HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Behov av tips på väggmonterade hifihyllor/-rack!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2004/05/07 :  07:56:54  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Hej,

Jag är i smått akut behov av tips på väggmonterade hifihyllor eller hela rack, men de måste som sagt vara väggmonterade då jag har det lite trångt med golvyta i det bakre hörnet av rummet där utrustningen ska "bo"

Jag har under en tid letat och hittat/fått tips om hyllor från ett par fabrikanter; Vogel's,Svenska Hems "Wing", Stands Unique och VM Acoustics.

Det är dock Stands Unique och Danska VM Acoustics hyllor som känns mest aktuella.

VM ACOUSTICS

De har dels ett tre hyllors rack och separata hyllor. Då racket ser ut att bara vara monterat i en vinklad plåt (rent utseendemässigt) så är det enplanaren VM-S1 som är intressant. Priset är 695 kr / st hos HiFi-Klubben:

VM-S1





VM-S3



Stands Unique

Här kommer det häftiga alternativet som jag naturligtvis skulle valt utan att blinka om det nu inte hade varit för priset. Endast ett plan kostar över 3000 kr + fet frakt från England.











Men som sagt vart, till det priset så känns det inte aktuellt, iaf inte i dagsläget.

ÖVRIGA ALTERNATIV

Ja, dessa tar jag gärna emot av er, enskilda hyllor eller rack spelar ingen roll, men de måste sitta på väggen. Jag tar mer än gärna emot tips på alla typer av hyllor, och prisklasser.

HJÄLP!


/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2004/05/10 :  08:13:16  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Någon?

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2004/05/11 :  13:29:13  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
*gråter krokodiltårar*

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2004/05/11 :  13:39:59  Show Profile Send christopher a Private Message
Kolla i DIY det är någon som bygger väg monterad hylla.
Lycka till.

An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2004/05/11 :  15:15:58  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Tack för tipset! Dock inte riktigt vad jag hade tänkt mig.

Postade en tråd under DIY med en efterlysning på någon som kan tänka sig göra ett metalljobb åt mig, själva fästet till hyllan. Finns kanske någon här som läser detta och känner sig manad?

Mer om det här: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=29094

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Leif B
Member

1491 Posts

Posted - 2004/05/11 :  17:19:45  Show Profile Send Leif B a Private Message
Krävs tyvärr en styrd fräsmaskin.
Ser snyggt ut trots allt.
Måste väl finnas aluprofiler som kanske kan vara ett alternativ.


http://www.creap.se/index.htm
Go to Top of Page

Lurman
Member

71 Posts

Posted - 2004/05/12 :  09:50:30  Show Profile Send Lurman a Private Message
Quadraspire har väl en vägghylla som inte ser så tokig ut, och finns i de flesta träslag samt glas. Enda nackdelen är väl priset som jag har för mig ligger runt 3500:-/hyllan.
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2004/05/12 :  10:52:33  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Leif B: Jo aluminiumprofiler borde fungera. Jag har kontakt men en kille som ev. kan hjälpa mig på en punkten.

Lurman: Vore toppen om du kunde greja fram en länk till hyllan. Jag har kikat på deras webbsite men jag lyckades inte hitta någon väggmonterad hylla, enbart traditionella racks.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Lurman
Member

71 Posts

Posted - 2004/05/12 :  11:35:34  Show Profile Send Lurman a Private Message
Den finns sorterad under deras vanliga Q4 table på hemsidan (klicka framåt i blidhögen så dyker den upp till slut.) Finns dessutom hos bild på www.ljudkompaniet.se -> möbler. Priset var visst 3000:-/hylla, och inte som jag sa tidigare 3500:-/hylla.
Go to Top of Page

Robis
Member

552 Posts

Posted - 2004/05/12 :  11:58:22  Show Profile Send Robis a Private Message

Den här kanske? Det är en Targethylla som jag beställde från Tyskland förra året.
Den var rätt billig - tror hela kalaset gick på 170 EUR inkl. frakt(kommer inte ihåg exakt )

Butiken hette Dynamik-akustik

Lite dålig vinkel kanske, men den är i metall och sitter med 6 skruv i väggen





/Råbis
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2004/05/12 :  16:01:33  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Lurman: Den såg faktiskt riktigt fin ut! Men synd bara på priset

Robis: Ska leta och se om jag hittar några tydligare bilder på nätet

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2004/05/14 :  08:12:29  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Och resultatet blev...


/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.68 sekunder. Snitz Forums 2000