HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 euJUED har besökt STHLM.Del tre sid 8 sid 12nybild
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 16

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/30 :  17:03:47  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Då startar resan till Iö då efter lite inledande text o snack om saker som vait på tapeten i trådar tidigare.

Här står jag o Johan "kärt" o håller i varann för ingen skall rymma in bakom ratten på ULF´s kanon saab..... Ulf gillar komfort med kraft.. Så självklart åker vi Saab earo med ett härligt vrid i maskinen.. Bättre än vår rostiga Mazda???? Njaa. Vi får väl se då denna Saab lagt 30000 mil bakom hjulen .... Just nu är den bättre...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/30 :  17:06:58  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Som ni erfarna "mayrobesökare" ser var man finklädd inför denna stund. Bästa västen va på. O eftersom jag redan var medveten om att det INTE huserade krellar i besöksrummet hos IÖ så var Klass A klädsel EJ nödvändig

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/30 :  17:11:56  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Men DÖM om förvåningen då man upptäcker VÄRDEN av detta lilla lyssnande har KLASS A klädsel på sig

NU började misstankarna komma om moddade Denons hemmabiostärkare osv.. Där man sonika tagit en KSA 250 eller 300 o monterat in ju...

Tyvärr men ändock av förklarliga skäl ville INTE IÖ ha så mycket fototagande hos sig.. Så fotona blir endast några få härifrån ...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/30 :  17:18:57  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

OCH HÄR KOMMER BEVISET!!!! Jag har kramat om IÖ samt LTS testansvariga Johan Lindroos i en "gruppkram"....

Detta är nog en bild inte jag själv ens trodde skulle finnas för nån månad sedan.....Men men. Tiderna går. Och så även hard feelings...

Man brukar ju påstå att träta är bevis för kärlek osv. Kanske kanske är detta just det som trissar oss lite till mans till bråk o strider då vi debaterar våra kära saker.... Där kärleken till vad o hur vi hör saker är utlösande faktor... Kanske är det så . kanske inte.. Men en viss "likhet" finns där ändock kanske

EDIT

Visst sjutton ser IÖ lite generad ut om kinderna va

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/07/30 17:20:41
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/30 :  18:03:08  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Efter lite trevligt resonerande o fototagande så inbjöds vi i denna berömda källare... Orden som vanligt då man besöker någon var.
"hoppas ni inte tar illa upp för jag inte har så städat"....

Och då man hungrigt lystet vill SNABBT komma in så kommer sveret direkt. "nej nej nej. Sådant gör inget" som en liknande snabb replik vi alla säger. Så intrott påminde om snudd varenda gång man kommer till någon. Detta bevisar att IÖ ÄR som vi andra exakt ju.....

ingen skillnad alls ju...

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/07/30 18:03:40
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/30 :  18:06:45  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Nu vänner till MITT hem o sätt att arbeta med ljud medelst sågar o yxor så känner ni er som hemma. JAG gör detta i alla fall. För det absolut första som möter en i dörren in i källaren är följande lilla såg o låda....

Tydligen har IÖ sökt att lära sig moddning av oss lite mer bevandrade i ämnet. Därav har verktygsvalet blivit lite manligare än en liten tjafsig mätbänk som ni ser här....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/30 :  18:11:16  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Som ni ser äro IÖ en klar nybörjare med moddning. För instruktionsboken om HUR man använder detta mer manliga instrument vid moddandet ligger som ett klart bevis till höger i bild...

Tror vi snart får ta ner vår vän IÖ till euJUED så han får lära sig lite om kraftfull moddteknik o tillhörande maskinskötsel ju...

Instruktionsbok grabbar Va ska det va bra för tro när rent sågande är målet i alla fall....

Men då IÖ läst våra tilltag så ville han väl INTE jhag skulle gå loss INNE i hans källare. Så kanske var detta en plats han fixade till åt mig för JAG skulle känna mig HEMMA hos han

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2005/07/30 :  18:13:07  Show Profile Send David A a Private Message  Reply
aha, nu börjar det bli riktigt intressant! En sak är säker iallafall: du och Öhman har inte samma klädsmak!
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/30 :  18:13:47  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Sedan en sak till. Den uppmärksamme ser o noterar det enorma slitaget som golvet utsatts för...

Detta är ett tecken på att mången förtappad hifisjäl har vandrat dessa vägar....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/30 :  18:14:49  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
DavidA...
Ser du ÄR uppmärksam på detaljer din rackare....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/30 :  18:23:28  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Men eftersom lådan vid ingången tyder på att IÖ försöker lära sig modda så bad jag väldigt försynt om jag kunde få se resultaten av hans "moddarkarriär" så här långt.....

Jag LOVADE att inte visa det för någon endaste mäniska...

Men självklart ljög jag som en borstbindare...

Man bör ju vid besöken hos en fabrikör självklart delge er hur era alster tillkommit.. På denvertrådarna har ni fått läst hur den ena tappra denvern efter den andre har stupat i väljudets kamp..

Så har även skett i IÖ´s källare upptäckte vi. Så härmed utlyses en tyst minut för dom stupade inoelementen samt deras bröder o systrar av andra märken o kvalitet som ligger i bårhuset däri källaren innre gömmor.

OBS. Känsliga uppmanas blunda nu vid nästa inlägg då bild kommer....

Stinatina o euJUED vill inte tillföra traumatiska kännslor för er med känsliga drag. O be gärna era barn att gå till annan plats nu. Efter den tysta minuten inkommer den fruktansvärda bilden av dessa stupade element. Och den är tagen i hela sin grymma grymhet så man inser vilka offer som get för oss överlevandes njutning.
Tyst minut NU

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/30 :  18:26:57  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/30 :  18:27:55  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Gav er lite mer tid då jag ville ni skulle hinna torka tårarna lite...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/07/30 :  18:30:19  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Snyft...frässs

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/30 :  18:32:07  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Föresten grabbar o tjejer... Ja nu går vi vidare som ni ser...

Noterar ni IÖ tagit lite fel på vad KRELL är?? Han använder tydligen en SVETS vid testerna....

Iö måste fattat detta med att man "snudd kan svetsa med en krell" lite fel här... Och trott man då kan testa sina moddade grjor med en SVETS Men ESAB tillhör INTE dom saker man direkt använder tror jag för BÄSTA resultat

Vi berättade detta för vår värd med ödmjuka röster eftersom vi va så tagna av synen som mötte oss. Vid dyliga tillfällen så är man ju inte så förbaskat stursk inte. Att läsa om dom stupade är en sak. Att se deras sista vila är nåt HELT annat...

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/07/30 18:33:12
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2005/07/30 :  18:39:33  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
En sådan skrot-hög hade jag gärnat haft i källaren

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/30 :  18:43:09  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Som ni alla ser här så är den rena skånska myllans mentalitet INTE lika blödig som andras...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/30 :  18:49:20  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Men va i helskotta tänkte man.. Detta bör ju lett fram till nåt HELT o sammansatt också ju.. Men var i sjutton är dessa grejorna då... Tyvärr är detta den enda bilden som av nåt dumt skäl blev ens en bild... Men men... Så kan det gå då man har mediokra grejor.. Dom fungerar till 50 % sedan kommer man inte längre tyvärr. Och i en mörk källare så var det stopp för min kamera..

Fast lite med humor o skämt som tidigare i tråden om ino så måste man ju ändå säga att MÅNGA saker "påminner" om annat man sett. Fast skälen är SÄKERT inte domsamma. Men ändock väldigt skoj sammanträffande likhet....

En del har möss. En del har

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/30 :  19:09:00  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
hmmmm ja just så ja.. KATT...

Kan förtälja IÖ blev lite så där då jag bara INTE kunde låta bli att dra en liten "växel" på detta ju...

Men lite får man stå ut med för att ett bilrepotage ska innehålla lite leenden också. ÄVEN om det är lite skämtsamt..

För alla inser nog Jag drar på här o där ifrån verkligheten också...

För vi hade skoj faktiskt...

Tyvärr så slutar bilderna där ifrån IÖ. Väldigt ledsen för detta missöde med min skräpkamera.....För vi tittade bio osv som vore skoj att visa. Men då glömde jag ens att ta fram kameran eftersom filmerna vi hoppade runt i va så jäkla skoj o spännande. IÖ gillar film!! Vilket man märker då han eldraget virar ner duken osv.....

Ser ni hur SMÅ pip verkligen är??? Otroligt små får man säga....

Som drivning är den omtalade pioneer DVD samt en denon hemmabioreciver för numera larviga ca 5000 kr NY...

Kablarna är enklaste möjliga. Vanliga elledningar utan något alls runt om...så enklaste möjliga...

Som lite avslut av introt till LYSSNINGEN kan man nämna att Iö gärna berättar om sina saker. Men varken ULF eller jag fann att vi på något sätt blev "bombade" med info. Utan Iö var därmed igen inte såsom fördommarna påstog..Hade vi frågatr om mera saker så hade vi nog fått mera svar. Men då vi ifrån start sa att tekniska debatter INTE var målet för detta möte så var det enbart trivsamm info som berättades för oss...

Sedan så kan en sak till dementeras.. Dom flesta säger IÖ spelar högt......

nope... tycker inte jag i alla fall.. Han lirar så långt elektroniken pallar med. Och det är INTE högt..enbart mysigt....

Så nu närmar vi oss lite mer av MINA intryck av det JAg hörde o fick som tankar o så...

Och igen. JAG har INEN varken lust eller kunskap till att ens försöka ge mig in på sakernas INBÖRDES bidrag till VAD som gör vad. Utan jag kommer enbart berätta MINA intryck av ino audios sätt att sätta ihop ljud i just denna källare o lyssning. Så ska nu värma upp lite igen med en fika o en cigg. Sedan går vi in på mera rumsinfo samt sakernas spelande....

Så nu tar det en stund här.......

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2005/07/30 :  19:10:41  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply

Roligaste reportage jag läst på länge! Mera!!!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Patrik
Aston Martin

613 Posts

Posted - 2005/07/30 :  19:29:08  Show Profile Send Patrik a Private Message  Reply
Håller med Bernt. Kanon Mayro!

[green]It's all about the music![/green]
Go to Top of Page

Baltazar
Member

887 Posts

Posted - 2005/07/30 :  19:44:21  Show Profile Send Baltazar a Private Message  Reply
Eh, går det inte att spela högt med Öhmans elektronik
Det var som tusan... Med 208:an inkopplad kan man nog utnyttja de maxljudtruck(120dB?) som pi60s kan lira

Jag tror det är så att man helt enkelt inte uppfattar ljudet som högt när de är ett akustiskt bra rum som Öhmans källare.

Mvh

Edited by - Baltazar on 2005/07/30 19:47:37
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/30 :  20:00:37  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Det spelades ju endast en denon hemmabio stärkare med dennes självklara begränsningar....

MEN det betyder ju inte kritik.. Utan endast att detta med super höga volymer INTE var det vi upplevde... utan som jag skrev mysigt enbart...
fick främmande här ju.... Hmm.. ska skriva vidare sen...
Ville bara svara dig om detta med volym o nad osv.... så du förstog....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2005/07/30 :  20:01:14  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message  Reply

Mayro, det kanske är avsaknad av nämnvärd distorsion som får det att låta ikke "högt", eller "starkt" som jag skulle ha sagt

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/30 :  20:05:42  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

NN

Jag vet vad ljud utan distotion är.... jag har sådant själv......

men en flerkanalig stärkare för under 5000 kr numera sätter ändock vissa gränser som även IÖ påpekade grabbar...Den spear ju ändok inom sina nivåer...

Glöm INTE vi ÄVEN sedan har besökt Johan Lindroos.. Och trotts allt bör ett repotage om ino ha dom OLIKA nivåerna inbyggda. För hur ska jag ens annars kunna berätta om dom inbördes skillnader en pip med denon har mot Johans jättesytem med 4 subbar till via två nadsteg osv....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page
Page: of 16 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000