HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Malmömässan - PL Audio
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/25 :  20:47:44  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Vi tittar in och gör en lyssning på ett par intressanta stativare.



Välkommen till PL Audio.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/25 :  20:54:38  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
I samband med 25år jubileuiment, så fick gamla Electra serien en liten uppgradering. Berylliumdiskanten monterades in och ett numrerat antal högtalare gjordes av modellerna 907Be, 927Be och 937Be



Till den nya Electra serien så förbättredes diskanten något.
Det är alltså den nya Electra 1007Be som hamnar framför kameralinsen,

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/10/25 :  21:06:16  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Den var riktigt snygg, kan tänka mig att den låter bra också

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/25 :  21:10:01  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Vilket material som används gör man ingen hemlighet av.



Denna diskant har ett frekvensområde på över 5 oktaver. I dagsläget är det endast USA, Ryssland och Frankrike som har lyckats att producera rent beryllium.


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

octavia rs
Member

338 Posts

Posted - 2005/10/25 :  21:21:47  Show Profile Send octavia rs a Private Message  Reply
quote:
Den var riktigt snygg, kan tänka mig att den låter bra också


De låter riktigt bra, fastän exemplaren på mässan inte var inspelade.

Main system
TAD D1000mk2, TAD M2500mk2, TAD CE-1, Ansuz Mainz 8 C2, Ansuz Darkz D and T2
Tidal Hifi / Qobuz Studio -> Roon ROCK on NUC -> dCS Network bridge -> AES/EBU -> DAC
HD Plex 200W PSU (4 rail for ISP fiber, router, switch and NUC)

Second system
Tidal Hifi / Qobuz Studio -> Devialet Silver Phantom, Devialet Tree
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/10/25 :  21:21:57  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Förstår inte hur jag kunde missa detta :(
skall ordan lyssning där snart.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2005/10/25 :  22:49:00  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Det var någon som varnade för att beryllium är ordentligt giftigt för ett tag sedan så varken jag eller Zalve gjorde nägra värre "mun_mot_mun"-övningar på diskanten. Men lite vänslande blev det allt med dessa två puddingar(ja högtalarna altså...).




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2005/10/25 :  22:54:18  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7360 Posts

Posted - 2005/10/26 :  00:25:34  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Misstänker att Zalve trivdes i detta rum

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/10/26 :  00:41:36  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
när ja va "liten" sa man gärna man hade "stor bas". Nu är det diskanten som gäller

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/26 :  00:51:48  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Det var fler än jag som trivdes i detta rum

Största problemet, är nog att släppa namnet "JMLab".

Numera är det Focal som gäller.

En av de trevligare stativarna på mässan.

Den andra ?! Det var en nyhet som spelade ihop med en nyhet


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/26 :  00:59:54  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Mellanbasen är av W sandwich-kon modell. Baffeln är gjord i 50mm MDF.



I Bakgrunden står storebror, 1027Be, lite avundsjuk...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/26 :  01:03:17  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Överst i racket, som bidrog till volymen ut, fanns denna.



Trots måttliga 2x50w så räckte det till mer än väl.
Visst är det Lavardin IT som står överst i SolidTech racket.




"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/10/26 :  01:14:38  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
De är verkligen sjukt fula med skyddsplasten på. Förstår inte varför de demade dem så..

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/26 :  03:01:27  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Här inkopplade med Lavardins egna nätkablar.



Lavardin skall tydligen inte kopplas via nätfilter, utan enbart med deras kabel.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2005/10/26 :  07:03:37  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

quote:
De är verkligen sjukt fula med skyddsplasten på. Förstår inte varför de demade dem så..


Är man rädd om grejorna så är man...




Lavardin IT tog hand om Focal 1007 utan knussel och så som det stod uppställt spelade det riktigt bra. Jag och Zalve fick en stund då vi kunde hussera i fred med anläggningen...


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2005/10/26 :  07:04:31  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply




Det skyfflades CD och SACD för glatta livet.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/10/26 :  08:03:22  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Enligt Olle på PL Audio så spelade Pathos Logos bättre med Focal 1007BE än Lavardin IT vilket förvånade mig då IT:n enligt mig är en bättre förstärkare. Han pratade om att IT:n med 1007 lät grumligare i deras rum. Därför körde dem med Logos hela söndagen.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2005/10/26 :  08:44:39  Show Profile Send ulfsan a Private Message  Reply
quote:
Här inkopplade med Lavardins egna nätkablar.

Lavardin skall tydligen inte kopplas via nätfilter, utan enbart med deras kabel.

Vad kostar en sådan kabel??

/ Ulf

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/10/26 :  09:13:22  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
quote:
De är verkligen sjukt fula med skyddsplasten på. Förstår inte varför de demade dem så..


Jag tycker 1007BE var otroligt snygga, även med plasten på!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Jonasihm
Member

385 Posts

Posted - 2005/10/26 :  09:18:31  Show Profile Send Jonasihm a Private Message  Reply
jag störde mig på plasten, men annars tycker jag att det är den snyggaste stativaren jag sett den lät riktigt bra även om dem var oinspelade

NAD C315BEE - NAD C515BEE - Boston Acoustics A40
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/10/26 :  09:31:50  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Jag ser nog vilken skiva som laddas!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7360 Posts

Posted - 2005/10/26 :  10:00:39  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Zalve körde säkerligen någon Chris Jones skiva också

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/10/26 :  11:53:14  Show Profile Send Per100 a Private Message  Reply
ulfsan, den kostar ca 5000kr vad jag hört. Men det går att lyfta IT med många andra bra nätkablar också
Go to Top of Page

Lyssna HiFi o Hemmabio
Starting Member

22 Posts

Posted - 2005/10/26 :  12:34:03  Show Profile  Visit Lyssna HiFi o Hemmabio's Homepage Send Lyssna HiFi o Hemmabio a Private Message  Reply
Lavardin CMR-150 kostar 2600:- för 1.5 meter.
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2005/10/26 :  12:53:44  Show Profile Send ulfsan a Private Message  Reply
Per100: Jo, jag vet (som du vet)

Lyssna: Jasså, såpass måttligt.... Vore intressant att testa...

/ Ulf

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000