HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Stora tack till tråden.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

acebowler
Member

1178 Posts

Posted - 2009/10/18 :  20:38:46  Show Profile Send acebowler a Private Message
Ibland tänker man på hur man halkade in på olika saker o ting och vilka som varit med och inspirerat och stöttat alla upptåg o galna ideer man pysslat med genom tiden.

Tänkte öppna en tråd att hedra människor som man haft omkring sig och haft ett inflytande i livet.

Har väl alltid varit intresserad av att bygga och konstruera saker.
Började banan med att bygga högtalare i gamla kartonger och spelade sedan i morsan o farsans bil. Sedan kom bilstereoeran med byggen i tävlingsklass, hi-fi kom sedan samt elektronik som följt med parallellt sedan början. PA nu dom senaste åren och tillhörande ljudtekniker. Mycket trevligt har hänt!

NÅVÄL....
Jag skulle vilja tacka först å främst min mor å far som alltid funnits där och stöttat utan att dom har haft en aning om hur det funkat.
Sedan
Lars Holmström på nuvarande BRL i Borlänge (bilstereo o byggen)
Peter Eklund. Min gamla kollega o vapendragare som lärt mig ett o annat om elektronik.
Roberth (Robban) Ekholm för P-A kunskap och alla kontakter inom den branch man nu är.

Goda vänner skall man vara rädd om! Mycket trevliga stunder har vi (och har haft)
Tack för att ni finns!

S

GM 70SE Nu kör vi!!

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2009/10/18 :  22:26:33  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Tack till:
J-H Stridbeck och Lennart Jarlevang för stor inpiration och hifi-filosofiska resonemang.
Rod Elliot, John Broskie och Nelson Pass för otaliga byggprojekt och annat på sina internetsiter.
Morgan Lundberg för omfattande hjälp med OTL-design.
Bengt Dahlberg för att fritt dela med sig konstruktionen av en av världens bästa diskantelement.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2009/10/18 :  22:28:13  Show Profile Send B-200 a Private Message
Min fru, min mor, 3 av mina f.d. lärare bland annat.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2009/10/18 :  22:55:32  Show Profile Send svejk a Private Message
Morsan för att hon 1966 tog med mig på Hep Stars i Riddarhyttans folketspark, fick en knäpp som fortfarande sitter i!

pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2009/10/18 :  23:13:30  Show Profile Send huzze a Private Message
Min fru, för att hon står ut med mig och alltid finns där.
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2009/10/19 :  10:31:28  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Min far som introducerade mig till DIY o hifi.

Alla medlemmar på forumen som gör att man kan få svar på de mest konstiga frågor

O säkert en massa andra som jag har glömt just nu.

Tack

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2009/10/19 :  12:46:34  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Får nog tacka (den tyvärr alltför inaktive forummedlemmen) Redestad för att ha öppnat mina ögon för det här med hifi i början av 2000-talet...

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

8442 Posts

Posted - 2009/10/19 :  13:04:14  Show Profile Send Fuling a Private Message
Tankarna går till min gamle elektroniklärare Peter "Proppen" Blyberg vars hela pedagogik gick ut på att provocera, håna och på alla vis bråka med en till dess man tänkt till ordentligt och kommit med ett bra svar på hans fråga...

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

24U
Member

883 Posts

Posted - 2009/10/19 :  13:29:31  Show Profile Send 24U a Private Message
Bra tänkt! Påminner lite om Oscarsgalan; jag vill tacka... *ler*

Brorsan är den jag vill både hedra och smocka till. Han fick in mig i träsket. Otaliga äro enheterna och kablarna som släpats upp och ner i trapper för test hemma. Ibland frågar jag mig allvarligt om man är frisk.

Kanske skall tacka min läkare som ännu håller mig från huvudmän, tvångsförvaltare och den konstiga tröjan han hotade med en gång. Kanske skulle jag inte vara frisk, men åtskilligt rikare om jag investerat lika mycket i läkemedelsindustrin...

Farsan tackar jag inte. Han är så omusikalisk att han inte ens borde vissla på en hund. Det får bli morsan istället... Men farsan är en jäkel i verkstan, så jag tackar han ändå, för bra byggen att ställa bröten på...

Detta forum. Här finns resten av dem som släpptes ut i samhället under en viss reform, som innebär att vi skulle lära oss leva i samhället... *hoppas ingen tog illa upp*

Min kompis, Ingemar, han är lika skvatt galen som jag.... *it takes one to know one*

Min sambo, som ler överseende när jag följer med på kaffe till bekanta och hamnar i vardagsrummets helgd och börjar pilla på den gamla gramofonen som inte funkat på 20 år. Hon ler på samma sätt när hon tittar på barnen... fattar inte riktigt...

Min öron som ännu så länge och tvärtemot min genetiska disposition fortfarande funkar hyggligt. Har väl fått farsans gen där och han hävdar att syrsan är ett djur som numera är utrotat...

Alla grannar jag haft. Att jag inte blivit skjuten...

Drutten som lärde mig att högt är bra, ju högre desto bättre.
Distortion? va ä dä?

Internet för att vi kan prata med varann, var vi än bor. Häftigt egentligen för en som jag som är 60-talist och fått se hela grejen växa fram. Min son undrar vilket spel jag spelade när jag va liten, och jag svarar, "röda/vita rosen, indianer & kåbojsare, rövare, gårdskrig och gömme. På vintern landhockey. ....i realtid. Det därför jag bär all denna ärrvävnad, min son, får att bakom den dörren där, med en rostfri kopp över låset och rostfri skiva som posten kommer igenom finns något som heter ute. Dit slängde farsan oss barn helt sonika, när han inte orkade höra oss längre. Och där, i ute-heten, kan man inte dö flera gånger, ramla från ett höghus, eller tömma ett magg i magen utan att viss ärrvävnad uppstår"

Prällen för att jag inte kan tacka honom postumt för platsen i vigd jord. Han måste ha fuskat åtskilligt för denna ynnest.

Eftersom jag inte planerat mig dit ännu, så får jag återkomma med flera senare....

https://www.facebook.com/stefanstudio

Edited by - 24U on 2009/10/19 13:32:10
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000