| Author |
Topic  |
|
jerico
Member

1304 Posts |
Posted - 2007/03/27 : 19:05:32
|
Finns STORA sandfylda plast släggor som ser ut som iceclimber klubbor.
DE FUNKAR!!! Oj oj oj vad det bor övertalning i en sådan.
Men jag ska ta och duscha nu så jag inte stinker som en verkstadsgök...
JOHAN!!!! Hör du mig??? |
Mitt system
Mera SVAVEL till folket! Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari? |
 |
|
|
byakugan
Member

707 Posts |
Posted - 2007/03/27 : 19:10:28
|
Om du hittar något som är bra på spackling, målning, rivning och möblering bland allt så får du gärna skicka det till mig  Eller, Du kanske vill komma och hjälpa till, jag har ju sett vad du kan skapa Då får du ju lite tid från östkusten, för att kunna spendera lite tid i den fina delen av landet.
ge honom inga konstiga idéer nu jerico, han kanske gör det och råkar tappa den på en av sina egna tår. |
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiarimitt system |
Edited by - byakugan on 2007/03/27 19:11:31 |
 |
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20863 Posts |
Posted - 2007/03/27 : 19:15:05
|
quote: Johan vad ska du ha för dig på jobbet i dag då?
Felsökning i en av digitalpressarna Dom är ett hopkok av mjukvara o hårdvara så det tar sin lilla tid. Det som är bra är att diagnostikprogrammen är ganska slöa så jag kan hänga här istället. Börjar faktiskt att må lite bättre o kaffet börjar att smaka lite  |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
 |
|
|
denada
Member

501 Posts |
Posted - 2007/03/27 : 19:15:12
|
Hmmmm iceclimber klubba har jag redan använt på jobbet... en dator med tillhörande skrivare som satte livet till....
Vad är det för rum du ska greja till nu då bya? så jag vet om jag ska ha massor att göra eller bara lite att göra?
edit
Sitter nu med den sista uppgarderingen och den är så sabla kass för den vill inte installeras för den vill att man loopar datorn i en reboot...  Men in och titta och haxxa lite i register så funkar det lite bättre  Så för stunden så slipper denna dator en stor slägga men det är inte lågnt bort att det kommer en sving på den... |
--------------------- Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe. I dispute that. I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.
mitt system |
Edited by - denada on 2007/03/27 19:16:49 |
 |
|
|
jerico
Member

1304 Posts |
Posted - 2007/03/27 : 19:16:38
|
LoL! Inser du hur tok galen han skulle bli????? Han skulle ju bli mera skvatt galen än en trimmad adam sandlers! Skulle inte bli mycket helt runt han efter det! Men vad kul att titta på för oss som är på trygt avstånd.  |
Mitt system
Mera SVAVEL till folket! Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari? |
 |
|
|
denada
Member

501 Posts |
Posted - 2007/03/27 : 19:18:28
|
Johan Det är trevligt att höra att kaffet smakar... Där jag sitter får jag inte dricka kaffe på grund av hygien regler... Du får göra som jag... jag tog fram stor släggan och det räcker oftast med att visa den för grejerna så vet de om att det är dax att börja fungera... |
--------------------- Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe. I dispute that. I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.
mitt system |
 |
|
|
johan.björklund

20863 Posts |
Posted - 2007/03/27 : 19:18:28
|
Värdelöstvetande, press nr 3:s Writingheads parametrar ser ganska bra ut. Alla lasrar ligger i värde där dom ska  |
|
 |
|
|
denada
Member

501 Posts |
Posted - 2007/03/27 : 19:19:20
|
hahahahahahahahaha det är ju nyttigt att veta... att press 3 kanske går som den ska....  |
mitt system |
 |
|
|
johan.björklund

20863 Posts |
Posted - 2007/03/27 : 19:23:53
|

quote: att press 3 kanske går som den ska....
Det är just det den inte gör Har jag otur så får jag köra YC-MK linkage routine o det tar tid  
Edit
 Kolla vad snyggt, usch vad jag e duktig   |
|
Edited by - johan.björklund on 2007/03/27 19:27:58 |
 |
|
|
denada
Member

501 Posts |
Posted - 2007/03/27 : 19:28:59
|
Hmmm det är nu man undrar om du kan ta det där på svenska 
Så att en annan kanske kan förstå...  |
mitt system |
 |
|
|
byakugan
Member

707 Posts |
Posted - 2007/03/27 : 19:31:02
|
Vi ska riva väggen som vi byggde när vi flyttade in i lägenheten Fruntimmer, HA!! dom kan ju inte bestämma sig... Så vi ska börja med att spackla och måla mitt nuvarande lyssnigsrum för att ge plats åt säng och sådant så att man kan sova där. Sen blir väggen smulor, fortfarande sur över tiden och pengarna man lagt ner på den Och sen ska vi möblera. Men innan det ska jag försöka göra om en 120säng med stålben så att den hamnar längre ner på dom benen, för den ska agera bäddsoffa. Plus att gavlarna (som är benen) ska vara samma höjd som dom är nu... så det blir lite slipning och svetsning och så får man flörta med lakeraren här på jobbet så att dom blir fina efter det.
Det är det vi ska göra. Fruntimmer...
Det där var då något som jag inte förstod jag heller Johan. |
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiarimitt system |
 |
|
|
johan.björklund

20863 Posts |
Posted - 2007/03/27 : 19:32:47
|
hehehe
Digitalpressar nyttjar grundprincipen för Xeroxgrafi men det har utvecklats MEGA mycket dom sista 5 åren. Så vad du ser är värdena på dom 12 lasrarna som kontinuerligt ritar upp varje sepretation på en ljuskänsligplåt o det hela går i e jäkla fart |
|
 |
|
|
denada
Member

501 Posts |
Posted - 2007/03/27 : 19:34:23
|
bya det där är väll lugnt... det är ju fixat på ganska så kort tid... JUH det är säkert bara en gips vägg och det river du med en iceclimber  |
mitt system |
 |
|
|
denada
Member

501 Posts |
Posted - 2007/03/27 : 19:35:53
|
Hmmm okay Johan. Det är ieg en gigantisk laser skrivare som skriver på plåtar eller? lite förenklat... så att säga... men hmmm hur i hela felsöker man en sådan? |
mitt system |
 |
|
|
byakugan
Member

707 Posts |
Posted - 2007/03/27 : 19:42:38
|
Jo, iofs så går det fort att riva... det som är jobbigt är själva möbleringar, ommålningar och allt sådant pill. Vi har en liten rackare som ska vara med överallt som inte bör få sådant på sig... Och han har för vara att stryka sig mot våra tapet (struktur är gosigt) Sen är det lite intressant att se om det blivit några märken på golvet eller taket, hyresvärden hade nämligen en kriterie att om vi byggde än vägg så fick inte något skadas.
Vi får i alla fall en rymligare lägenhet, med (förhoppningsvis) ett bättre ljud  |
 |
|
|
byakugan
Member

707 Posts |
Posted - 2007/03/27 : 19:44:56
|
| Det låter som ett väldigt intressant jobb du har Johan... Är det farligt? det låter som om det vore det. |
 |
|
|
johan.björklund

20863 Posts |
Posted - 2007/03/27 : 19:50:28
|
Denada
Nu blir du utvisad
Xeroxgrafi kallas lite slarvigt för att vara en laserskrivare. Men teckniken har har utvecklats till att bli en kombinering mellan Xerox o Offset (vilket det nästan var från början). Det största steget kom när dom kom på hur man kan nyttja flytande färg istället för pulver. Trycktekniskt så finns det inget bättre idag 
Storleken på själva tryckenheten är ungefär 2x3x2 met o den väger ungefär 2000 Kilo. Sen har vi avrullare o upprullare så hela paketet är ungefär 8-9 meter långt. En huvud Pc styr alltihop men det är uppbyggd som ett nätverk med 3 enheter inkopplade.
Har man ett tryckfel så kan ett tränat öga utesluta en massa delar å gå in o söka på rätt ställe. Oftast är det bara mindre kalibreringar som ska göras
Allt är föresten tip top nu  |
|
 |
|
|
johan.björklund

20863 Posts |
Posted - 2007/03/27 : 19:52:51
|
http://www.visutech.se/default.php?fnc=pages&id=indigo
Där kan ni läsa lite om ni vill.
quote: Det låter som ett väldigt intressant jobb du har Johan... Är det farligt? det låter som om det vore det.
Jo för 17, lite stressigt ibland men planerar man sitt jobb rätt så... Direkt farligt är det inte  |
|
 |
|
|
denada
Member

501 Posts |
Posted - 2007/03/27 : 19:56:16
|
ja ja ju lite förenklat  
Men jag börjar väll bli med på hur det fungerar....
lite kul att sitta och pula med sådana leksaker ett tag i alla fall... men sedan blir det ju som med allt annat... ett jobb... |
mitt system |
 |
|
|
johan.björklund

20863 Posts |
Posted - 2007/03/27 : 20:05:03
|
| Visst blir det som ett "jobb" så är det med allt tyvärr |
|
 |
|
|
byakugan
Member

707 Posts |
Posted - 2007/03/27 : 20:06:08
|
Oj... det var mycket info på en liten tid... lite stressigt är ju inte någon fara om det blir ok efter en stund. Så är väl alla jobb.
Men nu är det dags att koppla av från stressen med en Kaffe. |
 |
|
|
denada
Member

501 Posts |
Posted - 2007/03/27 : 20:10:06
|
hmmm jag skulle önska att jag kunde ta en kaffe...
men va fan... ska ju bara vara hemma om 25 min och det är 10 mil hem... så HURRA!!! |
mitt system |
 |
|
|
johan.björklund

20863 Posts |
Posted - 2007/03/27 : 20:15:34
|
quote: men va fan... ska ju bara vara hemma om 25 min och det är 10 mil hem... så HURRA!!!
Lycka till    |
|
 |
|
|
byakugan
Member

707 Posts |
Posted - 2007/03/27 : 20:22:15
|
10mil på 25 minuter Det låter som om du skulle behöva en helikopter.  |
 |
|
|
johan.björklund

20863 Posts |
Posted - 2007/03/27 : 20:47:14
|
Nitrometan i tanken  |
|
 |
|
Topic  |
|