HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Arken 06; Förväntningar, rykten och annat... :)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 8

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/08/08 :  22:16:20  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Arken närmar sig med stormsteg!

Jag tänkte att vi kunde ha en liten tråd där vi kan diskutera lite allmännt om arken och våra förväntningar/förhoppningar, rykten vi hör och allt vad det nu kan vara som berör Arken.

Jag har hört lite rykten...


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2006/08/08 :  23:08:11  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Vi kommer med en helt ny 2-kanalig spelare från Sverige

mvh

.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/08/08 :  23:10:08  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
För egen del, så ligger känna och se, långt framme,, ,men även träffa folk,, Gärna försöka få lite mer ansikten till alla NICK man känner igen.

Vill ta en närmare titt på Melody’s integrerade sak. SP-3.
Se om Ranefjord kommer att dema udda vinyler igen

Gärna Ushers CP-8571 II BE i ett lite större rum.

Lite billigare vinyluppstälningar vore kul och se,,, gärna en mängd plattor till försäljning.
Nya Quadarna hade varit kul att lyssna lite på.

Slutligen ser jag fram emot att få RIKTIG Coca Cola denna gång

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/08/08 :  23:15:04  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
quote:
Vi kommer med en helt ny 2-kanalig spelare från Sverige




Då antar jag att det INTE är den uppdatera Freja som det tänks på.
Prisklass Sladd ?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/08/08 :  23:19:44  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


Tvåkanal från en Svensk tillverkare som HiFi consult för. Jag tar en vild gissning på att Bladelius har något nytt i rockärmen.

Skivor; det kommer jag också att jaga.
Mässerbjudandena brukar ju inte gå av för hackor. Jag kanske tom lyckas knipa lite vinyl hos Opus3 innan den tar slut.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/08/08 :  23:20:02  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jag har inte hört Jamos högtalare med öppen baffel, det vore intressant att provlyssna.

Annars ser jag mest fram emot att träffa folk. Är det dessutom nån som lyckas få till
anständigt ljud på mässan så är det ett plus, det brukar finnas några guldkorn.


MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/08/08 :  23:27:28  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
quote:
det brukar finnas några guldkorn.


Jajamen och de guldkornen skall vi vaska fram!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2006/08/09 :  00:03:20  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Inför Arken 06, vad ser vi fram emot?

Jag hade sett fram emot allt, om jag hade åkt ner... Som det ser ut nu så blir det ingen mässa för min del
quote:
Jag har inte hört Jamos högtalare med öppen baffel, det vore intressant att provlyssna

Rekomenderas starkt att lyssna på om de demas. Var en av de bästa upplevelserna på Stockholms mässan i vintras

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/08/09 :  06:35:27  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Nytvättade fötter på kvällen , det kommer jag att se fram emot

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2006/08/09 :  07:12:11  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message
Engelholmaudio helt klart, kul prylar, sedan får man se, det blir väl mest att flyta runt och leta efter horn och smidiga lösningar.

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2006/08/09 :  07:34:08  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message
Jag ser fram emot att det är mässa helt enkelt, att åka ner ett gäng kompisar å titta å lyssna å sen dom vilda diskutionerna efteråt om intrycken.

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/08/09 :  08:02:04  Show Profile
Jag hoppas på att få höra ett par Strauss med lite finare elektronik (vet iofs inte om dom är med men jag hoppas).
Sen blir det skoj att dricka öl om kvällarna

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2006/08/09 :  09:24:21  Show Profile Send lindome a Private Message

"Gärna Ushers CP-8571 II BE i ett lite större rum."

Zalve:
Vad jag vet så kommer inte Hifistället vara med på Arken, därav inga Usher burkar

Men annars har ju butiken öppet så du kan lyssna där.

Själv ser jag fram emot vinylspelare
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/08/09 :  09:49:56  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message

Jag hoppas på många överraskningar vad gäller fin elektronik och högtalare, men förutom botanisering bland skivor och hifibänkar kommer jag bestämt besöka Dynaudio. Det verkar bli en del gadgets också som är kul i måttlig mängd.

Annars är bästa behållningen att samspråka med gamla och nya bekanskaper, speciellt från HF

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/08/09 :  10:13:27  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Ska väl försöka besöka mässan litemer denna gången.
Sist var jag där i två timmar...
Men ska inte gå på hifi mässa med en brutal huvudvärk

Förväntningar.
Träffa folk, lyssna, känna o få inspiration till diy:andet

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2006/08/09 :  10:37:18  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Om det nu blir så att jag kommer iväg vilket jag hoppas, (det beror på om mina svågrar vill/kan samåka med mig) så vill jag träffa ett par av mina leverantörer samt kolla in vad som händer på DVD-marknaden.

Om nån annan i Västerås trakten vill samåka på ett eller annat sätt så skicka gärna ett PM.
Med mitt lokalsinne så åker jag inte själv till en storstad.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2006/08/09 :  10:43:11  Show Profile Send arcam a Private Message
Skulle gärna lyssna på dom nya Quad
Sen är det alltid trevligt att träffa
hififolk från forumet.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/08/09 :  10:48:34  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


Förutom världspremiären som HiFi Consult smög in kommer det att bli en hel del nyheter har jag förstått.

Det blir Europa primärer och världpremiärer lite varstans ute på Arken om ryktena stämmer...


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/08/09 :  11:10:36  Show Profile Send mayro a Private Message


Jag hoppas på ett billigt fullrange system som kan erbjuda mindre bemedlade att få uppleva hur musiken blommar ut ifrån bottenoktaverna... Men det är nog att önska för mycket tyvärr..
Men det vore en sensation av ragn om det kom en dag

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2006/08/09 :  11:53:26  Show Profile Send Snutten a Private Message
Om jag går på mässan hoppas jag att fler har jobbat med sina utställningsrum, det brukar "låta skit " i de flesta rum .
Go to Top of Page

Vee-Eight
Member

1015 Posts

Posted - 2006/08/09 :  12:41:33  Show Profile Send Vee-Eight a Private Message
Jag ser fram emot alla trevliga människor, annars vet jag inte. Usher missade jag i Stockholm senast, så de skall få ett besök, Respons också om de är med (dålig koll). Larsen/Carlsson kan jag sedan innan .

- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet
Admin www.Faktiskt.se
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2006/08/09 :  15:34:15  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Om det stämmer att Anders från Hifi stället inte kommer att ställa ut så blir det ju knappast några Usherhögtalare.

Jag kommer att ta med kameran som jag talat med Zalve om och ser framförallt fram emot Hifi Consults- rummet. Mvh Kristofer
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2006/08/09 :  15:34:24  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Förutom själva mässan, så ligger ju eftersnacket högt i kurs.

/M
Go to Top of Page

Vee-Eight
Member

1015 Posts

Posted - 2006/08/09 :  15:51:45  Show Profile Send Vee-Eight a Private Message
Försnacket är inte så illa bankat det heller...

- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet
Admin www.Faktiskt.se
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/08/09 :  15:58:47  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


2xV4, klart man måste snacka av sig både före och efter.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2006/08/09 :  16:38:38  Show Profile Send Vox a Private Message
Ni låter som småpojkar som väntar på tomten och pratar om vad de tror att de kommer att få.


"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page
Page: of 8 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 1.07 sekunder. Snitz Forums 2000