| Author |
Topic  |
|
|
JWO
fd. OhmBoy, 100.000-klubben

1713 Posts |
|
|
delight
Member

94 Posts |
|
|
JWO

1713 Posts |
Posted - 2010/12/12 : 10:55:23
|
Jag har sett *dräggel* dessa erbjudanden. Det vore ju inte helt fel med en kombo. Frågan är HUR mycket bättre M1 preamp + 2 monoblock låter jämfört med Min Caspian IA mk2 + en poweramp om vi talar pris / prestanda. Men sugen blir jag 
Vad köpte du och vad kostade frakten till Sverige? |
Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254 |
 |
|
|
delight
Member

94 Posts |
Posted - 2010/12/13 : 11:27:14
|
Jag hade Caspian IA mk2 förut, har inte prövar biamp med ett extra slutsteg. Men det jag har nu är något helt annat!!, jag kan inte tänka mig att Caspian IA+ power kommer ens i närheten ljudmässigt! M1 är klart bättre än de äldre och försteget är helt kanon! slutstegen ger mer effekt än IA (mycket mer vid låg impedans) och har lika stora nätdelar som IA dvs det dubbla/kanal, det sitter samma nätdel i försteget som i sltustegen ( bara försteget är dyrare än IA, till ordinarie pris). Fast det blir mkt mer pengar än du planerat att spendera, men det kan ändå bli billigare i slutänden, pga att man helt tappar lusten att uppgradera. Det är bara livsbejakande musik som kommer ur högtalarna och fokus ligger bara på musiken och inte alls på elektroniken, så är det för mig i numera:-) Jag låter som en försäljare men jag kan inte låta bli, Caspian M1 pre+monoblock är så grymt bra! |
 |
|
|
JWO

1713 Posts |
|
| |
Topic  |
|