HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Advantage S1 - köpråd
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts

Posted - 2003/01/03 :  17:41:38  Show Profile Send drgreen a Private Message
hm..vad är det för småbuggar det pratas om? Jag har inte märkt ngt och byggkvalitén tycker jag är ok oxå..om man bortser från den klart irriterande lutande cd-luckan...sen är ju förstås "finesserna" klart begränsade..timern räknar t.ex bara uppåt men det kan jag leva med...skulle vilja ha en fjärr med direktval till låtarna oxå...programera/repetera har jag inte heller knappt förstått hur jag gör men använder iofs inte sånt heller.
Go to Top of Page

VR-8
Member

420 Posts

Posted - 2003/01/03 :  18:13:36  Show Profile  Visit VR-8's Homepage Send VR-8 a Private Message
quote:
Originally posted by drgreen

hm..vad är det för småbuggar det pratas om? Jag har inte märkt ngt och byggkvalitén tycker jag är ok oxå..om man bortser från den klart irriterande lutande cd-luckan...sen är ju förstås "finesserna" klart begränsade..timern räknar t.ex bara uppåt men det kan jag leva med...skulle vilja ha en fjärr med direktval till låtarna oxå...programera/repetera har jag inte heller knappt förstått hur jag gör men använder iofs inte sånt heller.

Jag har haft följande buggar(som jag har "råkat" att hitta).

Om man använder S1'an som cd utan volymkontrollen så tappar den "vol ctrl dis" läget vid av- och på-slag på huvudströmbrytaren.

Spelar man med uppsamplingen av så kommer det inget ljud ur maskinen om du stänger av den och sätter på den igen utan du måste sätta på uppsamplingen för att reläerna ska släppa på ljudet.

Om du får för dig att stänga luckan och samtidigt höja volymen på maskinens front så kommer du i serviceläget.Inte speciellt logiskt....

Byggkvaliteten kan ju inte jämföras med Audionet tex. Jag fick tex en lös nätbrunn,märke på alu-fronten,saknade skruvar på korten,rasslig släde och en smutsig fjärrkontroll. OBS det var en ny maskin!!!

Numera stereolös och kommer så att vara en bra tid framöver.....tack och hejdå!
Go to Top of Page

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2003/01/03 :  18:23:42  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
quote:
Originally posted by drgreen

Hej Drgreen!

Själv har jag alltid misstänkt att Microsoft legat bakom tillverkningen av S1:an
Klart att det blir buggar då eller hur!
Mvh
kenth

"själv köper jag färdig testade prylar"
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/01/03 :  18:24:28  Show Profile Send ekman a Private Message
jag kan däremot inte förstå dom som tycker advantage är bäst

nej men seriöst jag har också hört advantage med ml och det lät inte alls grötigt osv som herr siffernisse sa däremot har jag aldrig hört ett system med advantagestärkare som låtit bra s1an har däremot rockat ett par gånger
Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/01/03 :  19:59:15  Show Profile Send dole a Private Message
Som sagt det ska bli klart intressant att testa S1:an.
Har också varit en dem som anmärkt på byggfinishen och då framförallt den sneda luckan på släden har bara sett en som varit perfekt. Och det var i reklamportfolion. Men låter den bra och SPELAR alla skivor är jag nöjd. Jag ska prova lite andra saker innan jag bestämmer mig text Mark Levinson cd 390s. Men det är helt andra pengar. Skulle gärna testa wadia 861 också men jag vet inte vilka som har dem.
Men det Är klar skillnad i pengar som sagt 115000:- för wadia och 90000:- för ML jämfört med Audionet för 32000:- och Advantage för 45000:-(finishen på Audioneten är absolut oklanderlig och jag skulle inte tveka en sekund att ha den kvar, bara den spelade alla skivor)

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Go to Top of Page

VR-8
Member

420 Posts

Posted - 2003/01/03 :  20:04:21  Show Profile  Visit VR-8's Homepage Send VR-8 a Private Message
quote:
[i]finishen på Audioneten är absolut oklanderlig och jag skulle inte tveka en sekund att ha den kvar, bara den spelade alla skivor)

Hur många skivor tar den inte brännt/köpt?

Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/01/03 :  20:09:00  Show Profile Send dole a Private Message
quote:
Originally posted by VR-8

quote:
[i]finishen på Audioneten är absolut oklanderlig och jag skulle inte tveka en sekund att ha den kvar, bara den spelade alla skivor)

Hur många skivor tar den inte brännt/köpt?

Den spelar egentligen alla skivor, det är bara det att det inte går att stega mellan låtarna på ett tiotal skivor.
Petigt kan tyckas men det ska fungera!!!

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2003/01/03 :  20:17:10  Show Profile Send n/a a Private Message
Hmm... Jag är ingen storbeundrare av S-1. Men jag är ju kanske lite färgad i min talan... Men jag har hört en hel del.

Men jag tycker att det allra viktigaste... Är att du ska prova hemma först och jämföra med spelare i samma prisklass.

//Jonas

Insyltad i branschen via Ljudmakarn
Go to Top of Page

Siffernisse
Member

276 Posts

Posted - 2003/01/03 :  20:29:40  Show Profile Send Siffernisse a Private Message
quote:

Den spelar egentligen alla skivor, det är bara det att det inte går att stega mellan låtarna på ett tiotal skivor.

Petigt kan tyckas men det ska fungera!!!

S.A.T gänget verkar ha stora problem med byggkvaliten, Lyssnade på Cd-fix o Amplifix för ett tag sedan och volymkontrollen på amplifixen var hel-konstig, så vi var tvungen att slåav o på den några gånger, tills den fungerade, Den fina??? fjärkontrollen slutade även att fungera, vilket gjorde att jag var tvungen att springa fram och tillbaka, när vi körde tun-dem mot Regas nya 7000kr cd.

Hörde föresten Wadia 861 med ett krell steg, och ett par dynaudio stativare. Lät mycket detaljerat och tajt, wadian är helt klart en riktigt bra spelare!, men dyr!

mvh/
siffernisse
Go to Top of Page

lars
Member

461 Posts

Posted - 2003/01/03 :  21:01:06  Show Profile Send lars a Private Message
Siffernisse:

Jag var nära att köpa ett par Martin Logan SL3 efter att ha testat med gitarrmusik, sång och annan musik som inte var så komplex. Jag testade med Advantage som CD och förstärkare. Som tur var så provade jag även men en symfoni (Bethovens 9:a). Då föll hela ljudbilden och det blev oerhört grötigt.

I stället kopplade försäljaren in ett par Thiel 3.6. Då föll bitarna på plats igen även på symfonin som ML inte klarade. Fortfarande med Advantage-drivning.

I och för sig så är ML oslagbara i luftighet när det gäller okomplex musik. Men den begränsningen klarar inte jag mig med.

Sladd:

Skulle vara intressant och veta vilka CD du har testat mot S1:an.

Dole:

Är väldigt nyfiken på vad du kommer fram till mellan S1 och Mark Levinson? Är även nyfiken på hur S1 är mot Meridian.
Kommer själv att testa S1 och Meridian under våren.

Övrigt:

En kompis testade S1 mot AR CD2/LS25. Med LS25 emellan så var skillnaden liten mellan S1 och CD2. Körde han S1 utan LS25 så blev skillnaden stor till S1:s fördel. Alltså så förordar han S1 utan försteg. Andra på forument har dock motsatta erfarenheter.
Varför skall verkligheten vara så svår?
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/01/03 :  22:04:17  Show Profile Send ekman a Private Message
vad tyckte nisse siffer om rega cdspelaren???
Go to Top of Page

VR-8
Member

420 Posts

Posted - 2003/01/04 :  00:26:54  Show Profile  Visit VR-8's Homepage Send VR-8 a Private Message
quote:
Originally posted by Siffernisse

[quote]

Hörde föresten Wadia 861 med ett krell steg, och ett par dynaudio stativare. Lät mycket detaljerat och tajt, wadian är helt klart en riktigt bra spelare!, men dyr!

mvh/
siffernisse

Hur vet du att det var Wadian du hörde och inte Dynaudion.......

Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/01/04 :  00:34:46  Show Profile Send ekman a Private Message
eller krellen =))))
Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/01/04 :  02:22:18  Show Profile Send dole a Private Message
quote:
Originally posted by lars

Siffernisse:

Dole:

Är väldigt nyfiken på vad du kommer fram till mellan S1 och Mark Levinson? Är även nyfiken på hur S1 är mot Meridian.
Kommer själv att testa S1 och Meridian under våren.

Jag hoppas att jag får låna Levinson det är inte klart än men jag skulle inte tro att det är ett problem

Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/01/04 :  02:27:43  Show Profile Send dole a Private Message
quote:
Originally posted by ekman

eller krellen =))))

Det skulle vara kul att testa en Krell cd i den högre skolan , för 280:an den var inte kul tyvärr. Annars var den ganska rätt i pris på Sontec ca:40lapp, den var beggad.(men släden var det absolut hemskaste jag varit med om inte ens den billigaste dator låter sämre. Men det kan ha varit fel på den jag provade)

Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/01/04 :  02:37:28  Show Profile Send ekman a Private Message
testa kps28 eller vad den nu heter då =)
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/01/04 :  09:23:00  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
VR 8:

Din historia stämmer inte med verkligheten och det vet du mycket väl. Jag blir ganska över dina inlägg.

Nu skall vi inte dra alla de olika turer som varit med dig och din spelare här.

Du använder inte detta forum som något kampanjmedel för då stänger jag av dig omedelbart.

Det gäller naturligtvis även alla andra som vill rikta skvaller, misstankar, förtal och dyl SPECIELLT om man är insyltad i branchen utan att vara tydlig med det.

X-ray har t ex nu haft den goda smaken att skylta öppet med var han jobbar och var hans lön kommer ifrån.

Kan vi få godheten att signaturen "robban" också lägger ut att han driver klubben.net i hopp om att alla hans kommentarer då får ett mer förklarat sken? Alternativet är respass även där.

Undertecknad har koppling till hifibranchen och dessa är beskrivna i Policyn.

Nu råkade jag vara insatt i just detta fallet en smula men jag vill absolut uppmana andra som har insyn i olika "affärer" att reagera om man ser att ett produktmärke eller en butik få oförskylld kritik av någon som vill ge detta av olika anledningar. Det finns många därute som kämpar för att göra ett bra jobb som inte förtjänar en massa slarviga felaktigheter på nätet. Kritik skall riktas mot den/de som förtjänar det och det är bra att det belyses, oavsett det handlar om dålig service, felaktiga apparater el dyl. Men var lite sakliga och ta inte ut er frustration på allt som råkar stå i närheten.

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts

Posted - 2003/01/04 :  11:37:13  Show Profile Send drgreen a Private Message
hm..de där sk buggarna är inget jag märkt av men jag har ju bara kopplat in min och sen spelat musik :-). Visst sitter nätbrunnen löst...så på alla advantageapparater jag har faktiskt..hehe kanske gör att dom låter så bra :-)
Efter mkt misshandel av min amplifixfjärr (mina barn hade möjligen använt den som basebollträ?) skickade in den för lagning å fick en helt ny utan kostnad och knussel :-)
/drgreen...som på intet sätt är insyltad i branschen....
Go to Top of Page

RKL
Member

423 Posts

Posted - 2003/01/04 :  11:59:28  Show Profile  Visit RKL's Homepage Send RKL a Private Message
Lyssnade för ett tag sedan på en S1 i ett system bestående av verkligt fina Audionet-komponenter i ett väldigt bra rum.

Spelaren lät mycket bra, men då vi kopplade in en ART V2 lät det ännu lite bättre...... Kan ju hända att det är bara frågan om att Audionet-komponenterna fungerar bäst tillsammans...
Nu måste det ju nämnas att vi körde även S1 via Audionets Pre G2-försteg, det kan ju hända att det skulle ha fungerat bättre om man kopplat den direkt till AMP II MAX-slutstegen...

Mvh,

RKL

www.highendnews.com
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2003/01/04 :  12:03:38  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message
VR-8:
"Om man använder S1'an som cd utan volymkontrollen så tappar den "vol ctrl dis" läget vid av- och på-slag på huvudströmbrytaren."

De som kör S1 direkt till slutsteg skall nog tacka Bladelius för denna "bugg"...annars kan det sluta illa vid t.ex strömavbrott.
Go to Top of Page

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2003/01/04 :  12:04:44  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
Hej,

absolut - utmärkt om alla öppet redogör för sina kopplingar till branschen. Det sker väl även för det mesta.

/robban

Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,
Go to Top of Page

VR-8
Member

420 Posts

Posted - 2003/01/04 :  12:29:56  Show Profile  Visit VR-8's Homepage Send VR-8 a Private Message
quote:
Originally posted by robban

Hej,

absolut - utmärkt om alla öppet redogör för sina kopplingar till branschen. Det sker väl även för det mesta.

/robban

Är en vanlig konsument som tjänar sina hifi-pengar genom verktygsmakeri. Har inga som helst kopplingar till någon av de förekommande märken eller affärer som diskuteras på detta forum.

Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2003/01/04 :  12:32:18  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message
Så du menar att om man bryter strömmen på nyare versioner av S1'an så ställer den sig sedan i "vol ctrl dis", mao FULL volym vid omstart...??

DET är isåfall en bugg och kan vara förödande för slutsteg o högtalare...
Enda rätta borde vara att den kopplar in volymkontrollen på noll volym vid omstart, oavsett vilket läge den är ställd i innan.
Har själv provat S1 men detta testade jag inte...
Go to Top of Page

AA
Member

131 Posts

Posted - 2003/01/04 :  13:17:20  Show Profile Send AA a Private Message
quote:
Originally posted by CH

Så du menar att om man bryter strömmen på nyare versioner av S1'an så ställer den sig sedan i "vol ctrl dis", mao FULL volym vid omstart...??

DET är isåfall en bugg och kan vara förödande för slutsteg o högtalare...
Enda rätta borde vara att den kopplar in volymkontrollen på noll volym vid omstart, oavsett vilket läge den är ställd i innan.
Har själv provat S1 men detta testade jag inte...

Är det någon som har en och som vet vad som händer när strömmen bryts?
Maxas volymen eller ställs den på 0?
Nån som har och kan prova? Utan att starta en låt då förstås så inget händer.

En fråga angående "inspelning" av en cdspelare.
Behöver den vara inkopplad under tiden den spelas in eller räcker det med att den står för sig själv i ett hörn och snurrar? Säkert en dum fråga då det senaste är rätt men frågar försäkerhetsskull ändå.

/AA

Genväg till välljud? - Köp en Ducati!

Edited by - AA on 2003/01/04 13:18:42
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/01/04 :  13:19:58  Show Profile Send Neodynium a Private Message
quote:
Originally posted by sladd

VR 8:

Din historia stämmer inte med verkligheten och det vet du mycket väl. Jag blir ganska över dina inlägg.

Nu skall vi inte dra alla de olika turer som varit med dig och din spelare här.

Du använder inte detta forum som något kampanjmedel för då stänger jag av dig omedelbart.

Det gäller naturligtvis även alla andra som vill rikta skvaller, misstankar, förtal och dyl SPECIELLT om man är insyltad i branchen utan att vara tydlig med det.

X-ray har t ex nu haft den goda smaken att skylta öppet med var han jobbar och var hans lön kommer ifrån.

Kan vi få godheten att signaturen "robban" också lägger ut att han driver klubben.net i hopp om att alla hans kommentarer då får ett mer förklarat sken? Alternativet är respass även där.

Undertecknad har koppling till hifibranchen och dessa är beskrivna i Policyn.

Nu råkade jag vara insatt i just detta fallet en smula men jag vill absolut uppmana andra som har insyn i olika "affärer" att reagera om man ser att ett produktmärke eller en butik få oförskylld kritik av någon som vill ge detta av olika anledningar. Det finns många därute som kämpar för att göra ett bra jobb som inte förtjänar en massa slarviga felaktigheter på nätet. Kritik skall riktas mot den/de som förtjänar det och det är bra att det belyses, oavsett det handlar om dålig service, felaktiga apparater el dyl. Men var lite sakliga och ta inte ut er frustration på allt som råkar stå i närheten.

Hmm.... Blev Joakim kickad pga detta? Ditt mess ser ju ut som en varning!!??

Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.43 sekunder. Snitz Forums 2000