HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 euJUED har besökt STHLM.Del tre sid 8 sid 12nybild
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 16

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/28 :  16:59:57  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Och så här ser lite elektronik ut då dom olika sakerna fått sin plats....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Machine
Member

374 Posts

Posted - 2005/07/28 :  17:02:13  Show Profile Send Machine a Private Message  Reply
Intressant läsning så här i dåligt sommarväder. Kul att få se bilder på så mycket godis, särskilt då Krell som bara är för brutala!!

"Skit in - Skit ut"
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2005/07/28 :  17:14:58  Show Profile Send matså a Private Message  Reply
Forsell är väldans stiligt och vackert.

Hej Tobbe, är du glad nu

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/07/28 :  17:57:56  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
jag vill ha mer när bilder på jeff rowland, jag har halft blivit kör i det juh

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/07/28 :  17:59:44  Show Profile Send Per100 a Private Message  Reply
Hur låter då Reiymon? Följer detta reportage med stort intresse!
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/28 :  18:00:30  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
OM jag skulle välja ut EN sak i denna anläggning som JAG skulle ta OM ULF sa att jag fick ta EN sak... OJOJOJ vad svårt detta blev...

Då förstår man ju hur otroligt jämt sakerna sitter.. Tight kan man påstå utan överdrift... För ärligt så kan jag inte välja ut EN sak ur systemet hellre än nåt annat....

Och detta är absolut första gången i mitt hifiliv detta inträffar. DVS att ALLA komponenter är så jämn nivå. Samt så bra. Så inget utmärker sig så i alla fall JAG kan välja ut en sak....

Som sagt.. Detta har jag aldrig tidigare upplevt.

Så därför tar jag hela systemet om ULF inte misstycker...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/07/28 :  18:04:03  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
mayro samtycker å samtycker :) ge mig 150flagg samt en adress så fixar jag

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/28 :  18:05:41  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Kul du frågar per100

VS

gissa om bedömma saker i dessa nivåer är KUL grabbar...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/28 :  18:21:03  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Det absolut första intrycket är att forsellen är så lik som man troligen KAN komma denna nya superspelare....

Detta faktum att upptäcka att denna forsellkombo är SÅÅÅ jäkla bra kändes för ULF o mig väldigt förvånande för att vara ödmjuka.....

Tro mig då jag säger som så här... LIKHETERNA är betydande större än dom SMÅ skillnader som finns.. Detta sagt då med absoluta termer av SNABBTEST fram o tillbaks. Båda "hyfsat" intrimmade intrimmade så klart...

Detta gör en beg forsell till en klart lysande sak på "beghimelen" för cd spelande hifibyggare...

Båda spelarna har alla parametrar på plats.. Och som alla inser betyder detta att inget sticker ut eller fattas...

OCH NU är bedömmningen MYCKET hårdare än med en Denver.. NU är FULL kritik inkopplad av sakerna som jämförs...

Så nu gäller klart helt andra regler för bedömmningen.

Säger detta så INGEN ska tro denna hårda bedömning någonsin funnits med Denvern.. Den visar ju direkt upp saker som är i highendvärlden JÄTTEFEL.. Medan i vår lowfi samt ibland midfi värld sådant knappt ens går att höra... Så nu hoppas jag alla lite mer oerfarna också inser ordens betydelse här...

Ska samla mig lite mer INNAN jag kan exakt sätta RÄTT ord på skillnaderna. För nu är det svårt ens för mig att finna absolut dom exakta rätt orden här. Att vi talar om nyanser står nog helt klart i alla fall.. Nyanser som folk i dessa nivåer är tvungna att betala ofantlige summor för..

Men så är det överallt.. En "Nyans" på en formel 1 bil skiljer ut vinnaren mot 2dra platsen. Fast du o jag skulle skita i brallorna om vi åkte en tredjedel så fort... Så förstår man svårigheten....

och tiden emellan 1 o 2 är kanske en bråkdel av en sek...

ÄNDÅ finns en som var LITE snabbare.. Och detta betyder INTE 2án va långsam....

Så är detta kan man säga.. Menar att sätta ord på saken som gör att ena kommer stå kvar troligen o inte den andra....

Det har ju åkt ut svindyra dacar tidigare mot forsellen får man inte glömma...

Ska fundera ut HUR jag ska sätta ihop orden nu lite med en cigg o en kaffe lite kort....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/07/28 :  18:55:14  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Som eoJeuds representant i England så har jag nu plöjt igenom denna tråd. Fan va skönt att bygga ett sånt här system utan några begränsningar. Iaf inte på själva systemet. En undring som inte någon (konstigt nog) har tagit upp; är rummet optimalt? LTS medlem som Ulf är och allt.

Självklart hade en provlyssning varit trevligt, men stackars Ulf kan ju inte släppa in vilket drägg från eoJeud som helst.

Imponerande säger jag bara!

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/28 :  19:49:52  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Bossebula.

Rummet är INTE iordninggjort på något sätt... ULF arbete innebär en del av att även till o från ha folk uppe i huset. Och därmed försvinner denna möjlighet till att "fixa till" alla saker i rummet som typ man förordar ibland.

MEN detta är inget större problem... Samt är såsom nästa projekt som ska tas hand om.

När den stora tvén pajar ska den bytas till en stor platt dylig.. Bänken skall då byggas ut samt placeras mittåt i systemet...

Samtidigt kommer säkert även smågrejor tillkomma i denna "lilla" ombyggnad. Så rummet ska nu lite arbetas med...

Saken är den att rummet inte direkt ställer till med dummheter av ordningen man på något sätt lider.. Utan är mer av typen att man genom BÄTTRE bakgrund till dom stora dipolerna kan få mer LIKSIDIG bakvägg. Vilket kommer ge en del mer ifråga om fokus samt djup i ljudbilden osv... DVS mer av att HÖRA sakerna tydligare men ändock med rätt tonal karaktär....

Men man måste ha klart för sig att detta är inom ramen för intweekande av dipoler.... Och inte så mycket kvalitet..

Nivåerna är ändå ÄVEN om dessa småsaker kommer fixas till mycket mycket över normala normer som dom flesta av oss har...

Nu ska vi skilja ut cd spelarna ifrån varann....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/28 :  20:25:14  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Ska försöka fatta mig kort nu....

Forsellen ÄR en toppspelare i alla lägen. där inget kan bedömmas såsom mindre bra. Den är noga tillverkad med forsell skivspelarna såsom jämförelse o inte andra cd spelare....

Reimyon är byggd efter att INTE ha digitalis i spelsättet.. Därvid så hamnar BÅDA spelarna inom samma ljudtyp väldigt exakt... Och även knepigt nog också med exakt liknande spelsätt...

Bas mellan o topp är oklanderlig med normen att musiken skall KÄNNAS odigital fast ändock ÖPPEN...

Detta gäller BÅDA spelarna till 100%.. Hurvida andra av dom befintliga spelarna i dessa nivåer är lika eller olika vet jag tyvärr inte...

Men om jag utrycker mig så här. JAG kan inte finna NÅGOT "fel" på någon av dom inbördes...

Vad gör då skillnaden som avgör att man för stora pengar ändock byter cd då skillnaden faller inom ramen snudd LARVIG....

Jo faktumet att man älskar musik. Och att på en DEL skivor kan finna ett LITE mer lugn... Och att dessa skivor just råkar vara dom som alltid avgör
Kari Bremnäs får via reimyon en uns mer av naturlig NYANS........

JA:: svaret är NYANS... Detta säger mer om hur otroligt fin den äldre cd spelaren forsell är än hur bra ramiyon är...

Sedan faktumet att den intigrerade spelaren tar en plats mindre utgör även detta en orsak......

DÅ förstår man hur snuddande nära dom är varann...

Raimyon har ett uns mer i kontrollen. Vilket utgör den avgörande lilla skillnaden....

Så detta är skillnaden... NYANSER avgör.. Som tidigare sas i mitt inlägg.

Formula 1 bilen som kommer två är fan inte direkt långsam eller kass bara för den kommer i mål en hundradel efter den som blev etta....

Så är det här enligt MIN bedömmning. När ULF kommer hem kanske han har MER att tillföra hur HAN ser o hör skillnaderna...

Men att en beg forsell säkerligen är i många mångha år till en svårslagen produkt står utom tvivel...

En formula ett produkt blev enligt mig slagen med en hundradel eller två.... Och OM jag haft dess värde i kr med mig så hade den redan stått i mitt system.

Så ribban har höjt sett UNDERIFRÅN med rejäla kliv...Nyanser inom samma segment är små..Nyanser sett ifrån Denverhållet är JÄTTESTORA steg....

lite svårförståerligt kanske. Men lärs resentionerna på denna nya reimyo så inser ni nog vilken nivå detta är...

Avslut.

Om man lyssnar på en produkt såsom denna integrerade cd så inser man hur tillverkarna rent av KAN få cd tekniken till ej digitalis sjuka missfoster... Det som retar en till snudd döds är faktumet att sådan teknik ska kosta sååå rasande mycket pengar som det gör.. Man hackar på hifi branchen ibland. Även studiogängen...

Men om man hör vad välbyggda cd maskiner kan så blir man rent förbannad. För det GÅR med nogranhet att bygga cd spelare som KAN lira finfint... Och som KAN likt en skivspelare förmedla ljud av god prestanda.....

ÄVEN på vanliga CD spelare......

Ska bli skoj att se ULF´s tyckanden här sedan... För ULF o jag har faktiskt olika bedömmningar till o från. Och han har kunnat lyssna mer under betydligt längre tid. Vilket borgar för mer SÄKER bedömmning.

Några dygn räcker inte för utvärdera med mer exakthet än jag gjort.. Sådant tar lång tid... Samt att man lever med som här forsellen länge o därmed mer kan urskilja skillnaderna lättare.....

Jag har försökt med mina begränsade kunskaper i text o foto ge er en liten bild av detta system. Och jag skulle gärna leva med ULF´s sytem. Detta är första gången jag lämnar ULF med orden jag inte har nåt direkt just nu att gnälla på..

Förut i vintras föll orden som först höll på att få mig utkastad.
Dom löd.

"fy fan va de låter illa"...

Idag kan jag enbart gratttulera ULF till sitt system. Jag är rasande avundsjuk ärligt talat... Och ska nu direkt börja smida planer på hur jag ska slå hans grejor i nästa liv då jag ska skaffa mig utbidning o bra betalt jobb.. Ses då ULF så ska du få din rackare....

tills dess så ska ja söka fuskvägar fram till LIKNADE värden i alla fall...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/07/28 :  20:36:20  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
vad kostar forsellen beggad då?

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2005/07/28 :  20:44:29  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Kollade ni inte insidan på cd:n?

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/28 :  20:57:59  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
haakan...

Har inte en susning....

PerG nej. Tiden var så pressad så sådant hanns tyvärr inte med.

IÖ väntade ju på besök ju.... Så mer hinner man inte på en lördag o en söndag förmiddag.....

Sedan så fick ja nöjet att höra en Accuphase T109 V radiodel....

Ärligt så försog jag inte VAD i hela världen en radiodel kan fixa till ifråga om ljud...

Detta blev jag snabbt varse då linn radion tagits bort o ja tryckte på radioläget....

Maken till återgivning via radio får man nog söka efter.. Här talar vi om JÄTTEKLIV uppåt. Och detta redan UTAN riktig antenn.....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/28 :  21:00:25  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Fint smil han har den rackarn....

NÄSTAN LIKA VACKERT SOM VÅR STINATINA JU.. Men endast NÄSTAN

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/07/28 21:19:46
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/28 :  21:14:55  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
quote:
Självklart hade en provlyssning varit trevligt, men stackars Ulf kan ju inte släppa in vilket drägg från eoJeud som helst

Bossebula... JAG fick ju komma in ju. Så det kan ju enbart bli besökare till det bättre ju...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

tommypeters
Medlem i AÖ

1020 Posts

Posted - 2005/07/28 :  22:00:35  Show Profile Send tommypeters a Private Message  Reply
Jaså - ni moddade inte CD:n?

Trevliga grejor i ett bra reportage.

Meridian G98DH/G68ADV/DSP5000C/D1500/DSP33
BC Acoustique ACT A3
NuForce Ref8.200W
Velodyne DD-15 & DD-12
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/07/28 :  22:10:50  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Leendet är riktigt likt på dom

Kalas reportage det här Tobbe. O du går på knock direkt med en setup som måste vara en av dom värsta i landet

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2005/07/28 :  22:11:50  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Och hur många "Stiatinor" ger du i betyg till ULF's anläggning?

Är numera säljare av

Är lagliga grejor.......

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/07/28 :  22:12:53  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
5 är ju max så det blir väl 7 eller 8 skulle jag tro

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2005/07/28 :  22:14:09  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Verkar ju rimligt.........

Är numera säljare av

Är lagliga grejor.......

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/28 :  22:52:20  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

System i dessa nivåer kan man inte dela ut små grisar till. För det blir lite patetiskt anser jag sedan om man dristar sig till att med SAMMA bedömmningar utdela endast en eller två grisar som max till andra saker...så jag behåller grisarna till mer överkommliga saker än detta..

Men att detta handlar om 5 grisar i varje liten del samt sammanlagt behöver ingen betvivla...

tror ni snappar medelandet här...

Vill samtidigt tacka för dom vänliga orden om repotaget... Jag har ju aldrig gjort sånna här saker förr. Så debut är detta ju....

Och man inser vilket jobb o kunskap PAC Bernt JohanB o grabbarna har som kan så enkelt sätta ihop finfina bilder text osv....

tur man haft deras jobb att tjuvtitta på o ta kopieringen av hur man gör lite....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2005/07/28 :  23:53:43  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Jag måste säga att jag blir sugen på ett återbesök hos Ulf...

Trevligt reportage, ser fram emot fortsättningen.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Nicks
Member

1943 Posts

Posted - 2005/07/28 :  23:56:09  Show Profile Send Nicks a Private Message  Reply
Vad snackar du om Tobbe?
Du är ju fullblodsproffs på reportage!!!

Heja heja!!!

Mer bilder är ALDRIG fel!

Nicks

Hihi. :)
Go to Top of Page
Page: of 16 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000