HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Cyburgs Needle - Spelar nu! (Tangband W3-871S)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2006/02/09 :  11:21:46  Show Profile Send edison a Private Message
Har någon byggt/lyssnat på denna???

http://www.diyaudio.com/forums/showthread/t-47403.html

Har nu fått hem dom tillsågade bitarna.
(Upptäckte sen att dom missat såga till bottenplattan...)
Alla delar i 12 mm spånskiva, kostade 237.50 på Silvan.

Blir evt en tråd i bilddelen när jag fått ihop dom.
EDIT 20060304:
Bilder finns nu i denna tråden:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=48740

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2006/03/05 01:14:02

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2006/02/19 :  01:19:10  Show Profile Send edison a Private Message
Hmmm...snart har iaf jag byggt & lyssnat på denna ;-)

Lancetta var det nära att bli, men kände denna skulle bli bättre att ha att göra med möbleringsmässigt pga dess avsevärt lägre höjd.
Sen hittade jag en del skriverier av byggare av dom som var hyggligt positivt + nyfikenheten har ju sitt med i spelet...

Har byggts med några olika element, tex
http://www.apah69.dsl.pipex.com/needles/needles.htm

...men ritningen i första posten är utprovad med Tangband W3-871S.

Ett projekt byggt med 871'an:
http://www.plastichead.net/audioworks/redir.php?m=speakers/speakmenu.htm&p=speakers/needles/w3s-871.htm



Hur det låter i mitt 18 kvadrats vardagsrum ihop med Edison 60 får jag återkomma till.
Sågning av materialet är beställd & bitarna lär vara klara nån gång vecka 8...

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2006/02/19 01:29:52
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/02/19 :  04:44:35  Show Profile Send ohmega a Private Message
Låter kul :)..väldigt spännande även med sånahäringa små nätt projekt.

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/02/23 :  22:40:39  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
VA??? Skippar du Lancettagänget?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2006/02/25 :  02:06:48  Show Profile Send edison a Private Message
Njaa, näää, hmmm, bara nästan ju...
"Nålen" är ju inte milslångt ifrån Lancetta i lösning fast ngt mindre sofistikerad då den bla inte har några resonanskammare.
Jag har ju nämnt i förbigående i Lancettatråden att jag hade lust att evt kolla in "även andra 871-relaterade projekt" (skrev ungefär så)

Just att dessa är mer 'normalhöga' gör dom intressantare för mej (90 cm drygt) och det går ju dra till med Lancetta om jag skulle tycka "Nålarna" låter för taskigt.
Hinner jag få ihop dom kommer dom med...


SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2006/02/25 02:13:46
Go to Top of Page

nusse
Member

345 Posts

Posted - 2006/02/25 :  09:36:38  Show Profile Send nusse a Private Message
Minns inte att du hade så lågt i tak att en Lanzetta inte ska få plats. Mina nya högtalare är ca: 1700mm höga och inte tar de mer plats bara för att de är höga
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2006/02/25 :  10:48:28  Show Profile Send edison a Private Message
nusse:

Så sant, det är inte 'lågt i tak' som jag egentligen menar.
Stativare tar ju lika mkt plats som golvare också...

Tyckte ändå dels att en lite lägre låda skulle bli 'snyggare' (lite nättare, typ) samt att jag blev nyfiken på 'Nålen' när jag hittade den.

Lite mindre byggbesvär får jag i tillägg:
Nu behöver det bara sågas summa 2 hål samt borras 4 för element respektive terminaler, men den delen är INTE viktigast..

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

asto
Member of Nerikes Audiofiler

2011 Posts

Posted - 2006/02/25 :  11:11:16  Show Profile Send asto a Private Message
quote:
"Nålen" är ju inte milslångt ifrån Lancetta i lösning fast ngt mindre sofistikerad då den bla inte har några resonanskammare.


På sätt och vis har den en resonans kammare, pipan som går från elementet mot den slutna änden har samma funktion som en av helmholz kammarna, den jämnar ut tredjetons resonansen. längden på pipan (element till slutna änden) och mängden dämpning verkar vara väldigt viktigt för att få en fin frekvensgång ur öppningen. Många skriver att elementet skall sitta en tredjedel ner i pipan, men jag har upptäckt utifrån simuleringar i mathcad att det är lite beroende på lådans geometri. Men det stämmer skapligt i pipor med 1-3 förhållande.

Edit:stavfel

Edited by - asto on 2006/02/25 11:12:50
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2006/02/26 :  14:33:27  Show Profile Send edison a Private Message
asto:
OK, tack!
Visar bara vad lite jag egentligen vet om TL-principen...

Snart så...är dom ihopsatta och spelbara, är rätt nyfiken på vad som kan komma ur dessa småttiga "pinnar"

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

leffee
Member of Nerikes Audiofiler

465 Posts

Posted - 2006/02/26 :  18:00:38  Show Profile Send leffee a Private Message
Aha det är till Silvan man ska gå. Köpte på K-rauta till Lancettabygget Kostade mer där.Man är ju väldigt imponerad av vad den lille Tangbandarn kan få till i ljudväg. Lycka till Edison med Nålen
/Leffe
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2006/02/27 :  02:10:15  Show Profile Send edison a Private Message
leffee:

Tja, officiellt tar även Silvan några spänn för sågandet, men i praktiken har det visat sej bli "tokbilligt" varje gång ändå...har ingen personlig bekant där men dom verkar ta lite lätt på såg-avgiften.

Kanske dom tycker det är skoj med lite 'högtalartokar' bland alla köksbänkbeställningar etc...vad vet jag?

Materialpriset exkl sågning kan väl också det variera men det blir knappast nån stor skillnad med dom små mängder spån/MDF det oftast handlar om vid såna småprojekt som Lancetta/Needle utgör (?)

Började handla hos Silvan och sen har det liksom rullat på...

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2006/02/27 02:11:01
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/02/27 :  10:27:24  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Jag har samma erfarenhet av K-Rauta, där jag alltid handlar. Har råkat ut för kapavgift 1 gång av alla gånger jag har handlat där.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2006/03/04 :  04:12:33  Show Profile Send edison a Private Message
Nu inatt har "the Needles" limmats ihop, och spelar.
Har bara kört några låtar på mkt svag(!!!) volym pga tiden på dygnet så får vänta till dagsljuset återkommer innan nåt kan sägas om hur de låter.....zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

Passerati
Member

3448 Posts

Posted - 2006/03/04 :  04:20:34  Show Profile Send Passerati a Private Message
quote:
edison
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Hoppas det är zznarkkkkljud så inte högtalarna låter dizzzzztat Passar det i helgen, dyker jag gärna förbi och tar en snabb titt på lådorna

(du kan ta det via pm/tel)

Mvh
Passerati

Edited by - Passerati on 2006/03/04 04:22:15
Go to Top of Page

nusse
Member

345 Posts

Posted - 2006/03/04 :  05:18:16  Show Profile Send nusse a Private Message
Grattis!
Vore kul att att få dem uppmätta mot Lanzettorna jämföra frekvensgången.
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2006/03/04 :  11:38:21  Show Profile Send edison a Private Message
Passerati:
Jag drar ett PM.

nusse:
Ja, DET vore verkligt intressant...

-------------------------------

Efter en kort natts sömn har jag nu suttit ett par timmar med halvöppen mun...hakan är inte nere i golvet men nog känns det lite av lättnad att konstatera dom låter ju görgött !!!

Stort djup, och verklig bredd.
Mkt luft om inspelningen har det, och massor av "go" om man så säger!

Har kört bla dessa:
Boz Scaggs "Some change" (snurrar just nu) - bara helt 'otroligt' vad den spelar med dessa.Klockren röst, allt är tajt och elbasen spelar som om den trodde nåt helt annat än dessa småttiga saker förmedlar dess ljud...
Patricia Barber "Companion" var just så "live" som den ju faktiskt är...iaf nästan; lite grötade det ihop i vissa passager när många instrument drar på samtidigt...kanske spelade aningen för högt...
"On Every Street" med Dire Straits visar sin bästa sida...luft och detaljer OCH sammanhang, låtarna formligen flyter ut i rummet, härligt!

Ännu får sägas det går lätt att spela lika högt som jag annars brukar göra...med reservation för just vissa plattor med riktigt mkt detaljer och kraftfulla partier samtidigt, då tar det 'i taket' lite om man inte vrider ner några grader på ratten...

Kan tänka mej Lancetta är bättre, men hur som helst känns det ändå som jag kan sitta helnöjd med "Nålarna" oavsett, SÅ gött spelar dom.

Element: 375 kr (+ frakt)
Spånskivor inkl. sågning: 237:50 kr
Terminaler: 60 kr (Biltema)

(Ännu) inget notchfilter.

Prisvärt? ...jojomen!

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2006/03/04 11:45:17
Go to Top of Page

asto
Member of Nerikes Audiofiler

2011 Posts

Posted - 2006/03/04 :  16:54:03  Show Profile Send asto a Private Message
Grattis....

Kul att du är nöjd, skulle va kul att se hur verkningsgraden står sig mot Lancettan...
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2006/03/04 :  18:03:19  Show Profile Send edison a Private Message
asto:
Tackar

Har hittils haft volymratten på kl 9-10, sen blir det högre än jag (och grannen) vill ha det...
Spelar med Edison 60, rör på 2 x 30 watt.
Bortsett från att vid volymlägen bortåt 11 och över (undantaget nåra CD med lägre utnivå) ges ett grötigt ljud med en del dist, verkar de vara minst lika lättdrivna som allt annat jag spelat med i systemet (bla hembyggd golvare m 8" bas) och mer lättdrivna än mina små Audio Pro A2.6 vilka har en 5" bas i sluten låda.

Skulle antagligen gå knöklätt köra dessa till 'rimlig' nivå med en T-Amp tex.
Nån som har en kan ju komma förbi och prova...

Nu är jag straxt genom Bossens "Devils and Dust" och hjälp vilken platta, bra med atmosfär minst sagt!
Härlig musik härligt återgiven framför soffan...

Hann köra en solopianoplatta innan jag drog till jobbet i morse, och även det var en upplevelse.En stor flygel breder ut sej mellan högtalarna och både bredd och ett stort djup fyller lysningsrummet.

Fattar inte det kan gå med bara 3", en spånlåda + lite trälim...
När jag fått till en fot med lite större fotavtryck än lådans egen bottenplatta*** då...lär dom iaf stå stadigare och kanske fås ett aningen stabilare ljud (?)

***
Blev inte den som är på ritningen då alla plattor inte var med från sågeriet...ska snart sätta dit dom missade bredare plattorna som jag nu fått, tack Silvan

EDIT:
Så finns en bildtråd -
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=48740

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2006/03/05 01:14:57
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2006/03/05 :  14:48:19  Show Profile Send edison a Private Message
PM avsänt till:
Passerati
nusse

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2006/03/06 :  18:44:32  Show Profile Send Manga X a Private Message
Vad har Tangbandarna för impedans och hur "tröga" är de?


Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2006/03/06 :  20:30:38  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
För de som inte byggt högtalare förr kan detta vara ett trevligt projekt som inte verkar för krångligt. MEN - kan någon bättre begåvad än jag slänga upp en bild och förklaring till "knotchfiltret" som kan användas tillsammans med Tangbanden?

Tackar ödmjukast!

Mvh,
M
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2006/03/06 :  22:31:51  Show Profile Send edison a Private Message
MangaX:
Nominell impedans för W3-871S är 8 ohm
Känsligheten är 87dB/1W/1 meter

rannagarden:
Notchfiltret (enligt "Nålens" designer) skall göras så här:
Kondensator: 1 st 6,8 uF
Spole: 1 st 0,56 mH
Motstånd: 1 st 6,8 ohm
Monteras parallellt, i +-ledaren.

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2006/03/06 22:37:27
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2006/03/06 :  22:40:10  Show Profile Send Manga X a Private Message
Edison:

Hmmm intressant!

Jag jagar ju "billiga" högtalare till min svärmor. Ni vet hon som alltid ställer stativarna på golvet bakom någon blomsterarrangemang!

He he he he dessa blir ju sketabra!
De är FÖR SMALA att ställa blommor PÅ samt FÖR HÖGA att gömma bakom något blomster!

Underbart. Dessa skall byggas.

Fungerar MDF eller rasar konstruktionen då?


Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2006/03/06 :  22:50:37  Show Profile Send edison a Private Message
Tror nog jag såg något/några byggen med MDF.

Designern själv skriver iaf i sin ritning att man bygger dom av "MDF or chipboard".
Se:
http://www.diyaudio.com/forums/showthread/t-47403.html

Jag körde med spån för det är:
*Billigt!
*Lättare att såga tex hålen, och att slipa om man nu ska göra det mesta utan "bra redskap".
*Har inte byggt i spån innan, (undantaget ett par platta 'väggisar' för samma element som skall ges bort) så jag tänkte det kan väl testas.
*Dom blir (blev) mkt lätta, enklare flytta dom mellan rum tex om man skulle vilja 'flexa lite'.

Finns en del som menar spån har resonansegenskaper som 'kan' vara bätre än MDF men det är väl som mycket en smaksak och beror även på lådans utformning(?)
Spån är i vilket fall annorlunda så mkt står klart

Denna supersmala låda blir ju 'automatiskt' uppstyvad (iaf från sida till sida) genom den inre skivan som delar främre och bakre utrymmet, och i övrigt är den så kort från bak till framsida att den inte lär bli 'jätteskramlig'.

Konstaterar dock att lådan vibrerar en del vid spelning -när man tar på ytorna känns det tydligt, så MDF kanske är ett bättre val.
Iaf lär vibbarna bli av annan (högre?) frekvens med MDF och lådan blir ju tyngre vilket iofs kan vara bra (ljudmässigt)
Man kan ju belägga en spånlåda med nåt för tyngd/stadga/estetik, tex björkplywod, eller MDF som lackas etc...

Tumregeln om "1000 x tyngre låda än elementets konvikt" klaras med både spån och annat - 1000 x 2 gram = 2 kg.Så lätt blir ingen "Nålen"låda...

Sånt som beläggning av annat material etc lurar jag iaf lite på men blir inte ännu på ett tag, nu spelar dom å det räcker så länge för det är sååå kul lyssna trots den usla yttre finish dom har för närvarande ...

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2006/03/06 23:51:27
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2006/03/07 :  00:04:07  Show Profile Send Manga X a Private Message
Under utprovning och inspelning SKALL det vara lite "rått"!
Ytskiktet löser man senare...

Fina och intressanta är de iallfall!
Tack för dina fina trådar.


Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2006/03/07 :  10:41:38  Show Profile Send edison a Private Message
MangaX:

Snart har några fler Hifi-Örebroare fått smaka av Nålarna, så ett mer opartiskt() omdöme kan plopppa fram... (och så skall dom ju jämföras med Lancettorna).

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2006/03/07 10:47:56
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.73 sekunder. Snitz Forums 2000