| Author |
Topic  |
|
B-200
fd. asimov66

4687 Posts |
Posted - 2007/03/14 : 08:04:51
|
förbenade traktorer och grävmaskiner, hatar dem alla.
Kommnunen gräver fjärrvärme och startar alltid 07,00 utanför mitt med bygget ALLTID ! 1,5 månad nu varje dag grävmaskiner och lastbilar varvandes i örat fanemig... Vaknade med migrän idag. så jag ringde till kommunen och skrek i örat på kommunansvarige... hehe.... |
.....Med reservation för subjektivitet och stavfel |
 |
|
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts |
Posted - 2007/03/14 : 08:08:42
|
Zalve - det skulle inte hjälpa med GPS. Det finns säkert program och minnesfunktioner i dem som skulle hänvisa dig via Göteborg som lämpligaste färdväg, eftersom du får kaffe hos forumägaren där...
/Jörgen G
|
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
Edited by - Jörgen_G on 2007/03/14 08:13:11 |
 |
|
|
denada
Member

501 Posts |
Posted - 2007/03/14 : 08:10:13
|
| Ja fast det är väll så att Kaffe och en pratstund väger MYCKET tungt... jag är osäker på om det finns något med en högre densitet Zalve... |
--------------------- Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe. I dispute that. I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.
mitt system |
 |
|
|
Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts |
Posted - 2007/03/14 : 08:49:41
|
Jag tror att Zalve har levererat koppar till Pac  |
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker |
 |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2007/03/14 : 09:52:14
|
Bidde inga koppar, de var totalt slut. 
Får titta in igen om 2-3 veckor.
Nu måste jag BASa mer  |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
 |
|
|
short_cuts
Member

560 Posts |
Posted - 2007/03/14 : 10:17:03
|
MACE!
Kom inte du från Agunnaryd (har jag helt för mig)?! Hoppas det e ett bra ställe att bo på, för där hamnade undertecknad.. (vet inte ens var det ligger men det blir nog bra ) |
People shouldn't be treated like objects. They aren't that valuable. P. J. O'Rourke |
 |
|
|
Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts |
Posted - 2007/03/14 : 10:43:38
|
Så du måste alltså ta en ny tur till Ullared..
Stackare... |
 |
|
|
short_cuts
Member

560 Posts |
Posted - 2007/03/14 : 10:53:36
|
| Ullared! *shivers* |
People shouldn't be treated like objects. They aren't that valuable. P. J. O'Rourke |
 |
|
|
byakugan
Member

707 Posts |
Posted - 2007/03/14 : 11:38:29
|
En halvtimme till mat och kaffe. 
Edit: såg att min klocka gick fel här... 20 minuter till mat och kaffe  |
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiarimitt system |
Edited by - byakugan on 2007/03/14 11:39:09 |
 |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2007/03/14 : 12:10:41
|
quote: Så du måste alltså ta en ny tur till Ullared..
Stackare...
Inte utan GPS, PAC kanske inte är hemma nästa gång  |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
 |
|
|
B-200
fd. asimov66

4687 Posts |
Posted - 2007/03/14 : 12:11:38
|
Fick min "Bachelor of Arts" idag med posten 15 sidor betyg, och mina andra examen skickas imorgon med "filosofie magister med ämnesdjup"....
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
ÄNTLIGEN....
(inte meningen att skryta har ingen som bryr sig i närheten bara) |
 |
|
|
Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts |
Posted - 2007/03/14 : 12:18:05
|
Grattis  
"Bachelor of Arts" får du gärna berätta mer om  |
 |
|
|
reeltoreel
Member

3454 Posts |
Posted - 2007/03/14 : 12:19:06
|
Fy F N va klantigt man bär sig åt ibland Jag VET att trappan vid ytterdörren är halkig vid minusgrader Kollade temperaturen i morse och kunde konstatera minus 1,5 grader. Lik förba+++t halkade jag å praktiskt taget krossade knäskålen förmodligen   Fritt fall en meter å landade på knät å armbågen, rätt på stenplattorna. Det possitiva är dock att hunden klarade sig med ett litet pip Nu blir det halkskydd på trappan. |
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout, |
 |
|
|
B-200
fd. asimov66

4687 Posts |
Posted - 2007/03/14 : 12:47:49
|
OK Tobbe_L
Engelska titeln jag nu innehar: "Degree of Bachelor of Arts with a Major in History", på svenska blir det "Kandidatexamen med huvudämne Historia".
Den andra examen som också är avklarad berättar jag mer om sen.
Denna examen är 120 poäng och en avslutad C uppsats i att använda spelfilm som historisk källa, jag använde James Bond som exempel för att spegla synen på VÄST/ÖST/GENUS och hur detta kan synas i filmen ses spegla dess verklighet den skall bli mottagen i.
Svarade detta på din fråga?
Reeltoreel: ramlade med för en månad sen, går med käpp sen dess, du måste genst till vårdcentral för att kolla upp knäet och att linda knäet på ett rejält sätt. Annars kan du komma att få froblem i framtiden med knäet. Kolla upp så knäet går att bock på ett normalt sätt oavsett hur ont det gör, detta för att kolla så att knäet ej fått seriösa skador, kan ej betona hur allvarligt det är...
|
Edited by - B-200 on 2007/03/14 12:50:07 |
 |
|
|
reeltoreel
Member

3454 Posts |
Posted - 2007/03/14 : 12:59:56
|
Okey asimov! Tack för omtanken, ska åka upp till vårdcentralen när hustrun är tillbaka, det värker som sjutton nu
|
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout, |
 |
|
|
B-200
fd. asimov66

4687 Posts |
Posted - 2007/03/14 : 13:28:35
|
jag vet det är viktigt att du de 2-3 första veckorna skaffar en käpp för att avbelasta benet det kan betyda att det tar antingen 6 månader eller 18 månader innan knäet blir friskt. en käpp kostar 200 kronor så det är en bra investering. Köp en elastisk binda på apotektet och linda knäet hårt när du skall gå ut tex så att du ej trampar snett eller sådant med. undvik trappor.
och se till att gå till vårdcentalen snabbast möjligt... |
 |
|
|
reeltoreel
Member

3454 Posts |
Posted - 2007/03/14 : 13:36:55
|
| Jag är lite fientligt inställd till allt vad vårdcentraler,sjukhus å läkare heter, men det kanske är bäst iaf att uppsöka dom samma idag, för det känns inte rätt detta. |
 |
|
|
B-200
fd. asimov66

4687 Posts |
Posted - 2007/03/14 : 14:00:27
|
när det gäller knä och leder osv måste man göra det för annars kan det bli permanenta skador tyvärr, så res dig upp och gå dit nu. Och jag menar NU (vänlig uppmaning) ;) |
 |
|
|
reeltoreel
Member

3454 Posts |
Posted - 2007/03/14 : 15:21:05
|
Yes sir! (Med handen vinklad i pannan på bäste militärvis)
|
 |
|
|
jerico
Member

1304 Posts |
Posted - 2007/03/14 : 15:37:10
|
Nu har jag ångest...
Ska jag BRYGGA mig en kopp java eller ska jag mala och pressa mig en kaffe????
Vilka beslut som ska tas... |
Mitt system
Mera SVAVEL till folket! Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari? |
 |
|
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts |
Posted - 2007/03/15 : 08:03:45
|
Ännu en inspirerande arbetsdag...
Du har väl kommit iväg till läkarn med ditt knä reeltoreel?
/Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
 |
|
|
reeltoreel
Member

3454 Posts |
Posted - 2007/03/15 : 08:09:45
|
Hmm.. Det har liksom inte blivit av ännu Men jag ska ringa till vårcentralen under dagen, jag lovar Det känndes dock lite bättre idag, så det är nog inte så farligt kanske. |
 |
|
|
Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts |
Posted - 2007/03/15 : 08:17:22
|
Nu tar du o ringer med än gång din slarver 
Finns lite väl många saker som kan gå sönder i ett knä..
|
 |
|
|
B-200
fd. asimov66

4687 Posts |
Posted - 2007/03/15 : 08:59:45
|
reeltoreel: 150 spänn för att kolla upp så att inget blir permanent skadat i knät är ett billigt pris. Så jagskall iväg nu är borta 2 timmar, kollat tråden sen hoppas du ringt då vårdcentralen har telefonbokning en halvtimme till så skynda dig. 09,30 stänger tidsbokningen (iaf i trelleborg ;)).
|
 |
|
|
B-200
fd. asimov66

4687 Posts |
Posted - 2007/03/15 : 11:34:30
|
Den andra examen kom idag med posten.
Satan i gatan nu blir det en bra dag. |