HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 AudioArtistry Beethoven(Leonora 2) Nya bilder sid5
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 10

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2006/12/06 :  18:23:17  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Lägger in en till skön bild på raggarn:



Haha, både jag och Mayro hade blixt-krig i bilen ett tag.
Man uppfinner nya och unika lekar på Autobahn..
Måste ha sett lustigt ut, en svensk-reggad Opel som det verkade vara fyrverkeri i!

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2006/12/06 :  18:33:48  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Det vart många stopp för bensin, dricka, kaffe och bockwurst..
Här är en bensinstation i Hasselberg, c:a 30 mil kvar till Frankfurt.



Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2006/12/06 :  18:46:42  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Äntligen kommer vi fram till Frankfurt..Herre gud vilket inferno!
Köparen bodde i Frankfurt Main, men inte visste vi hur stort flod-området var i Frankfurt!

Mayro var duktig och köpte en karta över Tyskland, men vi glömde totalt bort att köpa en för bara Frankfurt..

Vi svänger av vid Frankfurt Stadsmitte(Au Main).
Jag var övertygad om att Main(floden)var en LITEN stadsdel, oj så fel jag hade!

Vid denna tidpunkt så blir ALLT kaos!
Vi parkerar på torg, enkelriktade gator, frågar nästan rädda Frankfurt-bor och taxichaufförer. Vi fick svar av dom vänliga medborgarna, men icke sa nicke, jag åkte snett hela tiden.

Det gjorde ju inte saken bättre när köparen dessutom var från Kina men bosatt i Frankfurt sedan några år. Hans engelska var lika dålig som min.
Med honom i telefon i vänster öra och Mayro i det andra så var det svettigt ett tag. Ja, herre gud ni skulle varit med.

Så här fort gick det i Frankfurt!



Efter ett tag(host, 1 tim..)så får Mayro nog och beordrar mig att leja en bulle för att visa vägen. Sagt och gjort, 20 euro senare långt utanför stan så hittar vi vår kinesiska vän! Main är stort mina vänner.
Frankfurt är väl som 3 st Stockholm!


Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2006/12/06 :  18:55:43  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
När vi satt i bilen ner så skämtade vi lite lätt om att köparen inte bodde i hus utan i lägenhet, längst upp och utan hiss.
Skrattet fastnade likt en butt-plug i brunnen..

Våra farhågor stämde!

Jaha, vid 00:00 hade vi burit 160kg DUO upp till 3:e våningen.
Vår kinesiske vän bjöd på pizza och kallt vatten och efter det så var det dags för montering och provkörning av hornen. Jag var så trött att det darrade i benen, SOVA!! Please!

Vår kinesiske vän var i alla fall nöjd, och fina grejer hade han med!

Här är mina gamla DUO hos den nya stolta ägaren:



Sweet!
Han spelade bara vinyl, hygglo svarv va?!

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

Karnaa
Member

614 Posts

Posted - 2006/12/06 :  19:07:42  Show Profile  Visit Karnaa's Homepage Send Karnaa a Private Message  Reply
Du kontrollerade inte så ingen av din frus vänner råkade lägga en pizza i dem under festen??? det verkade gå rätt hårt till
skämt å sido
Följer detta med spänning!

Nybliven husägare :O)

Integra Research RDC-7,AAD Q-40,Q-20C,Q-10,Q-1000 samt SUBMASTER 11,Vincent SAV-P200 och SP-997 och Marantz DV-9500,Marantz TT-15S1,Electrocompaniet ECP-1 riaa,LG 42PX5R,Audioquest Vulcano,Caldera,Anaconda,King Cobra,Eagle Eye,HDMI-3,Supra m.m.
http://www.minhembio.com/Karnaa

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40942&SearchTerms=karnaa
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2006/12/06 :  19:10:00  Show Profile Send ninja a Private Message  Reply
Advantage Thor eller S1!?


Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2006/12/06 :  19:12:56  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Thor, han hade ingen CD-spelare.

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/12/06 :  19:27:35  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message  Reply
quote:
så får Mayro nog och beordrar mig att leja en bulle för att visa vägen.


Mycket smart drag,Mayro!

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8772 Posts

Posted - 2006/12/06 :  19:49:48  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
quote:
lägga en pizza i dem under festen???

Det är så man får fett ljud...

Inväntar med spänning fortsättningen.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2006/12/06 :  21:08:32  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Efter att ha druckit någon form av brun sörja, på en avlägsen mack utanför Frankfurt så känner jag frustration över bristen av en nymald Classic och en skön säng..

Vi lyckades hitta ett fint hotell c:a 5 mil längs Autobahn, då var klockan 01:30.. En dag som började vid 09:00 i Jämshög hade nu tagit ut sin rätt.

Vi lyckades få tag på ett fint rum, enda problemet var detta:



Vilket resulterade i detta:



Med tanke på detta:




Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2006/12/06 :  21:30:04  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Tråden säger natti natti med detta, vi tar nya tag imorgon.
Hoppas att Du tyckt att bild-tråden varit kul så här långt!

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/12/06 :  22:07:10  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply





Men oj vad tråden ramlade på här.. Vi kollade ju på bonde söker fru osv.. O då man kom hit så är vi snudd hemma igen..

Men ett avslut för dagen med den där bilden igen...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2006/12/06 :  22:23:11  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Du e charmig på den bilden ju Tobbe! Vi får en chans att se dig med Lena's ögon.

Men... Efter en massa trevliga inlägg så vet vi fortfarande ingenting om "Leonora 2"...

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2006/12/06 :  22:56:47  Show Profile Send dwain a Private Message  Reply
Äsh hur ska man kunna sova i natt Verkar ha varit en sjukt rolig resa hehe


Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2006/12/07 :  09:17:58  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
VA, ni har passerat på yttre ringvägen precis utanför mitt hus, och jag har inte "hört" något.
Verkar vara en trevlig resa ni har varit med om. När man är sådär lite lagom nördig som man får kalla oss hifitokar för, ja då kan man ta ut svängarna lite, det är så jävla gött!

Raid on!

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2006/12/07 :  17:50:07  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Jaha, då drar vi igång igen!

Efter att ha sovit i en rå-skön säng c:a 6 tim så ska det badas, rakas och fixas till. Ett riktigt fint badrum(nytt?!)fick mig att ligga i badet i c:a 1 tim! Hur skönt som helst efter lång-köraren dagen innan.

För att orka med en likadan dag igen så måste fett-depåerna och koffein-balansen ordnas först. Och vad passar då inte bättre än en tysk frukost?

Känsliga tittare varnas, osmakliga bilder kan förekomma.



Tysklands äckligaste macka?
Ett par kluttar ost, marmelad och smör!


Mackan tillhörde väl denne gris..



Raggarn fick nog och var tvungen att nypa lite syre på rummet:

Nä, han fotade bara lite tysk byggkvalitet:



Sådant tak har man ju inte på huset direkt!

Vi packade ihop våra pryttlar för den lååånga resan hem..
Puh!



Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2006/12/07 :  18:07:05  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Hade vi verkligen kört rätt?
Autobahn?!

Nåja, vi åkte mot denna suspekta skylt i alla fall:



Jag ska spara er känslan av att åka 75 mil..
Vi snabbspolar lite....prrrrrrrr.......prrrrrrrrrr....

Och vips så var vi i Puttgarden igen!
Fantatiskt va?!
Och man kan inte åka Puttgarden - Rödby utan att besöka denna pråm:



Med respekt av forumets regler och förhållningssätt så visar vi inte vad som handlades på Port Center.

Men en överjäst kundvagn blev det i alla fall!

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/12/07 :  18:09:32  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Har varit där o handlat ett par ggr , stooort sortiment o billigt e det med

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2006/12/07 :  18:14:13  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Det var där jag blev stucken i läppen av en geting , jodå det blev en del inhandlat också.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2006/12/07 :  18:15:42  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Och efter en hel dag och kväll så var vi framme i Jämshög igen..
2 st trötta gubbs som knappt kunde räta ut kroppen bjöds återigen på käk + fika.
Lena, vad skulle Raggarn göra utan Dig?

Trött som en gnu sätter jag mig i bilen vid 07:00, kallt och fuktigt..
Men en några saker värmde min stela kropp: Lenas nybryggda kaffe och vetskapen att det bara var c:a 60 mil hem till Leonora!

Resan gick relativt snabbt och enkelt. 5 timmar senare äntrar jag Nynäshamn igen!

320 mil senare var Opeln glad över att vara hemma på gården igen.

PUST vilken resa, men vad gör man inte för Leonora?!?!

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)

Edited by - Muse on 2006/12/07 18:35:38
Go to Top of Page

Musse80
Member

460 Posts

Posted - 2006/12/07 :  19:14:14  Show Profile Send Musse80 a Private Message  Reply
Vilka galna människor det finns

A wolf in a sheep´s clothing...
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2006/12/07 :  19:23:42  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Fasen att man inte kunde följa med. I stället lider man alla jordens kval försökandes styra upp bångstyriga ungdomar. Det suger fett!!

Leonora, vadå, har du döpt den eller skaffat ännu mer prylar. Djävla överkonsumtion här. Jag får ta och komma över och snacka lite allvar tror jag.

Retro låter fint.

Edited by - jeppe72 on 2006/12/07 19:25:23
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/12/07 :  19:29:15  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
vilken resa, men vad gör man inte för Leonora


Där finns lite misstankar om vad det kan vara

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/12/07 :  20:29:34  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Jahaja.. Du öste på med bilder.. Men stopp stopp..NU skall vi diskutera bilkörning lite här..

Skall gräva lite i fotona jag INTE sänt över till muse...



edit. Sedan glömde du vårt lilla DIY projekt också..

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2006/12/07 20:40:04
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/12/07 :  20:47:05  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


Vi skall börja här tror jag.. INNAN vi åkte ner så frågade jag muse om han kört bil i tyskland förr..Svaret blev nej.. Men att det va väl fasiken inget för honom inte..



Men jag kan tala om att då denna bilden togs var det en svettig muse med handsvett o pannsvett som gasade i stort sett totalt okontrolerat runt i Frankfurt..röljuskörningar.. Helt vilda utbrott.. Ja herre min skapare vilken PANIK muse låg inne med...

Då kom ORDERN att leja en bulle och följa efter..



Vi hade då åkt fram o tillbaks fyra ggr i en o samma rondel. Men problemet var att varje gång vi åkte in igen så åkte muse ut på SAMMA gata igen från rondellen.. Då fattar ni va

Det var den coooola muse som var såååå världsvan driver fy fasiken va ja garvade ska ni veta... Muse handsvettades o ja garvade...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page
Page: of 10 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000