HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Arken 06 - Englund Import
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2006/09/29 :  21:48:12  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Om du skulle vilja spela lite musik behöver du:

Öppna luckan



Ta bort skivpucken och skivan.



Lägg dit en bra CD med din favoritmusik.



Stäng luckan



Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2006/09/29 :  22:22:35  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Nu blir jag nostalgisk.....

Påminner om en gammal hårddisk jag haft...

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2006/09/29 :  23:48:51  Show Profile Send eliot a Private Message  Reply
quote:
Om du skulle vilja spela lite musik behöver du:

Öppna luckan




Så enkelt var det väl inte

Vitus CD-spelare SCD - 010 lade tydligen av på fredagen och fick ersättas av en Audio Research CD3 - vilket tydligen även var ett klangligt lyft

//Eliot

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2006/09/30 :  11:21:15  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Det var en prototyp som stod på mässan och den ville inte byta spår vad jag hörde. Därför behövdes den bytas ut.

Så här ser den ut.



Återigen så vill tillverkare visa ny modeller som återigen vi besökare suktar efter. Nyheter, nyheter nyheter är suget från oss alla.
tyvärr händer det att det nya får lite grus i maskineriet men det måste vi klara av att se igenom och fokusera på det kuliga.

Det råder ingen tvekan vem som levererar prylarna.



Vad tycker ni om Vitus design?? Den är i alla fall enhetlig.



When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2006/09/30 :  13:42:12  Show Profile Send eliot a Private Message  Reply
Vitus CD-spelare är hur läcker som helst så man bara önskar att den låter lika bra som den ser ut
- vilket den säkert gör när den lämnat prototypstadiet

//Eliot

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2006/09/30 :  15:20:16  Show Profile Send Snutten a Private Message  Reply
Jag gillar inte designen, visst är den stilren, men också lite kall och tråkig i brist på bättre ord. Men jag skulle ju inte tacka nej till de där monoblocken, de låter troligen fantastiskt bra.

Edited by - Snutten on 2006/09/30 15:21:35
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2006/10/01 :  21:21:45  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Bernt och jag satte oss och lyssnade en stund då den lite större modellen spelade. Vi satt tysta en stund sen sa vi både två att det var liksom inte så mycket att klaga på. Det gjorde nästan inget fel.



Jag vill inte påstå att vi skulle sälja allt vi hade för just det här systemet men det var bra helt enkelt. det fanns väldigt mycket av vad kan både kan och ska vänta sig i den här prisklassen.



Översikts bild

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/10/01 :  22:45:13  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Jag var inne i rummet ett par gånger och det var enkelt att "fastna"...



När jag satt där upptäckte jag att det var fler som "fastnade". Det var alltid näst intill fullt men inget spring.

Enda nackdelen med att ha Klass A monoblock i det rummet var värmen. Det blev ordentligt varmt...

Jag fick några minuter med Hans-Olof Vitus och hans kompanjon. CD-spelaren var som sagt en prototyp. Denna prototypen hade två olika DAC-kort i sig. De var helt väsenskilda om man ser på teorierna bakom dem. Den ena var en puristisk 16-bitars dac utan översampling och alla moderniteter. Den andra var en mycket modern DAC med översampling i den "högre skolan". På Fredagen spelade de med den moderna DAC'en och på Lördagen var det den "puristiska". Själv föredrog jag det ljudet som presterades på Lördagen. Men huruvida det enbart hade att göra med DAC-bytet kan jag inte uttala mig om.




Det skall bli kul att lyssna på den färdiga SCD-010 när nu det blir...


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/10/02 :  16:19:03  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Ja, som Micke skrev så gillade vi båda det här systemet. Jag hörde det sent på lördagen
med tvåvägshögtalarna också men det gillade jag definitivt inte lika bra som trevägarna.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2006/10/02 :  21:16:51  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Jag håller med dig Bernt att på lördagskvällen så fungerade inte den stora tvåvägaren så bra som trevägaren gjort tidigare. Rummet var nog lite för stort för dom. Skulle tro att de passar väldigt lätt in i hemmiljö.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000