HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Mitt lilla krypin - Nya bilder sid. 4!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2006/02/07 :  10:11:34  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message  Reply
Här ser det tomt ut!

CDn är såld i förmån för en uppgradering. Förutsättningarna har ändrats en aning så vill få allt matchat och likvärdigt så kedjan blir lite starkare.

Samt börjat så smått bygga mig en stereobänk. Köpte en massiv ekskiva och tänkte först ha någon form av sten eller block under men ångrade mig så det blir nog ben eller något istället.

Ha det sålänge...

Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2006/02/07 :  16:44:21  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
Är skivan inhandlad på Hornbach? :D

Edited by - marcus_ec on 2006/02/07 16:44:36
Go to Top of Page

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2006/02/07 :  17:10:49  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message  Reply
Nope blev K-rauta (stavning).

Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs
Go to Top of Page

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2006/02/23 :  12:58:42  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message  Reply
Hejsan!

Blev inte bra med DIY bänken. Kunde inte bestämma mig för ben, stenblock eller något annat så det blev en Solid-Tech Radius Solo istället!

Cd är på ingång och bättre bilder kommer med tiden då jag köpt mig en ny kamera oxå, en Nikon D50.

Ha det sålänge...

Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2006/02/23 :  13:35:35  Show Profile Send DIESEL a Private Message  Reply
Ett mycket bra val av bänk

Har en själv och är mycket nöjd.

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2006/02/23 :  14:18:12  Show Profile Send Drem a Private Message  Reply
Den bänken är verkligen kanonsnygg

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2006/02/23 :  14:30:51  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message  Reply
DIESEL och Dream: Man tackar och javisst e den. Måste fixa några underlägg eller liknande att ha under spikesen så därför är dom inte påsatta...

Go to Top of Page

thomand
Starting Member

20 Posts

Posted - 2006/02/25 :  01:08:31  Show Profile  Visit thomand's Homepage Send thomand a Private Message  Reply
Håper det er en bluenote koala tube du har kjøpt deg. Den lyder noe sinnsykt godt. Samme gjør forsterkeren din. En av mine favoritter.

Bluesound node2 - Rega DacR - Rega mira3 - Rega RS5
Go to Top of Page

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2006/03/02 :  19:44:14  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message  Reply
thomand: Tyvärr så är det inte Koalan som jag köpt!

Håller med, stärkaren kanske inte är den kraftigaste men bra låter den, passar bra med resten av grejorna. Men jag är ändå sugen på rör...

Edited by - Henrik Nilsson on 2006/03/02 19:45:04
Go to Top of Page

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2006/04/06 :  14:18:39  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message  Reply
Hejsan alla!

Ett tag sedan här uppdaterades, men det har stått lite stilla här på sistone.

Ny cd är som sagt beställd och i bästa fall så droppar den in imorgon (frdagen den 7:e). Sen har det köpts ett par nya signal och högtalarkablar.

Fick högtalarkablarna idag och tänkte slänga in ett par bilder på dom.

Det blev ett par ViaBlue SC-2 Red-Line med rörbananer i stärkaren och spadar i högisen.

Mer bilder på allt kommer förhoppningsvis nu i helgen.

Ha det sålänge...

Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/04/06 :  16:12:39  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Välkommen till tvätt maffian

Bra och prisvärda kablar enligt mitt tycke

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2006/04/07 :  16:27:33  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message  Reply
Nu har äntligen cdn kommit om långt och länge! Var precis och hämtade den så just nu sitter jag och lyssnar för fullt men var tvungen att ta ett par snabba bilder.

Spelaren är en Original A8T.

Fler och bättre bilder på hela systemet utlovas i helgen.

Nu skall jag fortsätta lyssna men ha det så länge...

Go to Top of Page

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2006/04/07 :  16:29:08  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message  Reply
Ojdå, bilderna råkade kanske bli för stora?!... Fixar senare...

Edited by - Henrik Nilsson on 2006/04/08 09:17:24
Go to Top of Page

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2006/04/11 :  13:03:24  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message  Reply
Hej igen!

Har tagit lite nya bilder i helgen som jag tänkte lägga upp på alla grejorna. Håll till godo...

Börjar med förstärkaren.

Sedan en bild på cdn.

Sedan högtalarna.

Baksidan på förstärkaren.

Rörbananerna från ViaBlue.

Sedan ViaBlue spadarna på högtalarna. Har lånat ut mina jumprar men dom kommer nog hem snart.

Närbild på bänken.

Sen avslutar med en bild på Soundcare Superspikesen under stativen.

Det var allt för nu. Kan tillägga att jag sitter väldigt nöjd med grejorna och tycker det spelar mycket trevligt ändå med ej inspelad cd och högtalarkablar.

Ha det bäst...

Go to Top of Page

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2006/09/21 :  21:16:39  Show Profile Send Klingan a Private Message  Reply
Riktigt fina bilder.
Har ju gott en tid nu, undrar om du blev nöjd med cd spelaren och högtalarkablarna? Har inte hört talas om kabelmärket tidigare.
Go to Top of Page

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2006/09/21 :  21:53:11  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message  Reply
Vilken förstärkare kopplas kablarna in på på bild fyra??
Jag reagerade för att jag köpt likadana på biltema med gott resultat.

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/09/21 :  23:42:10  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Henrik har ju inte svarat än så jag tar mig friheten att skriva att ViaBlue säljes av Creative Audio.

har själv både signal kablar och högtalar kablar från viablue och de är jag nöjda med.

Visst har jag testat bättre, men inte till det priset.

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Edited by - Snoop on 2006/09/21 23:46:19
Go to Top of Page

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2006/09/22 :  17:42:53  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message  Reply
Jag reagerde på bild fyra, där ser man högtalarkablarna gå in i en uppsättning hötalarkontakter som liknar de jag brukar köpa på Biltema, Jag tycker kontakterna är bra men sitter det sådana orginal på denna förstärkare??

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000