HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 CES 2006, here I come!!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2005/12/28 :  12:37:48  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Oj, oj, oj, nu stiger spänningen.

Nu är transporter och hotellrum klart inför att åka till Las Vegas och Consumer Electronics Show.

Men, att jobba med utställarlistan som består av 2688 poster har visat sig vara ett jättejobb...

Jag har bokat intervjuer med:
- Balanced Audio technology; Check!
- Audio Research; Check!
- Swedish Statement; Check!
- Vitus Audio; Check!
- Emm labs; Tyvärr kommer inte Ed Meitner men montern skall besökas.

Men, om jag skall klara det här och vara klar innan jag reser den 4'e behöver jag hjälp.

Utställarlistan finns här: http://www.cesweb.org/attendees/directory/default.asp

och som excelark finns den här: http://www.cesweb.org/attendees/directory/exhibitor_name.asp?getall=yes

Jag tar tacksamt emot förslag på montrar/företag att besöka samt om det finns speciellt intressanta personer att intervjua.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/12/28 :  12:43:38  Show Profile Send ohmega a Private Message
Jösses...261 utställande företag som börjar på A!!!

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/12/28 :  12:46:59  Show Profile Send mayro a Private Message


Wisdom Audio vore skoj att få se och läsa lite om.. Det är ju inte direkt leksaker dom gör.. Deras "rush" ska enligt en kille som hört dom vara urbra

sedan är det för oss i Sverige rätt mörk hörna av hifivärlden. Så hinner du med dom skulle det vara superkul..
Ha en fin resa om jag inte kommer på mer...

Mvh
Tobbe

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2005/12/28 :  12:50:30  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message



2688 utställare totalt!

Snacka om att behöva hjälp för att få till en vettig och rimligt täckande besökslista...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/12/28 :  12:52:08  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Kanske sortera ut 2688/antalet som hjälper dig och sen rangordna säg 10 stycken mest intressanta ur varje grupp?

Och ja just det - jag är inte alls avundssjuk på dig Pac som får åka dit...

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2005/12/28 :  12:54:34  Show Profile Send ryst a Private Message
Krells nya prylar, är de så fula som man tycks tro?

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7358 Posts

Posted - 2005/12/28 :  12:56:03  Show Profile Send FBK a Private Message
Ta med dig Zalve, så han får ett rejält foto projekt

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Snoddas
Member

920 Posts

Posted - 2005/12/28 :  13:19:55  Show Profile Send Snoddas a Private Message
Jag vill också åka till CES...........
Du har inte möjligtvis plats för mig i handbagaget?

Eftersom plats troligen inte finnes (i handbagaget alltså) så tycker jag att det skulle vara intressant, om du har lite tid över, att lyssna, klämma, titta på den nya Operaserien.
"Forbidden City", som serien heter, skall ju ha världspremier där. Detta enligt Hans på Artsound.

Med tanke på den fina kritiken på många av deras cdspelare så skulle det vara trevligt med en liten recension på den nya serien........

"And if you ever come across us don't give us your sympathy
You can buy us a drink and just shake our hands
And you'll recognise by the reflection in our eyes
That deep down inside we're all one and the same"

-Derek William Dick aka Fish-

Edited by - Snoddas on 2005/12/28 13:20:48
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2005/12/28 :  13:20:43  Show Profile Send Cyber a Private Message
Ser ut att vara mest elektronik du har plockat ut hittils så här kommer förslag på högtalartillverkare:

Von Schweikert Audio....en intervju med Mr. Albert Von Schweikert
(De har ju förnyat mycket i sin serie).

Acapella Audio Arts.....(lite horn)...


Definitive Technology....(undrar just vem som har sådana högtalare )

Mvh Cyber
Go to Top of Page

Patrik
Aston Martin

613 Posts

Posted - 2005/12/28 :  14:17:13  Show Profile Send Patrik a Private Message
Med tanke på att hur du än gör inte kommer att hinna med så mycket som du skulle önska, är det inte mer taktiskt att intervjua de som är svårast att träffa efteråt? T.ex. The Swedish Statement & Vitus borde man kunna träffa efteråt och göra en längre intervju med? Eller tänker jag fel?

Personligen skulle jag tycka det vore kul om du fick tid att träffa Bryston.

Sedan vore det kanske än mer givande om du fick möjlighet att diskutera lite trender och framtid med någon visionär, recensent eller liknande. Men det kanske är svårt att få till?

[green]It's all about the music![/green]
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2005/12/28 :  14:35:10  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


Bra Ideér allihop!
Och det är just för att inte komma hem med bara lite av allt som jag känner att lite diskussioner om vad som är intressant kommer att hjälpa mig att få vettig information.

Det där med framtidstrender är ingen dum idé, det finns ganska många paneldebatter som kommer att gå av stapeln. De är nog bra platser att ta tempen på framtiden. Wireless är ju en av trenderna, en annan som kommer att påverka oss är blueray som förutspås börja sitt "segertåg" på just CES 2006...

Både Opera och Bryston verkar vara på plats i Alexis Park så det är nog inte omöjligt att få med dem

Killarna från Opera träffade jag på plats i Beijing för dryga året sedan. Den bildtråden ligger fortfarande till sig på mina hårddiskar. Det skall bli kul att se om de kommer ihåg mig.(Det hade nog inte jag gjort...).


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2005/12/28 :  15:14:10  Show Profile Send Vox a Private Message
Vore kul om du kunde kolla hur trenden ser ut för SACD.
Hur står sig SACD mot de andra formaten?
Kommer det fler 2-kanaliga SACD-spelare?



"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Slupen
Medlem, HiFi Norr

261 Posts

Posted - 2005/12/28 :  15:18:42  Show Profile Send Slupen a Private Message
Du skulle kunna ta dig en titt på de rätt färska Italienska snubbarna på Audio analogue.

http://www.cesweb.org/attendees/directory/rd_exhibitor_details.asp?exhibid=4880


Deras prylar brukar alltid vara något extra för ögat.. =)

Lite HIFI om dagen är bra för magen!
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/12/28 :  15:29:42  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Några förslag:
Thiel Audio Products Co.
Pass Labs
QUAD
Tact Audio

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/12/28 :  15:41:24  Show Profile
Klipsch nya flaggskepp vore intressanta att få se.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2005/12/28 :  15:54:50  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Vilka ideér som strömmar fram, kul!
http://www.cesweb.org/attendees/directory/rd_exhibitor_details.asp?exhibid=5425: Pass Labs är ju klockrena. Där måste jag nog boka tid hos så att man får en möjlighet att titta och lyssna ordentligt. Hoppas Nelson är där.






// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2005/12/28 :  16:30:54  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Glöm nu inte att kolla in lite horn åt oss med den böjelsen ;)

/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2005/12/28 :  16:45:48  Show Profile Send Bubbel a Private Message
jag glömde en sak Vinyl glöm inte det för bövlen det är ingen mässa utan analog återgivning .

/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/12/28 :  16:56:56  Show Profile Send mayro a Private Message
quote:
Med tanke på att hur du än gör inte kommer att hinna med så mycket som du skulle önska, är det inte mer taktiskt att intervjua de som är svårast att träffa efteråt? T.ex. The Swedish Statement & Vitus borde man kunna träffa efteråt och göra en längre intervju med? Eller tänker jag fel?



Detta ovan skrivna av Patrik är inte dumt tänkt ju..
Då får du med dig "mer" hem samtidigt...


edit.
Kanske ta ett snabbt snack med skivindustrin som säkert som ammen har någon represtant där .. Du har ju ett forum bakom dig i megastora Sverige... Menar angående kassa inspelningar. samt aldeles för dåliga låter som utfyllande till en hitlåt ...

i alla fall inspelningarna...

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/12/28 16:59:53
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2005/12/28 :  17:23:55  Show Profile Send mace a Private Message
Se nu till att köpa med Dig en schysst flarra Bourbon hem

Lycka till och ta på dig sköna skor

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2005/12/28 :  17:25:36  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


hehehe nej, jag lovar och bedyrar att jag inte kommer att glömma vinylen.

Jag hoppas på att det finns lite bra skivbolag på plats eller representanter så att jag kan få med mig en välljudande skiva eller två hem.

Ryktet säger att det brukar finnas representanter från både Chesky, MoFi och Bluenote med flera. Mumma om de har med sig stora gottepåsar med skivor man kan botanisera bland.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

guldfisk
Semesterfirare

899 Posts

Posted - 2005/12/28 :  17:56:32  Show Profile  Visit guldfisk's Homepage Send guldfisk a Private Message
Ett besök hos Amphion vore trevligt. De verkar göra bra högtalare i olika prisklasser.

...perspektiv...
.
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2005/12/28 :  18:05:28  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Ett besök i Burmestermontern och några bilder på deras nya cd-spelare 061 vore intressant

// Jonas



Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Sceptic
Member

746 Posts

Posted - 2005/12/28 :  18:10:50  Show Profile Send Sceptic a Private Message
Något som vore intressant för oss Magneplanarägare är ett besök i deras rum. MG 3.6/R debuterade på CES 99 så en efterträdare kan ju vara aktuell kanske (vet dock inte vad som skulle kunna förbättras utan att komma för nära 20.1 ljud/prismässigt. Kanske Winey den äldre eller yngre finns tillgänglig för en intervju.

Jag tycker absolut att du ska leta upp ett rum där SoundLab går att avlyssna. Har aldrig hört dom själv men det vore kul att höra vad du tycker om dessa garage-ports-stora ´stats.

Ett besök hos "de våra" för att se/lyssna hur dom får till det är väl en självklarhet

Som Eric föreslog så vore det även intressant om du kunde kika lite på hur trenden för SACD/DVD-A ser ut.

Ha det så trevligt i "Sin City" I envy you.
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2005/12/28 :  18:12:36  Show Profile Send EAR a Private Message
MoFi måste vara lätt för dig Pac då du träffat Tim De Paravicini innan
Annars verkar det som du hade från början vettigt men man skall kanske undvika de som ligger närmast då det borde vara möjligt under mer lokala förhållanden.
QUAD är ju annars inte helt fel.Kunde vara kul med ett reportage från en av firmorna som varit med allra längst och som kanske har den bästa servicen som existerar idag
Von Schweikert Audio hade ju också varit kul såklart
Gärna lite udda prylar som verkar vettiga är ju inte heller fel

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2005/12/28 :  19:00:22  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Det är inte 2688 utställare på High Performance Audio avdelningen.
CES är mycket mer än audio. det är allt inom hemelektronok och dessa 2688 utställare finns utspridda över hela Las Vegas med tvapparater, datorer, datatillbehör, kameror, ja allt inom hemelktronik.

High Performance Audioavdelningen som håller till på Alexis Park Hotel är bara en liten del av CES och jag vet inte exakt hur många utställare som finns där, men det är någonstans runt ett par hundra.

Swedish Statement är inget som kommer att turnera världen runt. Det är en engångsgrej och vi ställer ut på CES i Las Vegas och denna grej kommer inte att finnas härhemma. Så att tro att PAC kan fixa en rapport från The Swedish Statement efteråt här hemma kan ni glömma.
Var och en finns vi förstås, men det blir inte detsamma.






Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.78 sekunder. Snitz Forums 2000