Jag kör med Hypex DS 2.0 den syns på första bilden. Jag använder inte filtret i den (går att koppla bort) men jag skulle behöva dämpa signalen innan poten då jag får onödigt litet justerområde på den. Nivåanpassningen mellan det digitala filtret och steget stämmer inte så bra alltså. Rummet är nästan klart, saknas bara lite foder, socklar och räcke i trappan. Gipsskivan fungerar som fallskydd för vovven så länge. Skall börja med med skåpstommarna snart också men har lite annat som måste få gå före.
Har testat lite med fasjustering och kom fram till en justering om 140* och reverserad utgång. Skilnaden i output ca:3db vid delningsfrekvensen (45Hz) med normal/reverse output. Topparna är inte delade utan får rulla av bäst dom kan. Förmodligen det som gör att skillnaden inte blir större i nivå också.
Förutom 8rdn/deln så använder jag även möjligheten till yterliggare filtrering via eq'n. Jag har 5 band på ingången samt 3 band på utgångarna satta till -15bd 308hz highshelving 12bd. Det förändrar inte själva delningens utseende.
Edit: Jag har inte gjort någon tidskompensering av topparna då jag inte vill köra signalen till dom genom processorn men jag skall prova mig på att flytta hornen så nära lyssningsplatsen jag kan komma. Idag så har jag i princip samma avstånd till subbarna som till topparna.
Nu är placeringen ändrad, hjul är bra grejer Avstånd till topparna var och är fortfarande 330cm. Avstånd till hornöppningen var tidigare 380cm och är nu 250cm. Det innebar en ändring av fas från tidigare "140*/reverserad" till "0*/normal". Om jag förutsätter att jag har en fördröjning i filtret om 3ms (utan att sätta någon delay) så skulle det motsvara ganska precis skillnaden i avstånd.
Edit: Har inte hittat någon siffra på vad jag har för tidsfördröjning genom filtret men Behringers 24/96 anger 1ms (35cm) så det borde väl vara ungefär samma i mitt filter då.