Author |
Topic  |
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/07/31 : 23:57:22
|
När vi lämnade Iö så åkta vi alla i Ulf´s bil. Och under resan mot södra ängarna av STHLM där vi fattigare huserar började Johan Lindroos som from nu kommer står JL bara förkortat....
Jo då droga han igång med nåt liknande detta...
" jo föresten. Vilket kaffe vill ni ha i morgon? vill ni ha XXX eller XXX eller kanske lite XXX eller o eller o eller"  
Sedan fortsatte han med formler såsom " gillar ni blandningen den o den. Med inslag av ditt o datt. Eller föredrar ni möjligen datt o ditt i stället"....
Där satt vi tre som nu skulle världsvant berätta vad VI ville ha av dom formler JL dragit för oss.. Våra färger i ansiktet drog sig mot denna färg  och munnarna mott detta utseende  .
Jag garvade lite så där fjantigt o sa kavat.. Jo det blir bra.. JL fattade vinken o sa. "hmm Jag fixar till nåt".. Så fortsatte hemresan med lite så där tyst om nästa dags fikande... |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/08/01 : 00:07:17
|
Efter detta då vi anlänt JohanL så visade jag lite bilder.. Det första föreställer BÖNOR.. Dom är råa eller vad man nu säger... Den andre bilden är på en del av kaffesortimentet som fanns... Och det var sorter osv man inte ens kan stava till ..
Hur som helst så hade vi tagit plats i köket efter en snabb tur runt i johans stereorum osv... Hittade bland annat en kanonfin sub där ifrån JM lab om någon är intreserad.. tror han ville ha en liten summa runt 3 lapp för denna jm lab sub...
Ja.. O då sedan satt vi i köket som sagt.. JL började då IGEN fråga VAD vi ville ha.. O vad svarar man då mannen ifråga är rena rama mästermoddaren inom kaffe?? VI TAR VAD VI FÅR sa vi i kör... Så därvid satte tivoli kaffekokande igång.. Och nu säger jag detta. Johan L ska aldrig snacka om att vi kabelfreak är ute på djupt vatten.. För till o med johans kaffemaskin är vadå tror ni?? Jo den är moddad så vattnet ska rinna direkt i koppen i stället för via en pip som är orginal... Den cm som kaffet tar extra förstör smaken...   
Jag kan rapportera johan L log med varmt röda kinder då jag med elakt flin påpekade att han av alla aldrig ska fälla en komentar om oss kabeltweekare...   
Här är en fin bild av johan då detta utspelades... Nej sätter in flera i rad så alla ser även om blicket grumlas av flinet av skadeglädje här..
             |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/08/01 : 00:18:24
|
hur som helst... Nu ska jag försöka berätta vad som hände..
Dessa utvalda bönor sattes ner i en popkornsmaskin för rostning Och detta ser ut som här följer.. detta är inledande av rostningen..

Sedan följer en mycket hårt övervakad rostningsprocess. Där exaktheten är rent i nivåer med då man hämtar sin första kabel för över 50000 kr . När bönorna är klara så ska man fort som sjutton ner med dom i en kastrull så dom kallnar ner fort om jag inte fattade fel. Eller va det tvärt om.. nej tror det va fort. Sedan skulle dom egentligen ligga ett tag. Men Johan sa det går bra ändå direkt bara man har rostat osv osv osv rätt...
Så här ser hur som helst bönorna ut färdiga

Kan ni känna aromen grabbar. lukar ni riktigt noga så tror jag messet går fram här.. Detta är ingen lekstuga för småtweekare inom kaffets konst. Vi talar om highend kaffe i "yberhög" nivå... |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
Knoppen
Member

3244 Posts |
Posted - 2005/08/01 : 01:06:45
|
Ha-ha!
Mycket skojig tråd detta!
Först vill jag bara meddela att Knoppen himself har återuppväckts efter lång tids dvala. Som kanske vissa vet om har jag senare åren huserat på Faktiskt (d.v.s. som mig själv; Johan Lindroos). Då jag slutade skriva här förra gången var det väldigt mycket upprepningar av frågor. Till slut orkar man ju inte skriva samma svar vecka efter vecka. Ibland var det t.o.m. samma person som frågade igen som redan fått svar. Han hade inte ens orkat läsa i sin egen tråd! Då fick det räcka med min medverkan här. Jag hoppas verkligen att det är bättre nu! Men men, nog om detta.
Mycket kul bilder och text, Mayro!
Till dina senaste bilder på kafferostning, vill jag bara påpeka att kafferostning medelst popcorn-maskin tillhör ultra-low-end-segmentet. Man har t.ex. ingen kontroll över rostningstemperaturen. Vill man krångla till rostningsprocessen (och det vill man), så kan man rosta med olika temperaturer vid olika tider. Sedan har vi också det stora luftflödet hos popcornrostaren som jag misstänker drar ur fukten ur bönorna ganska maximalt. Där kan en trumrostare som enbart rostar med värme och bönora "rullas runt" vara en fördel (något mer fukt stannar kvar inuti bönan). Denna fördel kan man också få genom att helt enkelt bara rosta dem på en plåt i ugnen, fast då blir bönorna i allmänhet väldigt mycket mer öjämnt rostade. Fuktinnehållet har stor betydelse för efterföljande malningsgrad och därmed extraktionstiden.
Men jag vågar lugnt påstå att hemrostning av bönor är en av nyckelpunkterna till att uppnå highendnirvana vad gäller espresso. Speciellt skoj när en popcornrostare betigar en mindre summa en ett kilo gamla härskna italienska kaffebönor... Snacka om långnäsa.
Mer kommentarer kommer. |
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/08/01 : 01:07:30
|
Och så här ser vår värd för kaffelärdommarna ut då igen ... Och som ni ser är det inte direkt mén kaffekokare ifrån elgigantes rea lagar eller så.. Den var tydligen ohyggligt dyr... Så numera finns det "dyrkablar samt dyrbryggare"
...
Men att ta en morgonfika med Johans metod innebär att man får gå upp en timme tidigare än med vanlig bryggare... |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/08/01 : 01:12:41
|
Och för maskinjunkis så visar man ju självklart upp denna "Dyrbryggare" Glömde ta kort på reservmasiken som stog på andra sidan bakom kameran.. Där stog en billig modell för ynka en 10 12 lapp enbart... Den var för övrigt till salu också om någon kaffecormet söker en fullt fungerande dylig "fingrip" i kaffekokandets konst.. 
Men här är en för er som älskar maskiner för fikastunder att smeka er med...

Som ni ser så har den börjat läcka ner lite dyra findroppar i koppen där....  |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/08/01 : 01:17:22
|

HEJ HEJ Johan Vad skoj du dök upp. Då kan jag få lite stöttning här då ifråga om tekniska saker osv.. Men som du ser min vän så har jag direkt avslöjat dina laster i tweekande av kaffemaskiner osv...  
Lena hälsar så gott här också... Vi satte oss en stund här innan vi nattar. Har kikat på gudfadern ju...
EDIT. lena sa här du dök upp här då du kände av doften av kaffe...   |
Driver Mayros hifidagis
|
Edited by - mayro on 2005/08/01 01:18:52 |
 |
|
Creative Audio
Member

2547 Posts |
Posted - 2005/08/01 : 01:43:36
|
Kul tråd Tobbe!!  
Wolfgang |
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
http://www.creative-audio.se |
 |
|
Fisksmisk ola
Member

1763 Posts |
Posted - 2005/08/01 : 01:54:27
|
Johan, det har blivit mycket bättre på den punkten sen Sanojs sökbild kom till.  |
Euroline - T-Amp - DIY |
 |
|
Baltazar
Member

887 Posts |
Posted - 2005/08/01 : 10:52:07
|
Draken, vem vågar inte säga vad han/hon tycker om Ino eg.? Trodde du alla som lyssnat på dom första gången hittils har lyssnat på nåt annat sätt än mayro? Och självklart skriver han vad _han_ tycker? Varför skulle han inte?
Mvh / Christian
|
|
Edited by - Baltazar on 2005/08/01 10:55:44 |
 |
|
Baltazar
Member

887 Posts |
Posted - 2005/08/01 : 11:18:56
|
Vänligen sluta komma med märkliga påståenden i tråden som du vill slippa diskutera. |
|
Edited by - Baltazar on 2005/08/01 11:19:14 |
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/08/01 : 13:23:35
|

AJAJAJ grabbar... Jag vet inte vad som hänt här.. Men vi skippar det o går vidare lite..
Tyvärr har natten varit fylld av ej kul saker då jag fick lite magsjuka här ... Så återkommer...Ska bara försöka kurera den lidande magen lite med en fika o en loosec |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/08/01 : 14:07:29
|
Som jag sa så missades den andra fina maskinen för att föra kaffets tweekande in i livsnerven. Men i hallen hittades ju en till dylig historia ju... Så mera maskinporr måste ju uppvisas självklart.

Och efter man lär av andras trådar så vet man ju att det INTE brukar protesteras om man länge länge håller sig inom kaffedrickande vid hifimöten. Så därför ska vi stanna en stund till med fikandet som faktiskt tog mest tid...  |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/08/01 : 14:19:41
|
Och nu lite bilder som visar hur vi efter mycket jobbande med förklaringar samt kaffefixande osv får även smaka vad man kan få fram.. Som med stereo så är orden en sak. Såsom i denna tråd.. MEN att själv delta personligen och även SMAKA på vad orden beskriver är outstanding den delen som JAG finner mest nöje i.... Så därför kommer nu lite av vad som serverades... Och detta var så kul så den tilltänkta middagen Johan köpt hem saker till totalt glömdes bort... Och fast vi hela dagen vetat om att Johan skulle fixa mat så glömde vi alla bort detta...
DÅ ÄR KAFFET GOTT KAN MAN SÄGA::::  

Jag vet inte vad dom olika sakerna innehöll. Så johan L får nog ge stöd här...

Och vår mellandotter fikade ju också... 

Och så gjorde även underteknad ju. Dagen till ära klädd i vanliga "klass A" kläder.

Snart går vi vidare in i stereosakerna här..
MEN... En liten vink om en dels "särdrag" kommer. Och den som tidigare läst första repotaget ifrån ULF kommer garanterat förstå VAD jag menar med "SÄRDRAG" Eller kalla det LASTER om ni vill
|
Driver Mayros hifidagis
|
Edited by - mayro on 2005/08/01 14:20:50 |
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/08/01 : 14:30:29
|
Vad i helvete på ren svenska är detta. ETT MODDARVERKTYG Eller är det ett hot att man inte ska Ja skräcken pirrade till självklart i en...Den låt ju framme på bordet ju.. Tankarna snurrade om VARFÖR en sådan sak låg där så där synligt  

JO svaret kom rätt omgående kan jag säga   

Som en gamal gamal LTS medlem hade väl ULF´s laster spridit sig även in i den yngre LTS generationens kunskapsbank.. Så därför las väl ett "verktyg" fram av relevans för inspektion..
Man ser klart hur Ulf´s blick kollar in kvaliteten med lysten blick ju...
Och som ni ser fanns det TVÅ tingestar av denna sort. varvid tydligen den ena föredrogs.. 
För övrigt min livskamrat Lena som med skrämd blick sitter i hördet
EDIT. Lägger in bilden som inledde besöket hos ULF här så ALLA lätt kan se HUR jag menar med laster osv.... 
 |
Driver Mayros hifidagis
|
Edited by - mayro on 2005/08/01 15:31:02 |
 |
|
Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts |
Posted - 2005/08/01 : 15:16:47
|
Jag gillar verkligen den humoristiska tonen i hela reportaget!!!    |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
 |
|
Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts |
Posted - 2005/08/01 : 15:40:18
|
Inte skulle jag vilja möta ulf mitt i natten me den kniven inte Huga, nästan lika farlig som johans ormar juh  |
[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2] Moderator på Minhembio
|
Edited by - Snoop on 2005/08/01 15:45:09 |
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/08/01 : 15:53:39
|
Tack Bernt Men då stateisterna såå otroligt givmilt "bjuder" en på foton som så väl påvisar vissa "särdrag" så är det lätt att spinna vidare på saken ju... Och man kunde snudd ju TRO att ULF bidragit helt ärligt här. Men det var helt o hållet slumpen som bjuder oss alla på denna tillfällighet ju av humor.... Inget kan bli lika roligt såsom sammanfallande grejor som sker av ren slump. Sedan gäller det att ha turen att ha kameran just då framme också...
OJ om ni visste hur förbannat kul detta har varit att få göra... Och med den gästfrihet ULF. IÖ samt Johan tagit emot oss med...
Vi kommer alla ifrån HELT olika bakgrunder. Samt har helt olika tänkande i mycket. Men då man ses ocj kryper in i varanns olikheter så blir man varse snabbt olikheterna endast är ORD i texter.. Det personliga mötet o talet ger en INTE känslan av "olikhet" direkt
Utan snarare endast OLIKA vägar fram till samma sak. Men mitt deltagande i LTS om jag nu får bli medlem ska förhoppningsvis ge mig möjligheten att för MIG slå ihop MITT sätt att se saker med mer av LTS metoder OCKSÅ inbakat.. DVS jag tänker ta dom enligt mig förenliga åsikterna o slå ihop i mitt lyssnande på musik...
Och jag är väldigt säker på att i alla fall JAG kommer finna en nivå till för MINA erfarenheter samt KUNNANDE i mer tekniska saker också.
För som idag vet jag att en sak blir si eller så. Men jag har ingen aning om VARFÖR... Detta ska jag försöka utröna mer om framöver i olika sammanhang..
Samtidigt så kanske även en o annan inbiten LTS medlemm kanske kan finna nått skoj i MITT sätt att se o göra...
För som sagt. Likheterna är klart större än olikheterna. Hmm Förutom då ULF´s lilla böjelse kanske mot Knivar...
Och efter allt snack om "likheter" i våra olikheter så kan jag här uppvisa MINA laster också.. Så ULF såsom LTSáre har sina böjelser. Jag som ej tidigare medlem har ju MINA laster 

Som ni lätt ser av bilderna så har vi endast lite olika personligheter som urskiljer HUR vi når "målen" ju.... |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/08/01 : 15:59:21
|
hmmm. På nåt sätt tycker jag ju ULF har en del likheter med oss eojuedmedlemmar ju..  Verktygsvanan finns klart där.. Sågar har vi.. Yxor finns även dom . Johan B med ormarna har lien som sitt verktyg....
Eller har sthlm´arna apat efter oss tro  Vi får följa trådarna ifrån STHLM gänget o kolla om dom "lånat" våra framgångrika metoder |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/08/01 : 16:10:34
|
Jag kan bara inte låta bli att suga lite till på detta om tweekande med kaffe o tweekande av kablar grabbar...    Läs Johans ord här o byt ut orden mot kabelord.. Herregudars .... ÄRLIGT så rinner tårar av garv här då JAG i alla fall kan se hur texten översatt ger vissa likheter...    ojojoj vilket "frispark" du bjöd på här min vän Johan Lindroos alias Knoppen    Och jag är sååå förbannat ledsen jag inte fångade din blick då jag lite ofint markerade om dessa lite smått fraperande likheter......    Det var faktiskt lite av en av dom höjdpunkter jag minns bäst...   
Läs o "byt ut" ord lite....hahahahaha.... skrattar så ja dör här....sant. det rinner tårar...
quote: Till dina senaste bilder på kafferostning, vill jag bara påpeka att kafferostning medelst popcorn-maskin tillhör ultra-low-end-segmentet. Man har t.ex. ingen kontroll över rostningstemperaturen. Vill man krångla till rostningsprocessen (och det vill man), så kan man rosta med olika temperaturer vid olika tider. Sedan har vi också det stora luftflödet hos popcornrostaren som jag misstänker drar ur fukten ur bönorna ganska maximalt. Där kan en trumrostare som enbart rostar med värme och bönora "rullas runt" vara en fördel (något mer fukt stannar kvar inuti bönan). Denna fördel kan man också få genom att helt enkelt bara rosta dem på en plåt i ugnen, fast då blir bönorna i allmänhet väldigt mycket mer öjämnt rostade. Fuktinnehållet har stor betydelse för efterföljande malningsgrad och därmed extraktionstiden.
Men jag vågar lugnt påstå att hemrostning av bönor är en av nyckelpunkterna till att uppnå highendnirvana vad gäller espresso. Speciellt skoj när en popcornrostare betigar en mindre summa en ett kilo gamla härskna italienska kaffebönor... Snacka om långnäsa.
              |
Driver Mayros hifidagis
|
Edited by - mayro on 2005/08/01 16:12:02 |
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/08/01 : 18:09:55
|
Då lämnar vi fika o knepiga "laster" därhän o går vidare lite igen då.. Medans dom andra satt i diskuterade kaffesorter så gick man ju runt lite "husesyn" ju.
Man bör ju se om denna testare åt LTS har nåt skoj hemma också. Och där fann man ju en sak rätt snabbt..
En liten snygg JM lab sub stog under en hög grejor o dammade.. Den va av naturliga skäl ju utbytt mot Ino basar i botten numera. Så den har ju kanske inte direkt nått att tillföra dom i övrigt spelande grejor Johan har.4 st inobasar är mer än en Jm lab . Så därför stog den där ensam o övergiven.. För mig står det säkert klart att det finns en del JM lab spelande stativälskare som skulle kunna få en klar höjning i sina bottnar via en dylig sub.
Även andra med stativare kan nog få en del ljudhöjande fördelar också. Bas ÄR ju sååå förbaskat gott att ha ju 

Så om någon tycker sig behöva en dylig liten goding så hör ni bara av er till Johan L. Eller som han här heter "knoppen" så kan ni nog få mer info. Tror priset var runt dom tre lapp jag tidigare nämnde... |
Driver Mayros hifidagis
|
Edited by - mayro on 2005/08/01 18:14:52 |
 |
|
ulf
Member

332 Posts |
Posted - 2005/08/01 : 18:50:39
|
Om man i allt garv skulle bidra med lite "seriösa" lyssningsintryck.
Jag har som gammal LTSare (fast inte så aktiv de senaste åren) träffat ing Öman redan i början av 80 talet men har aldrig varit hemma hos honom o lyssnat. Så det var på tiden. Det är fantastiskt vilket stort ljud det kom ur de små piParna. Fyllig klang, härlig bas, mm allt o lite till av vad man kan önska ur små skokartongerna.De kunde oxå spela förvånansvärt högt för att vara så små. Som Mayro nämnt en kanonanläggning för runt 15 papp. Hoppet upp till pi 60s var inte så stort. Lite mer av allting.Liksom Mayro undrar jag hur pi60s skulle låta med bättre kringutrustning. Jag vet inte varför de inte demades med nad208 som fanns att tillgå. Enl Öman finns det dock kunder som kör med PiP o Krell osv. Jag har inte fått riktigt klar för mig om Ö. anser att den billiga elektroniken - denon o Pioneer- är lika bra som dyrare eller om HELA poängen med hans system är att kunna visa att bra ljud går att få med en reltiv billig peng.Ö anser väl att dyra kablar inte gör nån skillnad men gäller detta även dyra förstärkare o CDspelare? Är det nån på forumet som hört pi60s med high end kringutrustning? Jag hoppas få höra PiP o pi60s igen och kanke då med annan elektronik.
Jag uplevde oxå samma fenomen som Mayro ang den lite hoptryckta ljudbilden. Vokalisten var mitt i focus - och hade inte 2 m bred käft som i många andra system- men det var som om hela musiken trycktes ihop i mitten. Orkestern satt så att säga i knät på vokalisten. Ljudbilden var dock ine punkformad utan hade stor utbredning i höjdled men inte i bredd. Märkligt o svårförklart fenomen. Jag upplevde lite av samma fenomen i Johans stora anläggning. Ksnske är det en ljudbild som man medvetet eftersträvar.
Hos Johan fick man som tidigare nämnts ett riktigt High End kaffe. Fantastiskt gott!!! Som väntat är Johans stora Inosystem m fyra subbar och drivna av dubbla Nad208 ett system värdigt en riktig barrista(=proffskaffetillagare). Vilket tryck det blev i musiken!! Trummor o basattacker satt som en smäck i maggropen!! Jag förstår att denna mäktiga dynamik o djupa bas kan driva grannar till vansinne. Otroligt prisvärt: runt 80´för högtalarna plus 5´för CDP plus drygt 20`för 2 beg nad208 o ett försteg.Totalt drygt 100´. Det blir nog svårt att gå ut i handeln o köpa ett bättre system. Men nu kan jag vara lite kritisk oxå. Jag menar att till det yppersta välljudet fattas det lite kvalité om än inte kvantitet. Ljudet har en lite instängd dov karaktär. Som exempel tycker Johan att mitt system är- med hans ord- "krispigare"och han menade det som kritik (tror jag). Jag skulle dock vilja använda ordet i positvt bemärkelse och mena att mitt system ÄR krispigare dvs lite mer lyster och "luftighet" i toppen. Vidare saknas i INOsystemen - både hos Johan o hos ing. Ö. - lite av nyanser i mellanregistet och basen. Nils Lofgrens gitarrtoner på "Acoustic Live" klingar inte ut ordentligt och saknar lite "kropp". Kari Bremnes röst på "Svarta Björn" (köp den!)blir väl snäll. De mäktiga bastonerna blir lite entoniga och "sjunger" inte ut i lägsta oktaven. Jag tycker att dipolbasens transparans är oöverträffad men kan oxå förstå varför man vill ha lådbasens "hästspark".
Jag skulle ge mycket för att få höra detta stora INOsystem med annan elektronik. Kanske man vore i paradiset sen!?
Stort tack till båda för att vi fick komma o lyssna.
|
 |
|
Bosco
Member

444 Posts |
Posted - 2005/08/01 : 19:03:05
|
I tidigare inlägg har det skrivits om Knoppens NHT-basar. Är du säker på att det var INO-basar mayro? |
Hifi är ingen smak |
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/08/01 : 19:06:01
|
oppssss.
Hej hej ULF.. Kul du "vaknat till" nu efter det trista runt om din kära faster.Vi får hoppas det går OK i alla fall till slut..Även om du / ni redan vet att "slutet" är ett defenetivt SLUT o inget annat.
Skriver det så man förstår varför du varit frånvarande till största delen genom denna tråd.
Men i o med att ULF nu är med så får vi stanna upp igen o gå lite tillbaks totalt i tråden till bedömmningarna osv...
ULF din rackare.. Jag visste du var förr en LTSáre. Men inte NU ännu medlem där 
Och jag som använt "LTSordet" såsom benämningar generellt SÅÅÅ många ggr då vi talat osv  
Och att då "upptäcka" att LTS inte enbart är nad osv var väldigt skoj med rent en chock...En av dom närmaste vännerna va ju en LTSáre 
Ja som läsaren ser så innehöll resan en del överaskningar lindrigt sagt... Och att som jag gjort använda LTS såsom generell term inser jag numera exakt VARFÖR så många oponerat sig mot med den kraft som det gjorts..
Ber tusen ggr om ursäkt för detta till er berörda i dessa debatter...
LTS har faktiskt ÄVEN folk med andra åsikter än dom mest lästa o debaterade...
Men men. Skoj du nu är med ULF....  |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/08/01 : 19:09:00
|
quote: I tidigare inlägg har det skrivits om Knoppens NHT-basar. Är du säker på att det var INO-basar mayro?
nej.
Tog det för givet bara då inget annat sagts direkt om detta. Och att det stog dessa jättar ifån ino o spelade... Därav så antog jag nog det var inobasar bara..  |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
Topic  |
|