Som rubriken säger, vilket sätt är bäst/billigast när man som jag vill skicka ett paket med elektronik till ett Norskt företag? Ska kolla med "posten" (ICA!) vad det kostar med dem, men det kanske finns bättre leverantörer?
"I am not young enough to know everything" - Oscar Wilde -
"Simplicity is the ultimate sophistication" - Leonardo da Vinci -
Att skicka med UPS då? På fraktföretagens hemsidor brukar det finnas räkneformulär där du får fram fraktkostnaden genom att knappa in dina uppgifter. Jag har för mig att det blir billigare...?
Själv sitter jag och väntar på leverans från en tillverkare i Norge men båda paketen har fastnat i tullens nät och jag får inget besked när dom beräknas transporteras över gränsen.
Som sagt, det är enklare att skicka paket mellan valfria EU-länder än mellan Norge och EU.
Lusekoftorna är på denna front ett sorgligt kapitel. Köpte ett RIAA därifrån. Hade sådan tur att en forum medlem tog med det. Annars hade det blivit dyrt och krångligt.
Då jag är på gång att skicka paket till ett företag i just Norge kollade jag på postens hemsida. Enligt den kostar det att skicka t.ex 10 kg 530 SEK minus momsen, vilket skulle bli 424 SEK, då Norge inte tillhör EU. Inte så farligt med andra ord.
"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"