HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Demodagar Göteborg; Vienna Acoustics, Opera,...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2004/11/13 :  01:42:36  Show Profile Send plind a Private Message  Reply
Lite goa bilder från uppackningen kan väl funka som aptitretare inför morgondagen


































Jag kan säga att det låter bra redan nu och med mycket besökare i lokalerna kommer det att låta ännu bättre

Vi ses i morrn

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/11/13 :  01:45:31  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Ser lovande ut,,,

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2004/11/13 :  04:20:00  Show Profile Send DIESEL a Private Message  Reply
Plind , ser kanon ut ...

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/11/13 :  07:29:48  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Vilka porriga slutsteg!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/11/13 :  10:27:16  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Desingtips för dig, Bernt?

Tack för blider, Plind. Knappast dålig kvalite och det ser iofs ut som att ni headbangar redan under inkoppling av systemet - bådar gott!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/11/13 :  18:55:48  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Japp, nu har jag varit och lyssnat lite. Ska dit en sväng i morgon också.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/11/13 :  19:57:49  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Ja, det var intressant att äntligen få se Vienna acoustics och även den kompletta Opera upsättningen.

Självklart var kameran med

Det spelas på tre anläggningar i två olika rum. I det större rummet står En komplett Opera anläggning och en anläggning med Audio Aero Capitole och Vienna Acoustics Mahler.

Mahler Rogue Audio Zeus & Audio Aero Capitole



Strauss, Audia och Opera Audio



Och i det mindre rummet stod följande:


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/11/13 :  21:17:06  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Intryck ??

Hur låter Vienna Acoustics, för nån som aldrig har hört dem ?!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

JohnB
Member

182 Posts

Posted - 2004/11/14 :  00:20:15  Show Profile Send JohnB a Private Message  Reply
Vad avundsjuk man blir som ej kan närvara, jag var på Artsounds produktvisning i Köpenhamn i våras och lyssnade på Operas elektronik, bla de Cyber monoblock som du fångat på bild. Det lät mycket bra, så bra att jag kom hem med Operas cd spelare Reference 2.2
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/11/14 :  07:35:11  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Det låter bra. Hur bra är svårt att säga eftersom rummet spelade med ganska ordentligt.

Jag skall dit idag också och har jag tur så har de riggat om för at få bukt på rumsresonanserna.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/11/14 :  09:16:50  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Några bilder till på godbitarna som står i Mölndal innan det är dags att bege sig dit igen

Audia stereoslutsteg


Audia Flight Pre, försteg


Vienna Acoustics Mahler


Audiomeca Mephisto II.X


Opera Audio Monoblock


Audio Aero Capitole


Många intressanta apparater som René och Hans tagit med sig från Danmark Det skall bli kul att få lyssna lite mer idag.

Edit: Fel bildtext /Bernt

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister


Edited by - Bernt Jansson on 2004/11/14 21:24:19
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2004/11/14 :  14:51:52  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message  Reply
Vienna Acoustics är ett märke man kanske skulle bekant sig med lite mer.

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

Machine
Member

374 Posts

Posted - 2004/11/14 :  19:02:46  Show Profile Send Machine a Private Message  Reply
Jag måste få tacka detta forum för att det öppnat mina ögon för Vienna Acoustics! De vackraste högtalare jag sett! Måste verkligen släpa mig till en provlyssning av dessa snart. Finns det förresten någon som vet cirkapris på Strauss?

"Skit in - Skit ut"
Go to Top of Page

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2004/11/14 :  19:38:24  Show Profile Send christopher a Private Message  Reply
Några intryck från Renes trevliga prylar?
Mest nyficken på Audia slustegen och Audioaero VS Audiomeca.
Synd att man inte var i Göteborg under helgen.

An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/11/14 :  20:28:24  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Idag hade de flyttat runt och spelade från långsidan i rummet i stället för, som igår, kortsidan. Det lät väldigt mycket bättre på detta viset.

Christopher: Audia, Audio Aero Capitole och Mahler spelade på riktigt bra . Capitolen spelade lite mera framåt i ljudbilden jämfört med Audiomeca som spelade väldigt avslappat och med mycket djupledsinfo. Men att ge sig på att jämföra efter några få låtar spelade känns inte riktigt rätt...
Det är ju trots allt långt ifrån optimala förhållanden...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2004/11/14 :  20:57:30  Show Profile Send plind a Private Message  Reply
Lite mer bilder från helgen.






Främst, 3 intresserade lyssnare som åkt ända från Lund




Timbre ser koncentrerad ut


Vakna K-man, det är inte läggdags ännu

Närmare 100kg Rogue Zeus






Helgens huvudpersoner, Rene till vänster och Hans till höger





Audia slutsteg 100w klass A













Det var allt för den här gången

Edited by - plind on 2004/11/14 23:39:30
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/11/14 :  21:27:27  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Tjusiga bilder Plind!

Operas monoblock var en mycket positiv bekantskap tyckte jag.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7355 Posts

Posted - 2004/11/14 :  22:36:15  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Bernt! Vilken ljudkaraktär har Vienna Acoustics. Och du testade väll dina specialdemo skivor på dem

Mvh Per

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/11/15 :  00:33:49  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Lite Yello blev det ju i alla fall. Tycker dom spelar stort och bra, med bra skärpa.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/11/15 :  01:00:15  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Vienna verkar vara en bra väg att gå... Tänk om man kunde mötas en dag oxå.

Verkar blivit en lyckat tillställning.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2004/11/15 :  01:31:13  Show Profile Send Matrixen a Private Message  Reply
Trevligt att det lät bättre på Söndagen. Tyckte inte det var någon ide att dela med mig att Lördagens lyssningsintryck, då jag misstänker att det mest var rummets karraktär vi lyssnade på.
Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2004/11/15 :  02:01:15  Show Profile Send pesa a Private Message  Reply
Verkar som det var en mycket trevlig helg i Göteborg... Snygga bilder var det också. Tack till alla som fotade!

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2004/11/15 :  08:37:56  Show Profile Send K-man a Private Message  Reply
Plind, då mat och sovklockan ringer finns det ingen återvändo!

\\K-man
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2004/11/15 :  09:28:16  Show Profile Send Mahler a Private Message  Reply
ÅÅååååååååååååååååååååååååååååhhh!!

Ja sån ångest man fick över att inte kunnat närvara själv på denna tillställning!!

Bortrest med jobbet i Skottland i veckan och firat ettårsdag för brorsbarnet i helgen vilket tyvärr sammanföll med dennaa trevliga tillställning.

Nå, som stolt och lycklig ägare av Strauss kan jag bara indignerat konstatera att jag ljudmässigt tror jag hittat "hem" slutligen. Tycker personligen att Viennas ljudkaraktär är en underbar kompromiss mellan två olika ljudideal som ofta krockar tycker jag. Det ljusa, analytiska och det varma, oanalysiska.

Så för de som undrar om ljudkaraktären i Vienna Acoustics kan man konstatera att ljudet är stort, mäktigt och respektingivande. Fenomenal bas, utmärkt värmeinnehåll utan att gå överstyr och en väldigt väldigt hög detaljeringsgrad med rätt kringutrustning. I repeat! Med RÄTT kringutrustning.

Men för att hålla mig från recensioner nu får de som har vägarna förbi Lidköping någon gång gärna svänga inom på en liten provtur med mina Vienna Strauss kopplade till Advantage S1 + S250 och ihopsnörat med Acoustic Zen kablage.

Det är bara att skicka en förvarning så jag hinner mala bönorna och slänga på kaffe-kannan i förväg!!


-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

Frost
Member

150 Posts

Posted - 2004/11/15 :  18:41:26  Show Profile Send Frost a Private Message  Reply
Opera-grejerna är väldigt snygga. Skulle passa perfekt i bastun...
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/11/15 :  20:40:28  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply

Klart kul reflektion i volym- och ingångsväljarna!

Tack för fina bilder från alla iblandade.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000