HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Metallica Ullevi 30:e maj
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

AKA
Trancelover

616 Posts

Posted - 2004/05/31 :  01:30:42  Show Profile Send AKA a Private Message  Reply


Nyss hemkommen delar jag här med mig lite bilder jag tog. Behöver jag säga att konserten var underbar? Deras låtval var mycket bra, och hitsen avlöste varandra...


Baksidan. Klockan är runt 19:45 och Slipknot spelar för fullt



Framsidan. Inte så värst mycket folk kvar utanför arenan



Ett av många stånd där det såldes en hel del T-shirts



Klockan är ca 20:50. Metallica har precis intagit scenen



Många händer i luften...



Bra tryck på scenen



56'000 på Ullevi och Metallica får publiken att vråla



Strax efter klockan 23 har Metallica spelat klart och alla ska

Ipsen
Member

232 Posts

Posted - 2004/05/31 :  01:55:53  Show Profile Send Ipsen a Private Message  Reply
Själv står jag mitt i gröten. Va faktiskt en kanonkonsert, även om Lost Prophets va riktigt usla. Är vanligtvis inget hängivet Metallica-fan men visst är det extremt festligt med alla människor och hela stämningen.

Höjdpunkten var helt klart när de spelade Nothing Else Matters och tändarna började dyka upp titt som tätt. Då var gåshuden ett faktum.

---> Mitt system <---
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2004/05/31 :  03:42:06  Show Profile Send Terminator a Private Message  Reply
Tack för de roliga bilderna från udda vinklar som jag varken sett Ullevi eller konserter ur tidigare!

/Hans
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/05/31 :  09:36:28  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Underbart!

Kul med bilder från nått live! En nästan märklig känsla att se 50'000pers på samma ställe!!!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/05/31 :  10:37:39  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
Metallica Skivan åkte precis på!
Go to Top of Page

Margaux
Member

679 Posts

Posted - 2004/05/31 :  12:15:10  Show Profile Send Margaux a Private Message  Reply
Här spelas också.

Spelar just nu min Metallica favoritlåt Orion....

Verkligen kul bilder!

/Joachim
**********
Det finns bara två sorters musik. Bra musik och dålig musik.
Go to Top of Page

patst577
Member

409 Posts

Posted - 2004/05/31 :  12:19:55  Show Profile Send patst577 a Private Message  Reply
Och jag va mitt i smeten lägst fram!

Det va mycket trevligt faktiskt! synd bara att det tog slut , stämningen längst fram och i hela arenan på slutet var mycket bra! Speciellt när sverigeflaggan kom fram på sen, då exploderade det!

/Patrik

Edited by - patst577 on 2004/05/31 12:20:21
Go to Top of Page

AKA
Trancelover

616 Posts

Posted - 2004/05/31 :  12:33:09  Show Profile Send AKA a Private Message  Reply
patst577: Mitt i smeten längst fram sa du. Hur länge köade du för att få ett rött band och därmed komma närmast scenen?
Go to Top of Page

AKA
Trancelover

616 Posts

Posted - 2004/05/31 :  12:36:08  Show Profile Send AKA a Private Message  Reply
Filmade många små filmsnuttar av konserten också med min digitalkamera. Blev hyfsat bra. Man hör vad de sjunger i alla fall. Och många skrik.

Vet dock inte om jag får lägga upp filmerna på hififorums server. Men det hade varut kul att visa.
Go to Top of Page

patst577
Member

409 Posts

Posted - 2004/05/31 :  12:52:11  Show Profile Send patst577 a Private Message  Reply
jag kom dit vid 15 ungefär, så 1,5 timme innan jag va inne på arenan!

Tycker det är trevligt med stå då man kommer nära och kan se ansiktsutryck och liknande!

/Patrik
Go to Top of Page

gooze
Member

149 Posts

Posted - 2004/05/31 :  19:27:52  Show Profile Send gooze a Private Message  Reply
Är det ok att låna bilderna? Jag hade fullt upp med att få igång vågen på andra sidan:-)

För övrigt finns det inte så mycket att säga mer än att det var en GRYM konsert!!! Mycket bra låtval.

/Roger
Go to Top of Page

patst577
Member

409 Posts

Posted - 2004/05/31 :  20:07:18  Show Profile Send patst577 a Private Message  Reply
Vågen var fin! Rullade gansak många varv!

Är det ok att spara bilderna i mitt allbum? min mobilkamera gav inte så bra bilder...

/Patrik
Go to Top of Page

Ipsen
Member

232 Posts

Posted - 2004/05/31 :  20:51:59  Show Profile Send Ipsen a Private Message  Reply
Lägger till med lite egna bilder. Inte jag som tagit bilderna utan en god kamrat till mig själv. Tror snarare att han skulle bli charmerad än arg om ni använder bilderna för eget bruk.
Själv kom jag dit lite senare så jag stod lite längre bak, och ja de fick röda band.

Ett av de två förbanden, det bättre av de två om du frågar mig, SlipKnot!!!

Två av Metallicas groupies.

Hårdrock när den är som bäst

Här kommer tändarna fram till Nothing else matters

Ännu mer hårdrock

Den nu mera kända flaggan på en lagom suddig bild.


Over and out.

---> Mitt system <---
Go to Top of Page

patst577
Member

409 Posts

Posted - 2004/05/31 :  21:09:27  Show Profile Send patst577 a Private Message  Reply
Fina bilder!

Groupisarna såg jag med... schyssta platser!

/Patrik
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/05/31 :  23:16:58  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Hehe, det hördes faktiskt till Mölndal!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/05/31 :  23:25:17  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
AKA, Du har PM!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2004/06/01 :  08:10:36  Show Profile Send ayayay a Private Message  Reply
Ja vad skall man säga, Metallica levererade!

JÖSSES!

En upplevelse, helt klart.

Vi satt däremot ganska så långt bak, vilket hade vissa negativa effekter påljudet dock.

"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/06/01 :  08:56:55  Show Profile Send Larsho a Private Message  Reply
Ährmmm får man verkligen ta med sig kamera in på konserten

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Peter J
f.d. Raceman

205 Posts

Posted - 2004/06/01 :  14:13:32  Show Profile Send Peter J a Private Message  Reply
Efter att äntligen fått höra Metallica live så kan man inte låta bli att längta till nästa vända dom eller AcDc eller liknande band kommer till Sverige. Att stå mitt på plan när dem lirar Noting else matters och det blir en 56000personer stark kör är mäktigt. Gåshud var ordet.
Eftersom man inte var riktigt med när dem började smälla på med fyrverkerierna till låten One så var det nära att det blev något kladdigt i byxan. Vilket satans ös!!!!

Slipnot hade jag gärnat missat, det sämsta skit jag har hört på mycket länge. Man börjar väll bli för gammal kan jag tänka.

Ha det
Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2004/06/01 :  14:21:49  Show Profile Send ayayay a Private Message  Reply
Ja det gäller o va med när det smäller

Fasen vad jag hade velat åka med dem runt, vara roadie

"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2004/06/01 :  15:47:39  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Jag stod framme till vänster, men har dock inga foton så om det finns möjlighet så är jag intresserad av bilder.Min digitalkamera fick jag nämligen inte ha med. Mvh Kristofer
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2004/06/01 :  15:54:56  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Men i annat fall så finns det förmodligen en viss anledning till att det inte skulle gå . Mvh Kristofer
Go to Top of Page

patst577
Member

409 Posts

Posted - 2004/06/01 :  15:57:25  Show Profile Send patst577 a Private Message  Reply
Förbudet gäller främst kameror som man kan ta "riktiga" kort, dvs systemkameror.

Mobilkameror, engångskameror och liknande är ok, frågan börjar däremot gälla de finaste digitalkaperorna, där upplösningen är riktigt hög.. men men, det är väll ingen här som ska sälja bilderna?

/Patrik
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2004/06/01 :  17:56:36  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
"Förbudet gäller främst kameror som man kan ta "riktiga" kort, dvs systemkameror."

Ja och det var därför som jag inte tog med min kamera.Mvh Kristofer
Go to Top of Page

Ipsen
Member

232 Posts

Posted - 2004/06/01 :  18:06:37  Show Profile Send Ipsen a Private Message  Reply
Angående vilka kameror som gällde och inte gällde så verkade vakterna ha olika uppfattning om detta.
En kompis till mig blev tvungen att lägga sin digitalkamera i förvaring, en annan "smugglade" in den . När jag stod precis innanför grindarna och väntade på att min kompis skulle lägga in sin kamera i förvaring slängdes det minst ett par stycken engångskameror i soptunnan. Vakten som jag pratade berättade tom. att hon varit med om att folk slängt riktigt fina kameror under andra konserter.

---> Mitt system <---
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2004/06/02 :  14:59:37  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message  Reply
Ursäkta om jag bryter in lite, men jag bara måste fråga.

Hur lät det ?

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000