HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Att bygga en hifibänk ...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2004/08/21 :  23:11:15  Show Profile Send DIESEL a Private Message  Reply
... borde väl inte vara så svårt tänkte jag efter att ha sett ett antal snygga bänkar både här på hififorum och på prisjakt.

Jag satte kurs mot Hornbach här i GBG och samlade ihop allt material som behövdes. Efter att staplat upp allt hemma så slog det mig att detta var nog förmodligen mitt första DIY-projekt sen jag bryggde öl under mina chalmerstudier för en c:a 14 år sen !!!

Här har jag skruvat i den första skivan som skulle bli toppskivan i bänken.



Här efter att 3 skivor blivit ihopmonterade ...



Jag hade valt laminatskivor som material till denna bänk , latmasken i mig såg en chans att slippa en massa merarbete i trä

Dags att sätta på laminatfilmen på yttersidor och baksida ...



Lite fler bilder ...







Och så här ser det ut numera när jag sitter i min soffa o lyssnar på musik. Är ganska nöjd med tanke på att detta är den första möbel jag har skruvat ihop som inte har inhandlats på nåt av våra stora möbelvaruhus. Slutkostnaden blev c:a 1600 kr för denna bänk vilket jag tycker är helt acceptabelt.



Och för att skölja ner allt damm så avslutas kvällen med en liten kall en ..



Skål och grattis till guldet Carro !!!

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand

Edited by - DIESEL on 2004/08/21 23:20:03

filkingian
Member

716 Posts

Posted - 2004/08/22 :  00:08:11  Show Profile Send filkingian a Private Message  Reply
Ser helt okej ut! Var köpte du fyrkantsrören du använder?

This space intentionally left blank.™
Go to Top of Page

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2004/08/22 :  00:35:57  Show Profile Send celef a Private Message  Reply
men vart tog tv'n vägen?

sound pollution
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2004/08/22 :  00:41:20  Show Profile Send DIESEL a Private Message  Reply
Om en månad säljs tv'n till förmån för en projektor. Just nu så står den lite åt sidan så att man kan kolla på OS och Premiere League ...

Fyrkantsrören fanns att köpa på Hornbach här i GBG , ser riktigt snygga ut faktiskt.


Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/08/22 :  01:10:30  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Det blev ju snyggt.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2004/08/22 :  09:56:57  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
Hmmm, är det Liverpool-Manchester City på tv'n på översta bilden?

Liverpool vann!

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

bing
Member

130 Posts

Posted - 2004/08/22 :  11:39:23  Show Profile Send bing a Private Message  Reply
Måste ha blivit en under bygget också för det är väl en norrland som står bakom gardin.Skålar också för guld

alla öron är olika
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2004/08/22 :  11:51:33  Show Profile Send DIESEL a Private Message  Reply
Jonasz , visst var det gött att Liverpool vann. En anledning till att arbetet drog ut lite på tiden igår , man ville ju se matchen

You'll Never Walk Alone ...

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000