Author |
Topic  |
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts |
Posted - 2003/08/31 : 17:24:16
|
quote: Hmmm, ormförsäljning...stavas det Akkuratfas
Jag säger inget , än

JmLab
Det är såå typiskt att jag har missat båda dina träffar. Och nu när man ser bilderna så svider det lite x-tra. Men ser du en tunnhårig kille med lite gråttskägg på hakan som knackar på din dörr så vet du vem det är.
  |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
 |
|
hsivp
Gissa vad min förkortning betyder!

623 Posts |
Posted - 2003/08/31 : 17:48:55
|
Ja det verkar som om ni har haft det otroligt trevligt, synd att man inte kunde närvara =) |
 |
|
killroy
Member

74 Posts |
Posted - 2003/08/31 : 19:22:35
|
Jag har själv en SW-900 subb till mina 936:or, såg inte ut som den på bilden, det kanske var jag som såg lite illa.
Som kablage har jag, HT pro-9+, melodyline, cyberlink Platinum.
Till subben, har jag bara en 500 kr ixos kabel, men ska byta mot något bättre.
Ska man ha en analog eller en digitalkabel, som signalkabel till subben?
Fick aldrig något svar på vilken projektor som användes i källaren?
/Sorry om jag har många frågor, men det är inte ofta man kan prata men en som har samma grejer som en själv vill ha :-) |
 |
|
JMlab
Member

595 Posts |
Posted - 2003/08/31 : 20:37:54
|
Du skall ha en bra analogkabel till Subben,betr sw900 är den i classic-design det är den nya subben som kom väl för lite drygt 1,5 är sedan , projjen är en Infocus 110 jag använder AZ MC2 digitalkabel från VIP-MAP analogt (för Dvd-audio analog kablar AZ Matrix Reference till dipolerna använder jag HT Pro 12 Mvh JMlab |
 |
|
Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts |
Posted - 2003/08/31 : 22:11:28
|
Tack JMlab för en trevlig lördag.
Hembion i källaren har du kämpat med ett tag nu och det har ju sanerligen gått på rätt håll. Kan man kräma ur mer ur JM Lab och Audionet? Om det finns något mer att hämta så lär du hitta det, för om jag känner dig rätt så har du inte lagt sökande på hyllan.
Det var riktigt kul att det var en sådan uppslutning. Verkligen kul att få träffa er alla.
Mvh Audionet |
- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare. - Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.
Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se Min hemsida http://www.bildifokus.se Facebook http://www.facebook.com/Bildifokus |
 |
|
EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts |
Posted - 2003/09/01 : 19:12:45
|
Skall försöka mig på en liten sammanfattning från mitt håll. Börjar på nedre plan med att tycka att det har blivit en fullträff Har haft förmånen att lyssna på det för 9 månader sedan då det fortfarande var på experimentstadiet.Nya slutsteg och Svanå har gjort att ett redan MYCKET bra ljud har blivit ännu bättre. Vad gäller ljudet där uppe så är det samma prylar som sist förutom nättrafon och LAMM-stegen.
Hade någon kommit med ett papper och bett mig konvertera till trissevärlden så hade jag skrivit på direkt.Men som tur var kom LAMM in i bilden och räddade mig kvar .Ett otroligt bra ljud och ett väldigt bra sammansatt system.Som någon påpekade där kan man tillbringa många timmar  Audionet tycker jag verkar till att hålla en superkvalitet. JM-Lab högtalarna var jag väldigt förtjust i innan och det kan mycket väl vara ett märke som hamnar hos mig nångång. Kul när Jorma kopplade in sina kablar.Helt klart har JORMA hittat ett vinnande koncept Tack än en gång JMLab Det var verkligen skoj att träffa så många som JMlab uttryckte det hifinötter.Vi ses säkert igen Mats
|
Nostalgi är kul och rören glöder Och en vevis är aldrig fel
|
 |
|
RotelPower
Member

525 Posts |
Posted - 2003/09/03 : 19:36:15
|
JMlab Mini Utopia ligger högst uppe på min vill-ha-högtalar-lista. Älskar verkligen stativare och dom är ju bara för grymma. Har lyssnat på dom med KR Enterprise (om det heter så) förstärkeri med nån AudioNet CD.
Behöver jag säga att det var kärlek vid första lyssningen. |
Advance Acoustic MCD-403 --> Digisnake2 --> Panasonic SA-XR25 --> Ixos Gamma 6003 --> Quad 11L2
|
 |
|
JMlab
Member

595 Posts |
Posted - 2003/09/03 : 20:30:37
|
Kolla med Pl-audio undrar om de inte har några kvar i lager (modellen har utgått ur sortimentet) |
 |
|
Ljudmakarn
Member

52 Posts |
|
Topic  |
|