HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Rekommendera Pickup Till Sonab 85s
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

krang
Member

434 Posts

Posted - 2006/06/06 :  23:45:28  Show Profile Send krang a Private Message  Reply
Jag har nyligen kommit över ett exemplar av Sonab 85s. Jag har läst lite om den och det verkar finnas några deltagare här som är bevandrade i modellen. Nu står jag inför rembyte...från svalander och även pickup byte. Det blir min första egna vinylspelare.

Jag tänker lite i banor kring AT-95. Den har jag provat förr med gott resultat men för resans skull kan jag tänka mig något annat. Typ Grado Black. Finns det några favorit pickisar hos er erfarna till denna spelare.

Tacksam för förslag.

krang
Member

434 Posts

Posted - 2006/06/08 :  11:34:11  Show Profile Send krang a Private Message  Reply
Inte det?
Go to Top of Page

krang
Member

434 Posts

Posted - 2006/06/12 :  22:33:40  Show Profile Send krang a Private Message  Reply
Det var värst vad avalt intresset för denna tråd var. Jag tror jag rekommenderar mig själv en Grado Black och om det är ett dåligt val så slår jag mig själv på käften
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2006/06/12 :  23:25:42  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
jag rågillar at-95 billig bra

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2006/06/13 :  08:40:15  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
Har lyssnat på en Nagaoka MP-11 monterad på en lenco L75 och den slår AT-95 på alla punkter.
Finns hos Svalander http://www.svalander.se/pickuper/pickuper.htm 785:-

Hur den passar i Sonab armen vet jag ej men tror det skulle funka bra.

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

krang
Member

434 Posts

Posted - 2006/06/13 :  13:02:10  Show Profile Send krang a Private Message  Reply
Okej Nagaoka har jag sneglat lite på. Ska ändå köpa drivrem där så det kan ju vara ett bra alternativ.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000