Har ett väldigt störigt brummande ljud när jag spelar från min tvix 6500. Lite om problemet. Ljudet är inte alltid där, och när det är, så är det inte alltid lika starkt. Vägguttagen är jordade. Det hjälper inte att ta bort antennsladd. All elektronik kommer från samma vägguttag. Har testat att ta ström från olika vägguttag. Har testat många olika vägguttag, samt förgreningskablar.
Förr hade jag både ljud och bild med hdmi sladd. Testade samma hdmi ingång som jag använder till dvd spelaren (det är helt tyst med dvd spelaren(när det ska vara tyst alltså#61514;)) Testade även dvd spelaren i den ingången som jag använder till tvixen. Och det fungerade bra.
Nu har jag bytt till att ta ljudet med optisk kabel. Samma brum, men lite mindre tror jag.
Någon som har förslag på vad det kan vara, och hur man kan få bort problemet?
Tidigare hade jag ett 50Hz brum i ljudet när jag kollade på film från laptopen, efter en massa felsökande vred jag nätagget till laptopen (sitter på sladden) 90* och då slutade det omedelbart...
Prova allt. Jag vet att det är internt nätaggi tvixen men det kan ju vara nåt annat. Har du provat att vända kontakten i uttaget?