HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Fullt med forumsfolk hos JMlab.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

chg
Member

171 Posts

Posted - 2003/08/31 :  11:53:50  Show Profile Send chg a Private Message  Reply
Ber också att få tacka för en mycket trevlig och välplanerad tillställning, fantastiska anläggningar båda två !
JMlab, du verkar liksom jag vara en musikalisk allätare, många trevliga nya uppslag man fick !

Åter till de fantastiska bilderna, varsågod Timbre...
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/08/31 :  11:58:54  Show Profile Send Timbre a Private Message  Reply


När så många audiofiler träffas under samma tak blir ju någon form av testsituation nästan ett obligatorium.
Inte ens JMlab kommer undan...

Här byts det slutsteg, Audionet mot Lamm...

Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/08/31 :  11:59:38  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Timbre: Håller med att mini Utopiorna spelade med en otrolig kraft!

Med rätt drivning så spelar Utopia serien otroligt fint... Verkligen kul att träffa massa forumsfolk!!



Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/08/31 :  12:12:18  Show Profile Send Timbre a Private Message  Reply
Tusen och en anledningar till att lyssna uppmärksamt...
Någon kanske tror att vår rörfantast EAR har gått vilse i transistorernas land...
Icke så - här finns ett ryskt "military grade" linjerör per kanal som just nu spelar med i föreställningen...

Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/08/31 :  12:25:52  Show Profile Send Timbre a Private Message  Reply


Även Jorma fick skärpa till sig () denna dag. Här är det hans egna kablar som står för signaltransmissionen.

Idel västkustfolk:
Framför Jorma sitter Neodynium och på vardera sidan Arcam och Patrik. Ingen möjlighet att smita iväg...

Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/08/31 :  12:44:30  Show Profile Send Timbre a Private Message  Reply
Avslutningsvis kommer här den digra listan på forumsmedlemmar som besökte JMlab denna sista lördag i augusti. Ni förstår själva att det snackades mycket hifi...!

Audionet
Stoffe
EAR
Arcam
Tux
Patrik
Timbre
Jorma
Neodynium
PAC
Perry
Anton
Wallraff
chg
aaight
edge
Anders 47
staffann


Å HiFiForums vägnar önskar jag framföra mitt varmaste TACK för en oförglömlig dag!

Timbre
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/08/31 :  12:46:02  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
Är det en högtalare som jag noterar till höger i bild? Den lilla runda svarta saken med grått galler. Eller det är helt enkelt en sorts skulptur?

Marcus
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/08/31 :  12:47:42  Show Profile Send Timbre a Private Message  Reply



Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/08/31 :  12:59:47  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Vi får ordna en egen mässa snart!


Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/08/31 :  13:13:15  Show Profile Send MaxMartin a Private Message  Reply
Jättefint men vem är vem egentligen Jorma, Timbre och EAR har man ju sett innan men dom andra...

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/08/31 :  13:33:19  Show Profile Send Timbre a Private Message  Reply

Vi får hjälpas åt...

Här kommer bilden i repris och i bakre raden hittar vi JMlab, Arcam, Tux, Audionet och edge.

Go to Top of Page

Tux
Klubbmästare: Audiogruppen Väst

490 Posts

Posted - 2003/08/31 :  13:42:28  Show Profile  Visit Tux's Homepage Send Tux a Private Message  Reply
Jag försöker mig på en namngivning från vänster till höger:
JMlab, Perry, CHG, Arcam, Jorma, Patric, Tux, Ear, Neodynium, Audionet, Wallraff, Stoffe och slutligen Anton.

Tack till vår värd JMlab för en underbar träff!
Hoppas att vinet jag och Arcam hade med smakar bra.

Tack även till er andra! Väldigt skoj att ha träffat många av människorna bakom signaturerna.

Klubbmästare för Audiogrupp Väst
Redaktör för Carlsson Illuminati på faktiskt.io
Carlsson Illuminati - ett hegemoniskt och subkulturellt omnipotent socialt nätverk i mängden...

Officiell innehavare av "Snigeltråd-priset"!

Edited by - Tux on 2003/08/31 16:02:04
Go to Top of Page

killroy
Member

74 Posts

Posted - 2003/08/31 :  13:54:09  Show Profile Send killroy a Private Message  Reply
Herre jävlar, jag får hjärtklappning!

Detta är precis det system jag drömmer om.

Skådade jag en utiopia sub i källaren ?, isf saknas det inte basresurser det kan jag lova.

Vad användes för projektor i källaren?

Vilket kablage användes i källaren? I 2-kanaleres anläggningen såg det ut om Acustic Zen.
Go to Top of Page

Anton
Klubbmästare eoJeud

1219 Posts

Posted - 2003/08/31 :  14:00:39  Show Profile Send Anton a Private Message  Reply
Undertecknad befinner sig längst till höger (blundande ) !

Edited by - Anton on 2003/08/31 14:02:11
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2003/08/31 :  14:02:11  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Jag kunde ju tyvärr inte komma , men jag fick sålt massa ormar på mässan !

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/08/31 :  14:12:46  Show Profile Send Timbre a Private Message  Reply


Då har vi ju nästan löst det...
Men vem är det som sitter...


Det är inte lätt att vara snakeolog och audiofil samtidigt alla gånger, Johan...
Hmmm, ormförsäljning...stavas det Akkuratfas
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/08/31 :  14:19:22  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message  Reply
Wallraff siter.

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

Patrik
Aston Martin

613 Posts

Posted - 2003/08/31 :  14:50:03  Show Profile Send Patrik a Private Message  Reply
Ett stort tack till JMlab!! En oehört trevlig och generös värd. Också mycket kul att få träffa övriga forumare.


Jag passar på att infog en liten bild på vår mästefotograf...



[green]It's all about the music![/green]
Go to Top of Page

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2003/08/31 :  15:26:49  Show Profile Send wallraff a Private Message  Reply
Sitter, men ändå

Ja det var minsann trevligt igår. Kul med "likasinnade idioter" som värden utryckte det...

"Djupt" imponerad av de små stativarna i källaren.

//Walter

"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"

Almost Famous
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/08/31 :  15:33:36  Show Profile Send MaxMartin a Private Message  Reply
Tack, då vet jag!

Neodynium såg annorlunda än vad jag förställt mig, tex 20år yngre

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream

Edited by - MaxMartin on 2003/08/31 15:49:04
Go to Top of Page

Niclas
Member

587 Posts

Posted - 2003/08/31 :  15:54:53  Show Profile Send Niclas a Private Message  Reply
Killroy >> Jag var tyvärr inte med denna gången, men vid förra forumträffen hos JMLab hade han AcousticZen i källaren &så, förutom bakhögtalarna som var virade med HarmonicTech melodyline.
Jag önskar att jag var där igår &så...

Mvh
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/08/31 :  16:02:05  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Hehe.. såg jag 20 år yngre ut? Visst blir man förvånad ibland när man träffas i rl!

Subben i källaren är från Electra serien.. Inte helt fel den heller!

Blir ju sugen att hitta på en träff här i Halmstad... kanske ha 2-3 olika lyssningsställen!


Go to Top of Page

staffann
Member

691 Posts

Posted - 2003/08/31 :  16:06:11  Show Profile  Visit staffann's Homepage Send staffann a Private Message  Reply
Måste instämma i uppskattningen till vår värd för hans gästfrihet. Det var verkligen något värt att lyssna på! Som så många andra imponerades jag av mini-utopia i källaren. Sedan lät det inte så dåligt där uppe heller...

Får korrigera Timbres lista: mitt nick är alltså staffann.
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/08/31 :  16:12:08  Show Profile Send Timbre a Private Message  Reply


He he, å jag som trodde att det var fel... Se där, man skall aldrig korrigera på eget bevåg.
Nu är det tillbakakorrigerat alltså...
Go to Top of Page

JMlab
Member

595 Posts

Posted - 2003/08/31 :  16:23:14  Show Profile Send JMlab a Private Message  Reply
Trevligt att ni uppskattar besöket hos mig och mina system ,det är ju alltid skoj att träffa
likasinnade hifinötter.
Killroy!Subben är dessvärre inte en subutopia ,den hade nog dåligt fått plats,utan det är en Electra SW900 sub kablaget är AZ Satori till front+center samt AZ Matrix Reference till samtliga
lågnivåer sånär som AZ Wow till subben AZ Elnino HT AC-11 matar nätström till monoblocken AMP2G2
samt Amp 4 mm
Mvh
JMlab
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000