| Author |
Topic  |
|
jajon
Ej medlem längre

415 Posts |
Posted - 2003/02/24 : 01:34:54
|
Ayn:
I vår församling är alla välkomna  |
 |
 |
|
|
DasIch
Starting Member
36 Posts |
Posted - 2003/02/24 : 01:38:15
|
Tyvär bor jag inte i Uppsala, ännu. Jag bor i Sigtuna, så det är en liten bit till Uppsala och förbindelserna är dåliga.  |
Objektivist |
 |
|
|
peder47
Member

587 Posts |
Posted - 2003/02/24 : 01:59:38
|
Hej  Måste säga att *DasIch* har en mkt trevlig ton och klokhet i sina inlägg här. Har läst hela tråden och man blir (om jag uttrycker mig försiktigt)förvånad över tonen och språkbruket i vissa inlägg .
Att känna en gemenskap och sk familjekänsla i sitt intresse är väl ngt positivt,att det här är fråga om just Linn, och att Linnfolk kan ge varann tips och ideér är väl bara för oss andra att vara lite avundsjuka på isf.
Det finns många intressegrupperingar....
Gold Wing-folk Cadillac-folk Rotary-folk Round Table-folk Old Fellow-folk Porsche-folk mm mm, och självklart vill dessa olika intressegrupperingar träffa likasinnade för att utbyta erfarenheter och trevligheter. Inget konstigt med det, fast kanske andra som inte själva ingår i en sådan intressegruppering känner lite avundsjuka.Utanförskap skrämmer alltid,och det är lätt att det då uppstår myter av olika slag. Se bara på alla dessa sk Herr-klubbar som återkommande får stå i rampljuset (ngr räknade jag upp ovan).
Återigen,en eloge till DasIch....
Peder  |
Våga vara *openminded* |
 |
|
|
DasIch
Starting Member
36 Posts |
Posted - 2003/02/24 : 02:00:01
|
Jakob_S: Vad är det för konstigt med att hävda att Linn gör ruskigt bra produkter? Jag hävdar att Linn gör de bästa hifi-produkterna jag hört, precis som jag hävdar att Aston Martin gör de snyggaste bilarna och att kvinnor är mycket mer attraktiva än män. Knappast något konstigt med det. Ingen "linnist" har i den här tråden, vad jag sett, uttalat sig om något de inte själva kommit fram till. Både jag och jajon har påpekat att vi kommit fram till vad vi tycker om Linn genom våra egna öron och förnuft. Det finns inget religiöst över "hypen" utan endast en genuin beundran av Linns produkter. Tyck vad du vill om det, men ingen har gjort sig förtjänt av att bli kallad religiös här.
Ps. Tack Peder!  |
Objektivist |
Edited by - DasIch on 2003/02/24 02:01:26 |
 |
|
|
Dan Brickman
Member

1179 Posts |
Posted - 2003/02/24 : 07:51:38
|
Och så går vi tillbaka till själva frågan 
Kvaliteten på Linn kan faktiskt vara lite blandad. Min Mimik och Majik var lite sådär. Kinkiga med vissa skivor och Mimikens släde var faktiskt lite "raspig".
Stor skillnad blev det med Karik/Waconda/LK100. Där har jag inget att klaga på när det gäller kvalitet. Däremot en god vän till mig var inte så nöjd med sin Karik. Den kunde ibland hoppa över nån låt och den betedde sig lite eget (signifikativt brittiskt ) däremot har han ännu inte klagat på sin Ikemi.
Ömsom vin ömsom vatten. Jag tycker däremot själva byggkvaliteten, mekaniken alltså. Mycket bra.
Vilka känslor Linn rör upp. liksom Advantage/SAT, liksom rör och LTS
..och jag har haft att göra med allt utom sistnämda förutom några gamla nummer av Molt
Kan man hoppas och be om lite mer respekt för varandras hififunderingar???
|
"My mistress eyes is nothing like the sun |
 |
|
|
brumel
Member

2568 Posts |
Posted - 2003/02/24 : 09:04:49
|
Jaha nu funkar inte quote-knappen. Men åter till sakfrågan. Den här tråden. Den handlade om classik och kvaliten på denna. Sen kommer någon o tycker att Classik är skit! Ja det får väl stå för honom då. Om jag tycker att något låter skit så säger jag det, om nån frågar vad jag tycker om den och den produkten. Det är inga problem. Vad som är problem är när Jakob S kommer och påstår en massa saker han inte har någon täckning för. Att Linn är en religiös sekt som liknar rasister och fascister. Och sen inte be om ursäkt. Det är att idiotförklara sig själv.   |
Hifiarkeologen |
 |
|
|
Ayn
Member

2799 Posts |
Posted - 2003/02/24 : 09:06:03
|
| Vad hade din Majik problem med? |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!  |
 |
|
|
yalpa
Member

1208 Posts |
Posted - 2003/02/24 : 09:31:39
|
Guten morgen...
Kan bara hålla med Brumel, djuriskt oseriöst att klanka ner på något utan att förklara varför, så gör man inte om man verkligen vill uppmärksamma folk på en produkts svagheter. Att man dessutom enbart har nazister som jämförelseobjekt tyder på dålig fantasi också.
Det måste finnas en förmåga hos folk att "pejla läget" och formulera sina inlägg så att de blir så lite stötande som möjligt, men ändå få fram budskapet. Tydligen är detta för svårt för vissa. |
Edited by - yalpa on 2003/02/24 09:32:19 |
 |
|
|
Mikael2
Member

1431 Posts |
Posted - 2003/02/24 : 09:52:27
|
Jag låser här då tråden verkar ha gått överstyr under natten Följde tråden i början och den verkade fungera fint. Jag har inte hunnit med att läsa allt men nazism, rasism och religion mm som avhandlats under natten skall vi definitivt hålla utanför detta forum
|
 |
|
Topic  |
|