommer från mitt jobb där jag visade texten för ett par av mina kvinnliga kollegor. Tyvärr blev inte de lika imponerande. Det var till dem jag sade att man inte skall ta saker och ting allt för allvarligt då det finna en stor portion värme, humor och skoj i "branchen". Detta smittade sedan av sig på texten i ett av mina inlägg.
|
 |
|
B-200
fd. asimov66

4687 Posts |
Posted - 2008/07/24 : 14:50:16
|
Hans akustiktips är fortfarande en text som jag återkommer till. Smått genialiskt skriven. |
.....Med reservation för subjektivitet och stavfel |
 |
|
Marina Jansson
Member

2328 Posts |
Posted - 2008/07/25 : 14:07:45
|
quote: Hans akustiktips är fortfarande en text som jag återkommer till. Smått genialiskt skriven.
Kan du länka? |
Waf, Waf!
|
 |
|
Marina Jansson
Member

2328 Posts |
Posted - 2008/07/25 : 14:12:03
|
quote: Det jag skrev om att han skojade kommer från mitt jobb där jag visade texten för ett par av mina kvinnliga kollegor. Tyvärr blev inte de lika imponerande. Det var till dem jag sade att man inte skall ta saker och ting allt för allvarligt då det finna en stor portion värme, humor och skoj i "branchen". Detta smittade sedan av sig på texten i ett av mina inlägg.
Ibland måste man ha en känsla för vad som går hem hos folk. Vad som är verkligt för dom. Även Alice i underlandet gjorde bort sig när hon pratade om sin duktiga katt i fåglars och råttors sällskap. Hon blev snart ensam, stackarn. |
Waf, Waf!
|
 |
|
Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts |
Posted - 2008/07/25 : 19:55:30
|
 |
MVH Bernt Mitt system
|
 |
|
Magils
Member

7061 Posts |
Posted - 2008/07/25 : 20:23:55
|
quote: ha en känsla för vad som går hem hos folk
Så rätt, så rätt...en del blir ju mer intressade om jag beskriver mina turer i källaren, som att "njuta i sällskap av ett par bruna kurviga skönheter, lätt inoljade med läder framtill" än vad det egentligen handlar om. |
- Det finns inget problem som är större än lösningen..
- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225 |
Edited by - Magils on 2008/07/25 20:25:05 |
 |
|
Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts |
Posted - 2008/07/25 : 20:46:09
|
 |
MVH Bernt Mitt system
|
 |
|
Marina Jansson
Member

2328 Posts |
Posted - 2008/07/26 : 23:24:23
|
Och dina har ju nätstrumpor, Bernt! 
 |
Waf, Waf!
|
 |
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts |
Posted - 2008/07/26 : 23:46:58
|
Eller också blir det som hemma hos oss när de nya högtalarna kom in i huset. Den bättre hälften visar sig vara den VEKLIGE ljudnörden och börjar justera placeringen på soffor och högtalare för att få ut ännu lite mer detaljer i basen...
 /Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
 |
|
Outer heaven
Member

100 Posts |
Posted - 2008/07/27 : 06:35:03
|
quote: Eller också blir det som hemma hos oss när de nya högtalarna kom in i huset. Den bättre hälften visar sig vara den VEKLIGE ljudnörden och börjar justera placeringen på soffor och högtalare för att få ut ännu lite mer detaljer i basen...
Är du säker på att det inte är någon form av trick? Hon kanske går under falsk flagg som audiofil för att få den möbleringen hon vill  |
Tell me why I had to be a powerslave. |
 |
|
Marina Jansson
Member

2328 Posts |
Posted - 2008/07/27 : 09:36:03
|
Ja, det är mycket med WAF - inte bara möblernas placering. Vi kvinnor får svettas inte bara med att det ska låta så bra som rummet kan tillåta men OCKSÅ hur det ser ut. Många svåra beslut i ett vardagsrum. 20 cm längre in i rummet kan vara avgörande för bra bas - men se ut som om man inte är färdig med flytten. Hur löser man det på bästa sätt? Och hur gömmer man ett par VITA Svanå 5:or i ett rum med obehandlad träpanel? (Man kör dem till Pac.) Ja, ni ser! Att vara HiFi-Nörd-fru är ett krävande jobb, för inte vill man ju skiljas för en sån trivial sak att soffan hamnar en halvmeter ut på golvet. (Fast vissa har ju skilt sig för att tandkrämstuben klämdes på mitten...) Men om man som du Jörgen, kan jobba i hop med den bättre hälften och lösa ljudet på bästa estetiska sätt, både visuellt och ljudmässigt, då är ju lyckan gjord! 
|
Waf, Waf!
|
 |
|
Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts |
Posted - 2008/07/27 : 10:10:38
|
quote: Man kör dem till Pac
Jo så blev det ju.  |
MVH Bernt Mitt system
|
Edited by - Bernt Jansson on 2008/07/27 10:46:46 |
 |
|
Topic  |
|