HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Fullt med forumsfolk hos JMlab.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2003/08/31 :  17:24:16  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
Hmmm, ormförsäljning...stavas det Akkuratfas

Jag säger inget , än

JmLab

Det är såå typiskt att jag har missat båda dina träffar. Och nu när man ser bilderna så svider det lite x-tra. Men ser du en tunnhårig kille med lite gråttskägg på hakan som knackar på din dörr så vet du vem det är.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

hsivp
Gissa vad min förkortning betyder!

623 Posts

Posted - 2003/08/31 :  17:48:55  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message  Reply
Ja det verkar som om ni har haft det otroligt trevligt, synd att man inte kunde närvara =)
Go to Top of Page

killroy
Member

74 Posts

Posted - 2003/08/31 :  19:22:35  Show Profile Send killroy a Private Message  Reply
Jag har själv en SW-900 subb till mina 936:or, såg inte ut som den på bilden, det kanske var jag som såg lite illa.

Som kablage har jag, HT pro-9+, melodyline, cyberlink Platinum.

Till subben, har jag bara en 500 kr ixos kabel, men ska byta mot något bättre.

Ska man ha en analog eller en digitalkabel, som signalkabel till subben?

Fick aldrig något svar på vilken projektor som användes i källaren?

/Sorry om jag har många frågor, men det är inte ofta man kan prata men en som har samma grejer som en själv vill ha :-)
Go to Top of Page

JMlab
Member

595 Posts

Posted - 2003/08/31 :  20:37:54  Show Profile Send JMlab a Private Message  Reply
Du skall ha en bra analogkabel till Subben,betr sw900 är den i classic-design det är den nya subben som kom väl för lite drygt 1,5 är sedan , projjen är en Infocus 110 jag använder AZ MC2 digitalkabel från VIP-MAP analogt (för Dvd-audio analog kablar AZ Matrix Reference till dipolerna
använder jag HT Pro 12
Mvh
JMlab
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2003/08/31 :  22:11:28  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
Tack JMlab för en trevlig lördag.

Hembion i källaren har du kämpat med ett tag nu och det har ju sanerligen gått på rätt håll.
Kan man kräma ur mer ur JM Lab och Audionet? Om det finns något mer att hämta så lär du hitta det, för om jag känner dig rätt så har du inte lagt sökande på hyllan.

Det var riktigt kul att det var en sådan uppslutning. Verkligen kul att få träffa er alla.

Mvh
Audionet

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2003/09/01 :  19:12:45  Show Profile Send EAR a Private Message  Reply
Skall försöka mig på en liten sammanfattning från mitt håll.
Börjar på nedre plan med att tycka att det har blivit en fullträff
Har haft förmånen att lyssna på det för 9 månader sedan då det fortfarande var på experimentstadiet.Nya slutsteg och Svanå har gjort att ett redan MYCKET bra ljud har blivit ännu bättre.
Vad gäller ljudet där uppe så är det samma prylar som sist förutom nättrafon och LAMM-stegen.

Hade någon kommit med ett papper och bett mig konvertera till trissevärlden så hade jag skrivit på direkt.Men som tur var kom LAMM in i bilden och räddade mig kvar.Ett otroligt bra ljud och ett väldigt bra sammansatt system.Som någon påpekade där kan man tillbringa många timmar
Audionet tycker jag verkar till att hålla en superkvalitet.
JM-Lab högtalarna var jag väldigt förtjust i innan och det kan mycket väl vara ett märke som hamnar hos mig nångång.
Kul när Jorma kopplade in sina kablar.Helt klart har JORMA hittat
ett vinnande koncept
Tack än en gång JMLab
Det var verkligen skoj att träffa så många som JMlab uttryckte det hifinötter.Vi ses säkert igen
Mats

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

RotelPower
Member

525 Posts

Posted - 2003/09/03 :  19:36:15  Show Profile Send RotelPower a Private Message  Reply
JMlab Mini Utopia ligger högst uppe på min vill-ha-högtalar-lista. Älskar verkligen stativare och dom är ju bara för grymma. Har lyssnat på dom med KR Enterprise (om det heter så) förstärkeri med nån AudioNet CD.

Behöver jag säga att det var kärlek vid första lyssningen.

Advance Acoustic MCD-403 --> Digisnake2 --> Panasonic SA-XR25 --> Ixos Gamma 6003 --> Quad 11L2
Go to Top of Page

JMlab
Member

595 Posts

Posted - 2003/09/03 :  20:30:37  Show Profile Send JMlab a Private Message  Reply
Kolla med Pl-audio undrar om de inte har några kvar i lager (modellen har utgått ur sortimentet)
Go to Top of Page

Ljudmakarn
Member

52 Posts

Posted - 2003/09/04 :  23:49:47  Show Profile  Visit Ljudmakarn's Homepage Send Ljudmakarn a Private Message  Reply
Förra veckan hade Pl-Audio ett helt nytt par kvar!

/Jonas
http://www.ljudmakarn.se

Ljudmakarn AB
Drottninggatan 90B
111 36 Stockholm

08-24 66 00 http://www.ljudmakarn.se mail@ljudmakarn.se

Följ oss på facebook!
http://www.facebook.com/ljudmakarn

Edited by - Ljudmakarn on 2003/09/04 23:50:02
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000