HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Integrerad förstärkare med inbyggd BRA dac,?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2008/09/04 :  21:02:42  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message
Lekte med tanken att köra digitalt in i stärkaren.

Finns det någon välljudande integrerad som har inbyggd dac?

Naim SuperNait har det har jag för mig?

Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254

Micke65
Member

471 Posts

Posted - 2008/09/04 :  23:14:26  Show Profile Send Micke65 a Private Message
Naim SUPERNAIT finns ju precis som du säger.
Sen har Bryston ett par modeller också.
Så finns det ju en hel del surroundförstärkare med DAC, tex Primare SPA-20/21.
/Micke
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2008/09/05 :  06:24:19  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Budget? Preferenser?

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

breza
Member

87 Posts

Posted - 2008/09/05 :  09:35:56  Show Profile Send breza a Private Message
Musical Fidelity A1008 har inbyggd DAC ,
( fast lite dyr kanske ? )
Go to Top of Page

thespacefriend
Starting Member

11 Posts

Posted - 2008/09/05 :  09:42:36  Show Profile  Visit thespacefriend's Homepage Send thespacefriend a Private Message
Hej OhmBoy, har inget bra förslag att slänga in i leken. Eller jo, kanske, finns en kinesisk Shanling SLM-A40 mk II som ska vara väldigt bra. Jag har dock inte hört den själv...

Men du kör väl redan nu digitalt direkt in i förstärkaren i högtalarna?
Är du inte nöjd med dina nya Avi ADM 9.1? Någon skillnad mot din förra Roksan/Benchmark/Totem kombination?

Asus X101CH -> AudioPro WF100 -> KR Audio VA340i -> Harbeth C7-ES3
Go to Top of Page

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2008/09/06 :  10:18:28  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message
Ska jag vara ärlig så älskar jag totem model 1. De är vackra och låter grymt bra. Med en benchmark till SB var dem riktigt grymma.

Jag skall inte uttala mig än om Avi Adm9.1 för mina är inte inspelade än. Än så länge är dem lovande.


Men det jag drömmer om är ett par Intelligent Sound IS8. De är dem högtalare som verkligen tar bort "slöjan" i ljudet. Wow vilka högtalare. Dock kostar senaste utgåvan 34 papp tror jag.


Men Squeezebox är så pass smidig så jag vill fortsätta med dem. Lekte bara med tanken om att koppla in den till en integrerad förstärkare med dac och sedan till ett par is8 pro.

Sån är jag.

Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254

Edited by - JWO on 2008/09/06 10:19:13
Go to Top of Page

thespacefriend
Starting Member

11 Posts

Posted - 2008/09/06 :  21:16:15  Show Profile  Visit thespacefriend's Homepage Send thespacefriend a Private Message
Förstår vad du menar. Har faktiskt också ägt ett par Totem Model One Signature en gång i tiden... Men jag tycker lösningen med dina Avi verkar rätt smidig. Iaf om man inte har för många källor. Du får gärna slänga in något kortfattat omdöme sen när dom är inspelade om du vill och hinner!

Såg nu att Harman/Kardon släpper en ny stereoförstärkare, HK990, med digitala ingångar, 2x150W och enklare rumskorrigering (typ hemmabio). Kanske (kanske...) kan vara något?

Intelligent Sound verkar kalas. Har sneglat på dom länge. Intressanta!


Asus X101CH -> AudioPro WF100 -> KR Audio VA340i -> Harbeth C7-ES3
Go to Top of Page

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2008/09/06 :  21:55:32  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message
Jag rekomenderar alla som inte lyssnat på ett par IS högtalare att göra det.

Helt sanslöst.

Trodde aldrig att det kunde låta så detaljerat och upplöst. Hjälp mig säger jag bara

Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254
Go to Top of Page

fatpipe
Member

264 Posts

Posted - 2008/09/07 :  00:38:47  Show Profile  Visit fatpipe's Homepage Send fatpipe a Private Message
Lyngdorf TDA-2200
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000