HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 AC adapter
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

rynnox
Member

192 Posts

Posted - 2009/03/28 :  10:02:09  Show Profile Send rynnox a Private Message
Jag har en AC adapter till min Musical Fidelity Xcan V2 hörlursförstärkare som jag behöver byta ut.

Jag undrar nu om det kan vara en AC/AC eller AC/DC eller finns det adaptrar med bara AC beteckning ?

På Ac står det AC - 230 V - 50 hz
AC - 12 - 500 Ma

Skulle man kunna byta ut Adaptern till en med 1000 Ma och har man något att vinna på det ?

Slutligen finns det tips på en bra adapter så blir jag jätte glad.

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4162 Posts

Posted - 2009/03/28 :  11:14:02  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Det finns absolut adaptrar som lämnar AC (i princip bara en extern trafo). Mer mA ger mer reserv och de som testat brukar föredra den "större" reserven/trafon.

Kolla hos Kjell&co eller Clas Ohlson eller liknande ifall de har nåt som kan passa. Det borde finnas att hitta nånstans.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2009/03/28 :  11:14:55  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Det verkar ju vara AC.

Större borde vara bättre i det här fallet, så länge du håller dig till vanliga adaptrar med trafo. Switchade varianter ska man hålla på behörigt avstånd från stereon.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4162 Posts

Posted - 2009/03/28 :  11:16:53  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Hittade 44205 på Kjell&co. Multiadapter.
Go to Top of Page

rynnox
Member

192 Posts

Posted - 2009/03/28 :  17:08:29  Show Profile Send rynnox a Private Message
Ett stort tack för input i mitt inlägg. Rannagårdens förslag ser mycket bra ut både prismässigt och att den klarar lite högre belastning.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000