HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Silver Resolution , kan det vara nått ??
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 8

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/07/27 :  09:43:16  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
quote:
Prova att sätta vilken referensanläggning som helst i en kyrka, och jämför den mot en billig kompaktanläggning placerad i ett rum med schysst akustik.... Eller enklare kanske: Prova att ställa dina högtalare så tätt intill väggen som är genomförbart och vrid upp volymen... Och försök sedan säg att det finns något som är viktigare än akustik och högtalarplacering!


Blue: Jag anser att referensanläggningen i kyrkan hade låtit bäst. Sen hade man lätt kunnat fixa akustiken där med mattor, gardiner, böcker osv. Att kompaktanläggningen låter skit kan man inte förbättra lika mycket, då får nya grejor inhandlas. Den låter ju som den låter även i rummet med bra akustik. Man kan ju alltid flytta dit referensanläggningen istället

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/07/27 09:44:37
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/07/27 :  10:37:30  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Johan B: Intressant test. Kul att ni tog er tid. Synd bara att högtalarkablarna inte var inspelade. Det blir stor skillnad (anser jag).

Testade ni aldrig analoga signalisar från Signalcable? Silverresolution vet ni ju redan vad jag tycker om

Det skulle varit ruskigt intressant att höra testresultatet från en full uppsättning SR. Det vill säga, från nät till högtalare och allt där i mellan.

En grej till, en liten detalj. Min upplevelse av SR, och speciellt nätkabeln, är att den ska sitta i anläggningen + 24 h innan den låter som den ska (förutsatt att den är inspelad sedan tidigare). Det kanske låter fånigt men det blir skillnad. Ljudet öppnar upp sig och det blir homogenare (eller hur man ska uttrycka sig). Saker och ting faller på plats.

De tester vi gjorde hos Tobbe var sådana snabba tester där man byter kablar efter några skivor eller låtar. Det kan låta annorlunda med de olika kablarna men det säger inte sanningen om hur kabeln kommer låta i anläggningen efter en tids spelande. När kablarna suttit i hela kvällen och vi lyssnade på natten, det var då det började bli magiskt. (Efter nåra bärs, och väldigt lite sömn, massvis av cigg och...)

Förresten, du skriver "trattformad" ljudbild. Vad är det?

Retro låter fint.

Edited by - jeppe72 on 2005/07/27 10:53:56
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/07/27 :  10:46:41  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Efter några öl är det ju bara inbillning Jeppe

Sen så tror ja inte riktigt på det att kabeln ska spelas i ca 24h innan den låter som det ska...

möjligen 2-3 timmar tills elektroniken är uppvärmd.......

Själv har jag ännu inte uppleft någon magi med dessa kablar......

återstår att se, kanske inet är något för mitt system...

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/07/27 :  11:50:40  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
En grej till, en liten detalj. Min upplevelse av SR, och speciellt nätkabeln, är att den ska sitta i anläggningen + 24 h innan den låter som den ska (förutsatt att den är inspelad sedan tidigare). Det kanske låter fånigt men det blir skillnad. Ljudet öppnar upp sig och det blir homogenare (eller hur man ska uttrycka sig). Saker och ting faller på plats


Det fanns liksom inte tid till det , speciellt om man ska testa flera olika nätkablar Kablar ska vara inbrända helt klart men att det behöver sitta ihopkopplat i 24 timmar för att blomma ut ?? Jag säger inte emot för jag har inte kollat men det låter lite långsökt.

Sitter det sen i eller behöver man spela 24 tim till efter man har stängt av för at det ska blomma ut igen ?

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/07/27 :  12:01:12  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Låter oerhört jobbigt isåfall för tänk om man inste pspelat på anlläggning medans man är på jobbet och sen kommer man hem och spelar sen mste man vänta 24 h innan de låter som det ska...

Då får man de ju aldrig att låta som det ska juh....

Iofs jag har i princip på min anläggning 24/7... så för mig gör det inget...

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/07/27 :  12:21:24  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Snoop

Skulle det vara så då faller kablarna bort direkt.
Men jag tror att Jeppe menar att dom behöver 1 24 timmars genomkörare 1 gång bara sen ska det vara klart.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/07/27 :  12:30:18  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
ja det låter konstigt om så inte skulle vara fallet....

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/07/27 :  12:31:10  Show Profile Send Per100 a Private Message  Reply
Johans lyssningsintryck stämmer generellt överens med mina egna. Enda skillnaden var att jag liksom U1 desto mer gillade när SR nätkabel fanns på både transport och försteg, inte endast endera. Johan verkar föredra mer riv

Vi fick aldrig möjlihet att som pricken över i även sätta en SR nätkabel på Johans Accuphase slutsteg då kontakterna på slutsteget inte medgav detta. Jag har själv SR till mitt Accuphase slutsteg och vill inte vara utan denna kombination.

Johan skriver att i hans system spelar aukustiken större roll än kablarna. Jag anser att de båda generellt sett är komplement och man kan givetvis inte ge kabelmedicin på en anläggning där man först önskar förbättra på andra områden. Allt annat måste ju först stämma annars blir inneboende brister som avslöjas med bättre kablar desto tydligare och ibland plågsammare. Om det skulle vara så på Johans anläggning låter jag vara osagt. Det krävs lång tid att lyssna in sig på en anläggning som Johans för att förstå karaktären.
Men som jag ser det är det inte säker att Johan någonsin skulle gilla ett par inspelade silver res högtalarkablar för den spelar något varmt och luftigt och man måste gilla denna typen av ljud (något för dipol och elektrostatfreaks?). Vi har så olika ljudideal och preferenser att när man använder ord så förstår man inte varandra, man måste träffas och lyssna för att förstå vad den andre menar.

Jag fick hos Johan en introduktion till vad han gillar och hur han ser på ljud. En mycket spännande upplevelse!

edit: felaktig meningsbyggnad

Edited by - Per100 on 2005/07/27 12:32:52
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/07/27 :  13:34:20  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Nä, jag menar alltså första gången och enda när man kopplar in kabeln. Jag har ingen aning om varför det blir skillnad efter ett tag. 24 h är dessutom bara en uppskattning det kanske räcker med 3-4 vad vet jag men för att vara på den säkra sidan så sätter jag på musik i 24 h på låg volym för att sedan lyssna efter kabelbyte. Det kanske är inbillning men jag upplever det som att det låter annorlunda efter att tid gått.

Det där med bärs var medvetet

Per: Japp så är det, det skulle vara kul att få uppleva lite andras ljudideal, särskilt om det skiljer sig markant från mitt eget och samtidigt ligger på en hög nivå som Johans.

Snoop: Synd att du inte upplever någon magi.

Retro låter fint.
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/07/27 :  13:43:11  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Magin kanske finns där, mina öron kanske inte är lämpade för att höra skillnader på kablar, sen är det svårt att lyssna också. Man måste veta vad exact man ska lyssna efter för att kunna uppleva några skillnader. Sen är nog mycket väldigt psykiskt också....

Den dag då jag personligen kan höra på en gång skillnad vid kabel byte då ska jag bjuda alla som är i samma rum som jag vid det tillfälle på några öl

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/27 :  13:46:07  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


Jajin.

Du har just besökt en anläggning där FÖSTA testen med SR kablarna INTE gick bra.. Andra gav resultatet att dom tidigare super super dyra kablarna såldes bort... Och nu sisrta lilla intweekandet gar resterande godiset...

Då du hörde vad systemet presterade. Anser du det var trattlikt... osv osv...

Frågar enklare. Anser du du finner en enda likhet med Johan B "testresultatet" o det DU hörde???




Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/07/27 :  13:49:30  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Svaret är kanske eneklt så att SR inte funkar vidare bra i johans system, det är mycket möjligt...

kanske inte riktigt hans ljud iedal det som SR förmdelar...

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/07/27 :  13:57:05  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
men det är ju just det som är så himla kul med HiFi , där är sååå mycket variation

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/07/27 :  14:03:55  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Jepp, det är så kul synd bara att det blir så himla dyrt i längden....


[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/27 :  14:39:39  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
FEL.

Dom har inget "ljudideal" om man gör annorlunda...

Dom kan bli exakt hur som helst. ifrån rent skit till topp highend.

Och då menar jag betonande på TOPPHIGHEND i ej delvalverat betydelse.........

Men också rena rama skiten i botten av skit.. ALLT beroende på hanteringen av dom.. Det är detta som gör jag försöker alltid berätta hur o med vad osv man intweekar.. Gör man rätt så tror jag flera kan intyga det blir rätt. Denna helgens bildtråd kommer nog få er att förstå lite mer.. SR har varit o är i väldigt fint "sällskap" kan jag lova. "Sällskapet" skulle direkt tala om "nivåfel" om sådana funnits....

Men skiter i detta just nu.... Laddar upp för megatrådarna som kommer då kraft o ork kommer... Måste bara få lite distans till denna hifiresa o samla alla intycken osv.....




Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/07/27 :  15:36:33  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
För att runda av lite så skriver Per ganska bra på hur han ser på saken. Sen har som sagt anläggningen bytat karaktär ganska rejält sen dess. Till det bättre på dom flesta punkter o vissa nya brister har hittats. Men så är det när man pillar med akustiken , det gäller att hitta balansen.

Jag skulle kunna skriva ett helt brev som svar på Tobbes senaste inlägg men jag låter det bero så länge. Jag vet/tycker inte den finns nån anledning att dra det vidare då vi ser det på 2 olika sätt.

Men tråden är inte avslutad för det , har ni frågor så kör på

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2005/07/27 :  16:54:33  Show Profile Send jaejin a Private Message  Reply
Har i helgen tillsammans med mayro varit och lyssnat på ett förstklassigt system som genomgående har haft kablage ifrån signalcable.Ett system som över tid och med mycket pengar spenderade har tweakats in grundligt vad gäller både elektronik och kablar.
Lyssningsintrycket sitter fortfarande kvar med en enorm dynamik och upplösning. Det testades även denna dag vad som anses som världens bästa cd också. Trots detta upplevdes det inte att Silver resolution kablarna satte några begräsningar i detta system.


Fann inget av det som skrivs om i testet i denna tråd. Att det skulle vara trattliknande och inte heller att magicpower cord skulle vara papperskorgmaterial. Tvivlar inget på att det var så i testet.
Validiteten i testet däremot är jag tveksam emot.


Tycker därför det är synd att dömma ut en kabel och skriva ner den eftersom testet så som det låter utfördes ganska bristfälligt.
Dels för att SR ej kunde testat på hela anläggningen och anser nog också att kablar är mer komplext än att testat
med A-B testningar. Synd ifall personer på forumet läser denna tråd inte får en rättvis bild

"Silver Resolution , kan det vara nått ??" redan i rubriken har en negativ klang och som trådskaparen själv skriver inte har en positiv inställning.


MEN för att undvika pajkastning så kan jag skriva så mycket om hur andra har gjort utan istället beskriva hur jag skulle vilja utvärdera kabel/kablar.

Personligen skulle hellre vilja se att man utvärderar hela anläggningar med uppsättningar av kablar.´Nu kanske det kan tyckas vara väldigt svårt att utvärdera enskilda kablar och det är precis vad det är. En kabel kan fungera som en hi-end kabel ett ställe i en anläggning och samtidigt i samma anläggning låta skit på ett annat ställe i samma anläggning.Vad säger det om kabeln då just att i denna uppsättningen reagerade på ett visst sätt. Dock inte att den är "bra" eller "dålig" ett faktum.

Så här är min tanke:
Anser det själv det mycket viktigt med kablar för de sätter förutsättningar för hur de andra delarna i anläggningen presterar.
Nätkabeln till slutsteget ger en viss förutsättning/karaktär för slutsteget att arbeta och likaså med alla andra kablar och delar i anläggningen. Det är en lång komplex kedja som påverkas av varje lite del i kedjan. Allt ifrån smått som säkringar, kondningar till större delar som högtalare och elektronik. Allt påverkar och därför måste när en del byts ut , då förändras förutsättningar hos det som är efterkommande. Allt ifrån aukustik till högtalarplaceringar osv.

Man kan alltså enligt mitt tycke inte bara byta en kabel emot en annan och lyssna och därmed avgöra bra eller dåligt.
Det krävs ett oerhört arbete och tålamod över tid för att utvärdera och komma fram till bra kombinationer av kabeluppsättningar i en anläggning.

/hoppas ni förstår tankegången och inte hakar upp er för mycket i formuleringar utan förstår vad som jag menar/











Edited by - jaejin on 2005/07/27 16:55:59
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/07/27 :  17:14:43  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Samtidigt som vissa resultat kan verka överraskande tycker jag nog att det är både intressant och vettigt att presentera sina upplevelser av Signalcables. Det visar ju att kablarna inte alls är självskrivna i alla anläggningar och att mycket möda bör läggas på att få ut det mesta av sin anläggning. Däremot tror jag att man kanske drar lite för snabba slutsatser gällande kablarna. Själv tycker jag att jag fick bäst svar från signalkabeln och nätkabeln men det finns en viss risk att högtalarkabeln behövdes för att jag skulle bli varse resultatet så tydligt. Jag skulle alltså vilja påstå att högtalarkabeln är ganska "genomsläppande". Det här innebär i sin tur att det kanske inte alltid är så lätt att få det att fungera med en gång utan mycket intweakande krävs. Alltså kan man kanske tala om att kablarna är krävande för användaren men att slutresultatet överstiger vissa andra kablars slutresultat vilket i sin tur gör kabeln till en bra kabel.

Retro låter fint.
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/07/27 :  17:17:47  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Nu säger jag det kanske och då blir jag huggetn i ryggen.

men MAN FÅR faktiskt tycka vad man vill i detta land, alla kan inte tycka om SR så är det bara, men jag tror också att om man sätter ihop ett paket med SR så kan det säkerligen låta kanon , ananrs skulle inte t.ex Mayro säga det för han har bred kunskap inom området.....

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/07/27 :  18:06:39  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply

Jag dömmer absolut inte ut dom , bara att dom inte passar här. Jag skriver så FLERA ggr att det är MITT omdömme ingen annans. Nu är det till o med LTS varning för dessa kablar o på sättet det skrivs om dom.
Ni som har hört dom spela till 110% driver det på tok förlångt. Ni får det att låta som att "bättre än så här blir det inte".
Märker ni inte själva hur nära LTS stilen det är ??


Jag gör ett test o det faller inte bra ut i mina öron , så var det med den saken. För mig är det utagerat. Istället blir det att man har gjort fel eller så skulle man gå tillväga på än det ena eller andra sättet. Ärligt talat , det skiter jag fullständigt i. Acceptera att jag inte gillade dom , gjorde jag testet fel i era ögon/öron sätt acceptera det. Som jag skrev så är det utagerat för mig varför är det då inte det för förespråkarna ??




>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/07/27 :  18:09:27  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Edit: Jag såg att det inte passade med detta inlägg. Tar bort det och ber dig om ursäkt Johan. Hoppas det är ok. Jag tycker att det är helt ok att du inte gillar kablarna och jag inser att det är helt ointressant och ovidkommande om jag tycker det eller inte. Du behöver knappast någons godkännande för varken testflrfarande eller erfarenheter av kablarna. Hoppas du får till din anläggning så att den blir som du vill.


Retro låter fint.

Edited by - jeppe72 on 2005/07/27 18:14:02
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/07/27 :  18:13:57  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Jeppe

Det e helt ok

*edit*
Då editerar jag till lite text

Så farligt var det inte tycker jag Jag har läst värre



>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2005/07/27 18:16:29
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/07/27 :  18:27:59  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Härligt!

Retro låter fint.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/27 :  18:30:33  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


Enklare kablar än SR finns inte. Ta en line med silvertypen rakt igenom. Tweeka sedan in med en silver nätis på CD.. sedan mixtra för alla tyglar med OLIKA nätkablar av OLIKA konstruktion...

Därmed sagt även att inte märket "Signal Cable" behöver vara märket som används... Det går med OLIKA märken. Men bara konstruktionen samt "spelsätt" är max för varje enskild grej.

Personligen just hu har mitt system följande uppsättning.

SR silverkablar till allt på signalsidan..

Nätkablarna är silver res på försteg o DVD.

VANLIGA dadanätkablar till filter o bassteget.. Samt wasaflex till steget på topparna...

Och sedan har jag separat en egen matarkabel via utag långt ifrån allt annat för DVD. ditsatt i natt. Gjorde susen efter alla intryck man fått.... Försteg direkt i vägg i eget utag. Slutstegen ifrån dosa på helt annan utag långt ifrån övriga saker.


Och det skall fixas snarast nu med rejälare grejor på nätsidan då sådant betyder så otroligt mycket för totalen...

Kan absolut kallas kanonenkelt.... SÅ jobbar jag. Jag sätter INTE enbart in en sladd i väggen o FÖRUTSÄTTER strömen INTE gör skillnader. Även två "nyansfel" blir via highendhögisar katastrof. Och spelar kablarna sedan denna nivå så kan man lätt räkna bakåt o se hur det blir...

OFTAST blir det rätt efter man mixtrar runt lite osv....

MEN MEN.....

VID ev bestående brister som HELA tiden kvarstår. KOLLA över hela eklektronikkjedjan efter VAR "felet uppkommer"


För INGEN kabel i hela världen som ska bedömmas med dom bästa KAN eller ska dölja fel i andra sakerna....

Fattar ni pojkar vad jag säger här?? INGEN KABEL I HELA VÄRLDEN I HIGHEND SEGMENTET SKA DÖLJA RENA FEL I ELEKTRONIKEN HELLER!!!!!!!

Så kan ni fritt utvärdera mina ord här.. SR silver res ÄR highend kablar och avkräver att ägaren noga tweekar in ÄVEN sina saker...

Silver res avkräver ÄVEN att man har en klart ok nivå på ALLA sakerna.. Dom avslöjar obehörligt ÄVEN fel o brister som finns. Och lägger inte en mm emellan att avslöja saker runt omkring....

Detta har även en mycket mycket välrenomerad CD kombo fått erfara i helgen under min resa...

Men mer om detta kommer på bildtråd snart. Ska som tidigare sagts bara få tiden o lusten att jobba mig igenom alla bilderna o hoppas NÅGON av dom är ok så man ens ser nåt. Min kamera är INTE en "highendkamera" som JohanB´s kanonkamera tyvärr......

Men Johan o ja ska framöver "kabla runt" en stund. Så sista ordet äro nog INTE sagt om dessa SR kablar...

Sedan den viktigaste biten...

INGEN behöver gilla dessa för mig.. INGEN!!!!

Men mina tips är till för dom som VILL ha bra kablar snudd gratis. Och detsamma gäller råd o tips sedan HUR man lättast kommer till bra resultat..

Om ni härmed vill såga SR kablarna såsom rena rama skiten så gör det... Och detta på en relativt trist test där man inte ens döljer att man rent VILL hitta fem fel ifrån start. PGA "hype"...

Tyvärr så försvinner allas BRA resultat nu i floden av folk som VILL ha kassa recentioner av SR.. Som en skrev tidigare på annan tråd. Han var enbart nöjd med att Sr fick dåliga recentioner.....I en slags totalfel A-B test...

Jag måste påminna om en sak igen o igen.. Jag har i tipset om kablarna berättat massor om HUR resan gått från att jag snudd sålde silver res högtalarkablarna.. SAMMA resultat som här med JOhan.....

Men av en slump provade dom senare EFTER en del nätisar va bytta mm... Men Slumpen gjorde dom sista gången skulle provas...

idag skulle jag inte byta dom mot något JAG har haft eller ägt.. Så kan det bli då man kommer "rätt...

Dessa erfarenheter har jag noga noga med långa utförliga inlägg försökt föra vidare till kabelsugna läsare här o på andra platser...

För finns det roligare saker att förmedla än att man billigt kan undkomma med kanonljud???

Hittar jag BÄTTRE samt billigare kablar kommer jag byta direkt. Även berätta om det för andra ev läsande av forumet....

Men att KALLA mina tips o inlägg för "hype" har gjort mig förbannat ledsen.För att JAG står för större delen av inlägg runt dessa kablar står helt klart...Så att ordet "hype" kommar ifrån Johan mm är mitt fel är solklart...

Fast klart.. Jag kan ju bygga en sån där grej som man fixar acustiken med.. O sedan INTE följa råden osv om HUR man bygger den.. Sedan efter "hypen" om hur bra den är så testar jag den på liknade sätt som här görs o gjorts...

Resultatet kommer nog inte vänta på sig.. Tror JOhan o flera som försöker dela med sig skulle bli ledsna dom med....

Om man däremot tetar korrekt o bygger rätt osv och finner att den just inte fungerar i mitt system..Ja så kan det bli.. Men inte baserat på att man snudd bygger tråden på att man ska söka att ha omkull en "Hype" om accustik...


Skiter nu i detta. Men har i alla fall IGEN försökt förklara enkelt men NOGA...

Har ledsnat på saken totalt...... även på att skriva om det. Faktum är att även lusten ens att delta här tryter.. känns rätt oviktigt.

trode man va här för att dela med sig. Inte för att krossa numera sk "hyper"

MVH
Tobbe







Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/07/27 :  18:48:11  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
Skiter nu i detta. Men har i alla fall IGEN försökt förklara enkelt men NOGA...

Har ledsnat på saken totalt...... även på att skriva om det. Faktum är att även lusten ens att delta här tryter.. känns rätt oviktigt.

trode man va här för att dela med sig. Inte för att krossa numera sk "hyper


Tobbe , det är ledsamt om du ser det på det sättet , men du får faktiskt hålla med om att det har skrivets väldigt mycket o många gånger på fel sätt om Silver Res. Att dela med sig är en sak men att hela tiden pusha på är en helt annan. Att du är lyrisk över dessa kablar är i sig skitkul , att lyckas få till det är det absolut roligaste som finns. Men att hela tiden pressa på andra på ett ganska hårt sätt gillar jag inte alls. Det blir som en styrande hand som leder flocken.

Det är just den biten som har blivit farligt nära LTS dogma i mina ögon. Men hur som helst så är SR utagerat för mig o jag kommer att ge mig ut i kabelvärlden.


Jag vill även säga att jag har ABSOLUT INGET emot dig Tobbe ! Vi ser bara saker o ting på skillda sätt inget annat.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page
Page: of 8 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000