HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 CES 2006; an audiophile experience
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 11

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/01/04 :  20:39:23  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Tja, vad skall man säga? Att åka till Consumer Electronic Show i Las Vegas är en upplevelse som jag aldrig trodde att jag skulle få chansen att uppleva.

CES är en show för branchfolk. Så för att få komma in på denna showen måste man vara knuten till branchen. Tack vare alla som besöker HiFiForum och alla medlemmar kunde jag anmäla mig som pressrepresentant via en av artiklarna jag skrivit och publicerat här:
http://www.hififorum.nu/artiklar/artikelregister.htm

I denna tråden kommer jag att publicera lite allmännt om CES, T.H.E. Show och Las vegas


Förutom denna tråden kommer jag att köra några mer djupborrande trådar från några av rummen.

Jag kommer absolut inte att kunna täcka allt intressant som avhandlas på showerna, men jag skall göa vad jag kan.

Jag lägger upp bilder kontinuerligt när jag får chansen, för det är inte enkelt att hitta en internetuppkoppling.

Jag kör som vanligt i ett människovänligt tempo. Uppdateringarna av denna och andra trådar kommer att ske när jag får chansen så håll ögonen på denna och de andra trådarna.

Vänligen,
Per

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/01/05 :  04:22:47  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
4/1 kl. 19.25 dagen innan...

Igår var resdag och jistanes vad trött jag var! Jag damp ner i spelets huvudstad, Las Vegas, vid 17.00-snåret. Med på flyget var flera Svenska HiFi-personligheter; Jonas Bryngelsson(HiFi & Musik), Mikael Bladelius och Jorma & Eva Koski (Jorma Design). Det var himla gott att tillslut vara framme och kunna sträcka ut i en motellsäng efter middagen. Jag sov nog redan innan huvudet landade i kudden...

Tack och lov for Hamburgaren i Chicago!


Idag har jag varit och tagit ut mitt "passerkort" och gått runt på Alexis Park. Alla rum bubblade av aktivitet och det ser ut att bli en trevlig mässa. Det är gansk god ordning på själva mässarrangemanget. Det finns hur mycket folk som helst som hjälper till.
Det här med mässpass är ju inte riktigt vad jag är van vid, men det var inga problem och jag fick snabbt och enkelt hjälp att komma till rätta. Det enda jag inte riktigt fått ordning på än är internet accessen så bilder kommer förhoppningsvis i morgon.

Jag sitter just nu på Dr. Moreau's dator inne i Swedish statementrummet. Det kan ju tyckas lite konstigt att man inte har bättre internetmöjligheter i Las Vegas. Men det löser sig nog så småningom.


Jag har även hunnit med lite shopping i en Outlet utanför staden. Det är ett helt otroligt vackert landskap runt Las Vegas. Själva staden ligger i en gryta med höga berg runt ikring. Vi såg en del kaktusar som tydligen var "Joshua Trees". Jag kom direkt och tänka på U2's platta, är man hifi-skadad eller...



Nåväl, nu är det ut och äta sedan skall jag sätta mig och göra bilder så att jag har något att visa imorgon.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2006/01/05 :  07:01:27  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Nu är det morgon, i alla fall här

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/01/05 :  08:27:37  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
9 timmars skillnad eller vad kan det vara?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2006/01/05 :  13:54:10  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message  Reply

Pac, du spelar väl inte bort flygbiljetten hem nu

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2006/01/05 :  14:22:11  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Nio timmar var det:
http://www.timeanddate.com/worldclock/city.html?n=127

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/01/05 :  22:07:04  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
5/1-06, Dag 1

Jo, nio timmars skillnad ar det och det kanndes i forrgar och igar...

Nu har jag hittat till presscentrat pa Alexis Park, darav avsaknaden av ringar och prickar pa a, a och o...

De har ruggigt dalig bandbredd, men man kommer ut i alla fall.

Jag har precis lunchat, en burgare och varit inne i den hallen dar Musicdirect, Chesky, Illusive disc och nagra fler skivhandlare och producenter saljer skivor. Det ar nagot billigare an pa natat, men det ar fortfarande inte "fynd"-status. Naval, planboken har fatt lida ganska ordentligt anda...
En av de roliga sakerna med att hamna mitt inne i en audiofil-skivforsaljning som denna ar att man inte kanner till mer an en brakdel sa man far manga nya influenser.

Det ar slaende hur manga olika nationaliteter det ar pa denna massan. Jag har hort Japanska, Kinesiska, Hollandska, Italienska, Franska ,... pa bara nagra timmar. Det ar verkligen en internationell massa.

Forutom skivrummet sa har jag platat Swedish statement idag. Det spelar ordentligt bra inne i det rummet, det kommer mer om det i en separat trad da jag fatt laddat upp lite bilder.

Nej, nu skall jag vidare och plata lite till och sedan finns ju T.H.E. Show dar jag inte ens satt mina fotter an.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2006/01/05 :  22:57:01  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message  Reply
Nu tar du massa bilder på CHORD prylar (Om det finns)! Annars ska jag giva dig på den moppot

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/01/06 :  01:02:30  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
quote:
Nu tar du massa bilder på CHORD prylar (Om det finns)! Annars ska jag giva dig på den moppot


Oj, oj, oj, jag kanske far emmigrera for jag kommer inte att hinna med allt som jag har fatt pa forslag har.

Men jag har varit hos PederB och kollat in nya Muse spelaren och traffat Mr. Muse...





// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2006/01/06 :  01:12:59  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
OT: Även en amerikansk windows borde kunna hantera andra språk på tangentbordet... Under min vistelse i england ställde jag om datorn på jobbet illa kvickt till svenskt. Nu kollar jag iofs inte på fingrarna när jag skriver för att hitta tangenterna. Men Ö befinner sig ett steg till höger om L tangenten och Ä två steg till höger om L. Å i sin tur befinner sig till höger om P tangenten. Sen är iofs parentes tangenterna förskjutna ett steg till vänster jämfört med det engelska tangentbordet, och lite andra saker som : och <

Eller har jag missat något? Kanske inte kommer åt att ställa in språket på tangentbordet?

Kul att du kunde komma med på denna mässan som representant för forumet. Vi ser fram emot en massa fina bilder.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2006/01/06 :  12:51:28  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
quote:
Jag kör som vanligt i ett människovänligt tempo. Uppdateringarna av denna och andra trådar kommer att ske när jag får chansen så håll ögonen på denna och de andra trådarna


F5, F5...... Pac, wake up Time to work

Hoppas du har det bra på CES i Las vegas, ser fram emot kommande bild(er)/-trådar

Mvh Cyber
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2006/01/06 :  14:31:55  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message  Reply
Han fastnade nog vid någon spelautomat.

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

bliss
Member

681 Posts

Posted - 2006/01/06 :  15:35:25  Show Profile Send bliss a Private Message  Reply
Ska man tro att det spelas mer än någonsin i Las Vegas just denna helg?

Oh by the way, which one's Pink?
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/01/06 :  18:15:16  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Nja, spel ar inte min grej...

Men bandbredden ar sa himla dalig att jag vet inte om jag skall skratta eller grata...
Alla rum utom pressrummet var avskurna igar och det ar anda sa daligt. det tog mig dryga timmen att ladda upp de bilderna som kom upp igar. Sa jag fokuserar pa att besoka rummen istallet.

Igar var jag istallet hos Darzeel, Emm Labs, Swedish statement, Muse, Clear Audio, Einstein, ....

Man kan inte ga mer an nagra meter utan att man hittar ett rum med intressanta saker.

Nu har jag gatt in lite tidigare for att se om jag far ut nagra bilder. Vi far se om det gar.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

nahoj
Member

1542 Posts

Posted - 2006/01/06 :  18:26:09  Show Profile Send nahoj a Private Message  Reply
Testa ett internet cafe, kanske e bättre.

Min hemsida/Blogg
http://johanstephan.com/
Go to Top of Page

guldfisk
Semesterfirare

899 Posts

Posted - 2006/01/06 :  18:36:03  Show Profile  Visit guldfisk's Homepage Send guldfisk a Private Message  Reply
Wi-Fi på Starbucks?

...perspektiv...
.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/01/06 :  18:56:35  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Tack for tipsen!

Men, nu verkar de ha fatt lite ordning pa det.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/01/06 :  18:59:30  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Jag fick en inbjudan fran Pederb om att komma och besoka det foretaget han jobbar for. Det var kul att traffa dig Peder och tack for demon!




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/01/06 :  19:04:20  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Peder jobbar pa en agentur sa det var riktigt kul att knata runt i deras rum...

De hade en varldspremiar i rummen!










// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/01/06 :  19:07:25  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

De importerar Hannl vinyltvattar till US och det var kul att fa se en Aragon. Den har jag bara sett pa Hannl's hemsida hitintills

Peder demade hur den funkade och den ar valdigt tyst for att vara en dammsugartvatt...


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/01/06 :  19:07:52  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Ah Ikea lampor ser jag

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/01/06 :  19:10:45  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Och sa var det varldspremiaren...

Spikar Ni vad detta ar


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/01/06 :  19:12:26  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Hmm på reklam skylten står det tonearm och turntable men de kan ju inte stämma tycker jag

Ja gissar på en Muse cd spelare

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio


Edited by - Snoop on 2006/01/06 19:19:56
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2006/01/06 :  19:17:31  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
Ser ut som en "Polyhymnia" ,dock fortfarande ful som stryk.

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

Jakob_S
Member

665 Posts

Posted - 2006/01/06 :  21:13:13  Show Profile Send Jakob_S a Private Message  Reply
muse gör bra grejer! har hört en dvd-spelare som hette model något? i Borås för ett par år sedan! en av de första DVD-spelarna jag hörde som kunde spela musik, hehe

på bilden är det deras nya multiformatsmaskin va?

//jakob

Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2006/01/06 :  21:39:56  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
quote:
fortfarande ful som stryk.
smaken är som baken, vissa har mer andra mindre hehehe...(obs! jag skojar!)
ful? Den är hur cool som helst!

Retro låter fint.
Go to Top of Page
Page: of 11 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000