HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 euJUED har besökt STHLM.Del tre sid 8 sid 12nybild
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 16

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/07/29 :  00:27:28  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Mycket bra gjort, mayro.

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/07/29 :  01:20:20  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Ja, var ska man börja?

Efter att ha virrat runt ett tag med bilen så hittar jag till slut fram till Ulf..

Min compadre Tobbe möter upp i Ulfs trädgård iförd "Klass A"-klädsel, som han uttryckte det, shorts alltså! Jag kan säga att det var tur att även jag var iförd shorts dagen till ära, för det är varmt med tre(!)st Krell-steg. Take my word for it!

Nåväl, in i ljudets palats så möts jag upp av husbonden samt jaejin. Vi tar en snabb fika, skippar kall-snacket och beger oss till audiofilernas Shangri La!

Herregud, jag har aldrig sett så mycket high-end hemma hos någon innan!
Krell, Rowland, Audio Artistary "Beethoven", Reymio 777, Accuphase....
Jag blev alldeles vimsig.

På ett sido-bord låg en Forsell för 100 000:-, det ligger PAD kablar på varann, ja ni hajjar, NIRVANA!

När väl Ulf och hans vänliga hustru bjudit på mat med utsökt dessert så har Reymion värmts upp ordentligt..Shit, säger jag bara!
Vi lyssnar på Anna-Lotta Larsson("Jag ser dig i smyg"), och jag konstaterar att detta är det bästa jag nåååågonsin hört. Det var så vackert att Tuffa-Tobbe faktiskt fällde en tår. Det var magiskt mina vänner.

Häpnadsväckande och roligt är att det spelar SilverResolution i hela signalkedjan! PAD, Valhalla och Silversmith har förvisats till den eviga astralsömnen..

Tur att jag har en skiva kvar hemma hos Ulf så att jag har en anledning att få komma på återbesök, och snik-lyssna igen...

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)

Edited by - Muse on 2005/07/29 01:25:26
Go to Top of Page

gromit
Member

731 Posts

Posted - 2005/07/29 :  08:57:55  Show Profile Send gromit a Private Message  Reply
Ulf är en trevlig man med en trevlig anläggning.

Kul att se att anläggningen har utvecklats, när jag var där var det Jeff Rowland-steg som gällde. Krell-stegen är mäktiga!

/Gr.

Mark Levinson No 39 -> Krell FPB-200c -> Ino Audio pi60s
Go to Top of Page

StefanL
Member

1020 Posts

Posted - 2005/07/29 :  12:28:39  Show Profile Send StefanL a Private Message  Reply
Brutal uppsättning!

Som sagt, Jeff Rowland försteget hade suttit fint med mitt Model 2

Och tack för ett fint reportage Mayro!

Medlem i eoJeud, HiFi-Skånes stolthet
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/29 :  14:22:00  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Vem vet stefanL vad framtiden har i sitt sköte.. ULF är INTE en man som vilar på sina lagrar....Han brukar kunna överaska en rätt ofta

Han ÄR en sann vän av hifi. Och en man som vet att njuta av vad livet kan ge medans man KAN njuta av det......Så sista bytet i anläggningen blir nog den dagen sanke per knackar på ULF´s hifidörr o tar honom dit där ALLA har det värsta stereorummet i världen...

Tills dess kommer vi nog få se flera roliga saker på bilder o texter ifrån Ulf´s hifiresor...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2005/07/29 :  16:37:59  Show Profile Send jaejin a Private Message  Reply
Muse:

Anna-lotta larsson ja..

Visst var det bra, riktigt vackert...

Sa han klass-A klädd till dig?..till mig sa han Krell klädd?
Go to Top of Page

ulf
Member

332 Posts

Posted - 2005/07/29 :  16:43:05  Show Profile Send ulf a Private Message  Reply
EFter att varit bort några dagar blev det en glad överaskning att se vilket fint reportage Mayro hade fått fram. Bilderna blev ju kalasbra även med den förhållandevis enkla kamran.
Får oxå tacka Mayro för den under flera dagar pågående intweakningen av systemet. På grund av stela leder har jag svårt att krypa bakom anläggningen och koppla fram o tillbaka. Mayro har nog under dessa dagar kopplat i o ur div nätkablar, apparater,apparatfötter ett hundratal gånger!! Han har dessutom fininställt högtalarna vilket tar ett par timmar bara det.Han är nog, tillsammans med Mats i Umeå, den i Sverige som kan hantera de något kinkiga Audio Artistry högtalarna bäst! Slutresultat blir fantastiskt bra och anläggningen låter nu kanon.

Vid PAC:s bildreportage hade jag Rowland model 8TIHC som drev main panel av Beethoven högtalarna. Denna bjässe på 400W orkade av okänd anledning inte riktigt med att driva de 2 tiotummarna som spelar midbass 100-200Hz. Inte heller Halcro dm68 för enhalvmiljon klarade av detta! Jag provade sedan med en 10 år gammal Classe CA300 som drev mellanbasarna utan problem. Classen lät mycket bra ( en kanonförstärkare för runt 20´) men hade inte kanske den absolut bästa upplösningen. Jag inhandlade sedan Krell 450mcx monoblock som har allt : kraft finess upplösning mm.
PÅ basen hade jag tidigare den lilla Rowlanden model 2 som spelade bra upp till en viss nivå då den stängde av sig själv. Här behövdes kraftigare grejer för att driva de sammalagt 8 tolvorna i dipolbasarna. Jag inköpte därför en beg Krell KSA 300S och har fått en tajt, kraftfull och nyanserad bas även vid hög ljudnivå. Den största skillnaden med dipolbasarna jämfört med stora lådbassystem är att jag med dipolerna får en mycket mer nyanserad bas som liksom "sjunger" ut i de lägsta oktaverna. Man kan dock aldrig riktigt få samma spark i magen känslan med dipolbasar som med stora lådbasar, vilka dock - enligt mig- ger en mer entonig bas.

Som jag nämt i en annan tråd förra året blev jag överväldigad av Silversmith kablarna närjag kopplade in dem i mitt dåvarande system (AA Dvorak högtalare mm) 1998-99. De slog ut alla andra kablar som jag dittills provat och en komplett uppsättning köptes till dyra pengar.Jag har varit nöjd med dem under åren och behållit dem trots prov med andra kablar. Jag fick sedan tillfälle att prova en komplett uppsättning Signal cable och kunde konstatera att i mitt system lät de lite bättre än Silversmith som ju kostade 10 gånger mer! En anmärkningsvärd prestation. Bägge kablarna är mycket bra men Signal cable hade ännu lite bättre upplösning och det blev på det hela taget roligare att lyssna.

Sriver mer sedan om Reimyon mm.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/07/29 :  18:01:08  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Där finns inte mycket att säga om ditt system Ulf

Hur stort är rummet som du spelar ? Grejerna tar ju upp en heldel yta.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

jonasz
Member

2543 Posts

Posted - 2005/07/29 :  19:22:36  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
jaejin: Sjunger inte Anna-Lotta live i Ölme (mellan Kristinehamn och Karlstad) ikväll? Om jag inte förväxlar dagarna så började hon för 20 min sedan...

Jonas

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

ulf
Member

332 Posts

Posted - 2005/07/29 :  20:03:06  Show Profile Send ulf a Private Message  Reply
Rummet är 30kvm och det är väl ungefär undre gränsen för ett så stort system med Beethoven högtalare. Eftersom högtalarna skall stå fritt en bra bit ut i rummet blir det att de tar stor plats.
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2005/07/29 :  21:06:28  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Jag är "impad" av dina saker, ULF, och att Tobbe inte har nåt att
gnälla över visar att det är "bra"

Är det något som du själv inte är nöjd med, som kan bli bättre, enligt dig själv. Vad jag förstått så är du inte rädd för att se det som inte
är tillräckligt bra, och åtgärda det.

Dina Krell+mina basar, hade det varit något att se i fram mot

Jag kommer och besöker om jag får, och har möjlighet.

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Edited by - PG Jeppsson on 2005/07/29 21:39:09
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/07/29 :  21:28:42  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
Rummet är 30kvm och det är väl ungefär undre gränsen för ett så stort system med Beethoven högtalare. Eftersom högtalarna skall stå fritt en bra bit ut i rummet blir det att de tar stor plats

Hehehe

Det kostar att ligga på top som dom säger

*edit*

Glömde en sak ju
Dipolbasar är ju ganska poppis nu , hur upplever du deras grepp av rummet ? På pappret borde det inte ge samma resonanser som vanliga baslådor ??

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2005/07/29 21:30:13
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/29 :  21:45:23  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
ops va fort du skulle bygga klart dina basar om du hörde ULF´s härliga lösa fina luftiga bas renhet....

Då vart det fart på bygget kan ja lova...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/29 :  22:50:17  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
quote:
Jag är "impad" av dina saker, ULF, och att Tobbe inte har nåt att
gnälla över visar att det är "bra

Huahua vilket rykte ja måste ha såsom "ljudgnällspik"

Men men. Tar bara på mig dessa och låssas som solen lyser o visslar glatt en trudelutt.... För sådana småsaker är inget att bry sig om ju för en sann hifisågare ifrån Skånska Jämshög ju...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

ulf
Member

332 Posts

Posted - 2005/07/30 :  02:29:33  Show Profile Send ulf a Private Message  Reply
Tobbe är gnällspiken personifierad. Han var tyst o glad när han åkte härifrån- Det finns hopp även för den värst!!
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/30 :  12:46:25  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Vikka goa vänner man har... Man känner verkligen dom goa varma kamratliga kännslorna svalla...

Men faktum är ju att det VAR första gången jag inte har så mycket att gnälla om tyvärr.. För livet såsom en byggande ULF blir ju tristare numera...

Men grabbar o tjejer.. Jag har böjat slänga in brandfaklor om att det ju finns en nivå till uppåt...

Tyvärr medför detta steg smärre ombyggnad av ULF´s hus. Takhöjden bör höjas.. Väggar lite flyttas ut osv... Små små förändringar som sagt för den goda saken att ta NÄSTA steg uppåt...

Men för en hårt beprövad ULF är sådana "småsaker" endast ett naturligt steg i utvecklingen ju...

Stagnation är farliga saker. Då "åldras" man fort...

Så som sagt... Med "lite" Små ombyggnationer så öppnas ju stegen till NÄSTA nivå....Och lobbingen äro i full gång...

Kan kort nämna ULF redan börjat tala om tidigare tankar om att bygga på lite uppåt med nytt tak osv på huset....Så lite framsteg i den "sådd" av tankar man sprider börjar ju gro...

Det betyder följande. Kan man INTE gnälla på ljudet så gnäller man på takhöjd osv...
O vips är smittan igång igen

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/30 :  15:14:00  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Efter samtal med ULF så bestämdes det att separat reimyo VS forselltråd kommer skapas. Detta lite för att ULF vill lite ge denna jämförelse lite mer utrymme o mer karaktären av att utvekla frågor osv.

Samt att ULF samlar sig noga med infon som kommer om detta då han är den ända som har suttit längre med sina grejor o lyssnat. Så ULF samlar in sina intryck här just nu så vet ni som suttit o undrat vart detta tog vägen.

Tyvärr har ULF lite tråkiga saker i familjen som gjort att han inte kunnat delta ifrån start heller. Annars hade texten ju stått redan här tidigare då ämnet var uppe i tråden mera...En mycket kär faster till ULF är mycket sjuk. Och gjorde att en snabb avresa dit fick ske i stället för att spela CD vs CD.. Men nu är ULF hemmavid igen o samlar sina intryck som sagt.

Därmed så ska snart del två i resan till STHLM starta.

Denna del 2 ska handla om besök hos "INO" Ingvar Öhman

ALLA som i våras o så följt trådarna jag deltagit i har nog noterat jag OFTA "rykt ihop" med folk ifrån den Sk "inosvären". (OBS min benämning UTAN elak mening)

Detta runt ett sabla debaterande om dessa små stativare som jag almänt sett kallas "PIP"...

Detta ledde så långt så det till o med blev kalla känslor mellan mig o IÖ personligt.
TYVÄRR var detta en efterföljd jag inte velat haft. Samt en MYCKET trist utveckling för mig personligen eftersom jag INTE någonsin hade för avsikt att skada IÖ personligen eller produkten IÖ skapar o skapat...

Efter samtal med Johan L samt deltagande i lite trådar på faktiskt så kom "signalerna" fram om mitt verkliga beklagande för detta trista som följde efter dessa heta debatter..

Och Ingvar som person visade sig ha en sida som var för mig totalt oväntad faktiskt. Då bråken stog som högst ÄVEN på faktiskt så läste han något som jag skrev där. Och utläste orden såsom dom faktiskt va menade.

Då kom ett litet mess med en fråga OM jag insåg jag faktiskt skadat honom personligen ÄVEN om jag inte menat som så. Jag kortar ner här alla detaljer o återger endast den relevanta biten av detta.

Och självklart inser o insåg jag att ÄVEN om mina intentioner INTE varit personliga så hade jag faktiskt klumpigt samt oövervägt INTE tänkt mig ordens makt i tredje hand eller hur man ska säga det...

Samt att jag faktiskt på detta sättet HAR betett mig fel. För att ANDRA beter sig fel gör ju INTE mitt deltagade till RÄTT bara för det.
Jag vill varmt tacka IÖ för detta löst sig idag..Detta har skett mellan oss privat. Och anledningen till att JAG HÄR skriver det jag gör är för att ÖPPET på detta forum där debatterna var påvisa MIN del i att saker blev fel. Samt att därvid GOTTGÖRA den personliga skadan jag faktiskt gjorde mig skyldig till mot IÖ såsom person.
Därför skriver jag här ordet till dig öppet Iö

Förlåt.

Vi kan ha massa olika åsikter om ditt o datt. Men sättet jag använde var o är fel. DU har aldrig sagt ett ord i dessa debatter o därvid borde jag INTE tagit tag i debaterna såsom jag gjorde.

Nu känner jag det bättre då jag får skriva dessa ord öppet här. Jag har länge väntat på detta tillfälle i samband med denna tråd som jag vetat skulle komma. Och till sist fick jag nu tillfället.

personligen har vi redan löst våra tvister. Men tror ändock att detta är nödvändiga ord även här. för att upprätta mitt eget renome o magkänsla av att stå för vad jag säger. SAMT att även stå för att man kan skada folk utan att mena det.

Härmed är denna delen avslutad ifrån min sida. Och ärligt talat känns detta så jäkla bra rent i magen så det är kanonskönt.Vänner är bättre att ha än ovänner...

Så.... vad vart resultatet av allt detta då till slut..... Jo inbjudan kom att även under sthlm resan få besöka IÖ i denna så omtalade källare

Detta kullkastade dom planer på att bygga om Johan L´s ljudrum o testa kablar då tiden nu blev mycket mycket komprimerad o tight...

Men söndag kl 15,00 skulle vi ses....Hmm ja därifrån börjar nu del 2 i euJUED resan i STHLM.....

INOLANDET. Va sjutton är det???? Hmm jo vi tar oss väl en resa dit nu då. Men ska nu kolla över dom relativt få bilder som togs tyvärr.. Men det finns några ändock...

Så nu ska vi åka vidare till inolandet.
Tag plats dörrarna stängs...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

olof
Harry-vinnare 2004

800 Posts

Posted - 2005/07/30 :  15:25:17  Show Profile Send olof a Private Message  Reply
Nu har jag väntat spänt i en halv vecka, TÄND TILL innan jag lbir tokig!!
Go to Top of Page

octavia rs
Member

338 Posts

Posted - 2005/07/30 :  15:37:04  Show Profile Send octavia rs a Private Message  Reply
Ska bli intressant att se vad ni tyckte om INO högtalarna väntar med spänning på bilder och komentarer.

Main system
TAD D1000mk2, TAD M2500mk2, TAD CE-1, Ansuz Mainz 8 C2, Ansuz Darkz D and T2
Tidal Hifi / Qobuz Studio -> Roon ROCK on NUC -> dCS Network bridge -> AES/EBU -> DAC
HD Plex 200W PSU (4 rail for ISP fiber, router, switch and NUC)

Second system
Tidal Hifi / Qobuz Studio -> Devialet Silver Phantom, Devialet Tree

Edited by - octavia rs on 2005/07/30 15:37:50
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2005/07/30 :  15:58:38  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
"TÄND TILL"

Jag tycker det har varit en jättebra tråd Mayro - hela vägen!
Nu väntar vi på fortsättningen på din tripp!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/30 :  16:03:23  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Måste börja med att skriva lite om en del saker angående "förutfattade meningar"

Man har ju läst att OM man köper en av INOs dyrare alster så MÅSTE man åka dit o hämta osv... Detta har i MITT huvud rent blivit till ett BEVIS för att INO är en sekt. ATT konstruktören krava detta enbart för att ha fullständig kontroll över köparen osv...

Och eftersom jag LOVAT mig själv o faktiskt andra att DENNA gång sköta mig. AAtt inte börja massa debatter osv så skulle jag INTE ta upp dyliga saker vid besöket..

Jag klarade av att INTE fråga detta...........i tio minuter

Så frågan kom . Svaret var kort o enkelt. Transportbolagen fördärvar så mycket...

Hmm tänkte jag.. Låter INTE övertygande.. Men min nästa framfusiga fråga gav lite mer utveklande svar.... För självklart kunde inte en mayro nöja sig med sååå korta svar... Han hade ju "bara" lovat inte debatera ju. Inte att infå mer svar.. SÅÅ ofin som man är körde man på lite till.. Då kom den biten som är den MEST viktiga biten angående detta. O nu talar vi om dessa lite dyrare burkar..

IÖ som är en man med nogranhet exakt såsom dom dyraste tillverkarna vill MÄTA upp byggena INNAN dom anses ok.. Att sådant sker i HANS domäner gissar jag är av ekonomiska skäl o inte enbart av skälet Han vill ha kontoll osv.. Iö har ju LOVAT en viss produkt. Och detta är en sak han vinnlägger sig om med bestämdhet...

Detta får man tycka vad man vill om. Men faktum är att om man köper en del av världens dyraste mest ansedda produkter så kommer man hem o monterar samt tweekar in dom i ens hem. Så olikheterna med detta förfaringsätt är INTE direkt markanta. Man är enbart väldigt MÅN om att KUNDEN som ger en sitt förtroende verkligen även FÅR vad han eller hon blivit lovad vid beställningen...

Jag skriver här LITE blandat vad JAG tror o tycker med info man fick. Så säkerligen finns där flera skäl o anledningar som ANDRA ev köpare vet om o kan ge inlägg om...

Skulle man rent hårddra saken så skulle det nog OM Iö sålt sina alster såsom dom gör i ÖPPNA handeln priset höjts o konstruktören kommit till ens eget hem. Eller så kunde man kanske betala vad IÖ´s resa uppehålle osv plus LÖN i timmtid dennes inmätning skulle kosta. För det ÄR ju ett arbete som utförs trotts allt. MED kostnader såsom en aspekt också..

Så min vilda gissning är att av tids skäl. Kostnadsskäl samt ev praktiska skäl har IÖ bestämmt att detta sättet han gör på ÄR bäst för kunden samt han skälv SAMTIDIGT....

Snacka om felaktiga slutsattser o förutfattade meningar med andra ord...

En fråga som jag ställer mig själv här. Samt som jag direkt på plats både tänke o sa högt va. Skulle JAG personligen själv UPPSKATTA dylig nogranhet?

Svaret är ett solklart JA.

Skulle jag anse detta besvärligt osv..

Solklart JA.

Men skulle det ÄVEN med besvären osv kunna göra så jag KÖPTE dessa just på grund av detta besvärliga trixande o resande.Menar såsom avgörande VAR jag la MIT förtroende i mitt nyköp...

Solklart JA..

Förklaringen är enkel. ALLA vi lider till o från av placebo.. Även jag. Och jag kan så ofta då jag micklar runt med kablar hamna i ifrågasättande OM det är kabeln eller elektroniken som gör ett ev fel...

OM jag av något skäl kunde direkt ta bort tex att högtalaren INTE spelar ok så skulle jag senare ju slippa ifrån att söka ev fel just DÄR. Sett på så sätt så skulle besvären ifrån start bli rena rama barnleken ju ifråga om felsökande som tar en JÄKLA tid då man utför det med öronen endast...

Eftersom vi är o besöker Inoland så utgår allt jag skriver ifrån dess sätt att se saker o ting. Men faktum är att MINA sätt att jobba mig fram har INGET motsattsföhållande alls. Då jag var agent förr så reste jag ut själv till kunden ju.... Så då inser o förstår man exakt fördelarna med personlig kontroll över VISSA bitar...

Detta får inleda vidare inlägg osv. Jag vill verkligen skapa en bra grund för ALLA ord man nu skriver.
EN sak som jag INTE kommer göra är att betygsätta i förhållande till ditt o datt. MEN självklart kommer det ÄVEN lite av detta i form av hur DESSA system uppfattades såsom SYSTEM. Enskillt går ju inte att berätta om eftersom dylig lyssning ej gick att göra...

Jag har ju endast hört SYSTEM uppbyggda o klara. Förlåt mig VI har endast osv.. ULF var ju även han med. samt min livskamrat Lena sjävklart......

Ska fundera lite till på saker av relevans av karaktären Fördommar osv... För detta var ju en del av resans mål att sätta sig in i...

Edit.
La till text som missades. såg konstigt ut

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/07/30 16:29:33
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/30 :  16:09:12  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

OBS!!!!

Ni som har frågor får GÄRNA fråga.. För det är svårt att minnas alla förveklingar osv man varit inne i. O en del kan ju sitta med iritationer om det ena o andra som nu kan klaras upp.. Fördommar kom jag på själv ju.. Men påminn gärna via frågor eller så medans vi behandlar ämnet....

vi är ju flera som jag själv som har fördommar osv som sitter o läser frågorna o svaren såsom JAG uppfattar saker o ting.. För mina ord är ju endast MINA ord o tankar o ingen "sanning" för nån.. Så man förstår här...

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/07/30 16:11:36
Go to Top of Page

Baltazar
Member

887 Posts

Posted - 2005/07/30 :  16:29:31  Show Profile Send Baltazar a Private Message  Reply
Hoppas det är okej att jag fliker in lite här mayro.

quote:
Skulle man rent hårddra saken så skulle det nog OM Iö sålt sina alster såsom dom gör i ÖPPNA handeln priset höjts o konstruktören kommit till ens eget hem. Eller så kunde man kanske betala vad IÖ´s resa uppehålle osv plus LÖN i timmtid dennes inmätning skulle kosta. För det ÄR ju ett arbete som utförs trotts allt. MED kostnader såsom en aspekt också..

Ang vad högtalarna skulle kosta om de såldes i handeln vill jag minnas en tråd på faktiskt där I.Ö räknade lite på pi60s som exempel. Har för mig att de skulle behöva säljas för lite mer än det dubbla för att det skulle gå runt
Det är ju trots allt mellanhänder, transport, manualer, emballage, butiker/anställda som ska ha betalt, mm. Så klart att det drar iväg lite

Det är inga problem att få I.Ö att komma hem till sig och mäta och justera in systemet. Bara att betala lite
Vid exempelvis delade system(toppar + basmoduler med elektronisk delning) så kan man för 1000:-(om man bor i Sthlm) få allting perfekt injusterat hemma

Fö. tycker jag att det är jättekul att läsa om dina upplevelser och även att du öppet ber om ursäkt. Du är ju tom blivande LTS-melem. Vem kunde ana det för någon vecka sedan?

Roligt och imponerande tycker jag!

Ska bli roligt att få ta del av fortsättningen av tråden.

Mvh / Christian

Edited by - Baltazar on 2005/07/30 16:30:42
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/07/30 :  16:45:04  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Ååååh vad nyfiken jag är

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6802 Posts

Posted - 2005/07/30 :  17:03:37  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
quote:
Då jag var agent förr

Agent Tobbe med rätt att döda feritter

/Anders

Numera en hänsynslös eoJUED:are.

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page
Page: of 16 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000