HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Julmusik i Alingsås
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/12/15 :  00:33:24  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply

Lagom hemkommen, kan man väl visa en startbild som visar var vi börjar.



Mer kommer efter att en trött Zalve har vaknat.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2006/12/15 :  07:59:18  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
Vakna!

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/12/15 :  11:43:06  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Vaken, men knappt levande.

Via entrén så kommer man in i den öppna delen av butiken.



Här hittar man även lite ingångsanläggningar från Burmester

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

fidelityn
Member

870 Posts

Posted - 2006/12/15 :  21:30:33  Show Profile Send fidelityn a Private Message  Reply
När man ser skylten på första bilden så tyder den på en focalfri upplevelse. Äntligen musik utan påhitt....
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2006/12/15 :  22:09:42  Show Profile Send ninja a Private Message  Reply
Ver det många där som lyssnade!?


Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2006/12/16 :  09:06:59  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Det var förvånande få som dök upp. Men, ett översvämmat Väst-Sverige i synnerhet och Julhysteri i allmännhet tog nog ut sin rätt. Lokalerna är ju rätt stora, det går in många HiFi-entusiaster innan det blir trångt, då verkade det kanske vara färre än vad det var?

Det blev mycket lyssning i många rum.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2006/12/16 :  10:13:14  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Jovars. Kan vi ha varit ett par handfull, kanske? Kan ha varit att folk blev avskräckta när "glöggbaren" började brinna?! Och en inte helt obekant doft av typ 'smält konding' lägrade sig i lokalen (vilket iofs borde ha lockat till sig en och annan diy:are )...

Hade man tur så kunde man barrikadera in sig i lämpligt hifi-rum och låta det värsta vädras ut.


Får lov att säga att det var trevligt att språka med div. forumsfolk. Några långväga, några från närmre håll. Tackar anders.s(om jag minns rätt) för skiv-tipset (inhandlade albumet redan samma kväll ).


Lite intryck kommer senare...

/M
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2006/12/16 :  10:58:25  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message  Reply

Jo, det gick hett till en stund där

Mikrad glögg är bättre än kall glögg

Tack ni som trotsade regnet och fick en dos av Zalves musik.

mvh

.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/12/16 :  15:09:28  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Det kommer mer bilder.
Vet inte om det var Glöggröken eller nåt annat som slog till, för jag har i princip varit sängliggandes sen Julspelningen.

Måste visa de "nya" kolosserna som stod uppställda i stora rummet. (Med lite korrigering av delningsfiltret så kan de bli kalas, för dem som har drivning att erbjuda )

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/12/16 :  15:36:31  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Vi väntar spänt

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2006/12/16 :  15:47:53  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply
Jag vill tacka sladd för fika och en trevlig afton.

Vill även Tacka Zalve för bra Julmusik.Jag tycker det är göörkul å träffa likasinnade.
quote:
Tackar anders.s(om jag minns rätt) för skiv-tipset (inhandlade albumet redan samma kväll ).

Kul att kunna dela med sig

Mvh Anders.s

Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2006/12/16 :  22:57:07  Show Profile Send Ampalang a Private Message  Reply
Blev det inga fler bilder?
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2006/12/17 :  10:19:09  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Nä, Zalve. Nu får du ta och vakna.

/M
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/12/17 :  10:35:56  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Vaken och vaken,,,, Gäller att vara vid liv oxå..



Vid liv,,, Det vet jag inte om det omtalade lilla båkköketär längre, som vid tillfälle spred en känsla av DIY som det var länge sen jag kände...

Nåt halvdassigt kaffe är det ingen risk att man får här.
Nymalda bönor. (Ska leta fram fruns kamera och se om det inte blev nån bild)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/12/17 :  10:39:09  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Jag borde surfa in fakta och ta reda på vilka modeller det är på bilden, men huvet tillåter inte allt för mycket aktivitetet idag...



Det ärä väl ett par B 30 på bilden och jag gissar på Rondo elektronik.
Blir nog sanbbt rättat om det är fel.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2006/12/17 :  10:50:23  Show Profile Send Ampalang a Private Message  Reply
quote:
Det ärä väl ett par B 30 på bilden och jag gissar på Rondo elektronik.
Blir nog sanbbt rättat om det är fel.


Det innersta paret ör ett par 995 MK2 i Bok och de yttersta
är ett par B50 i Makassar.

Elektroniken har du rätt på i alla fall.
Dutti ponke...
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/12/17 :  11:38:50  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Det var du som snackade så mycket om B30,, så det förvillade mig en hel del !

Alltså B50 och 995 Mk II



"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/12/17 :  11:41:28  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Jag ska säga nu, att årets julskiva som ni bara måste köpa,,, Langade SLADD på,, Både jag och Rannargarden lyfte högt på ögonbrynen,, Ingen av oss hade den,, även om den har legat i min kundvagn på CDON ganska länge, så har inte kudvagnen blivit full ännu

Så ladda för Årets Julskiva!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2006/12/17 :  12:33:53  Show Profile Send Mattias a Private Message  Reply

Låter spännande, vilken julskiva var det?

/Mattias
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/12/18 :  09:53:23  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Jo du Mattias,, Skulle inte förvåna mig om du har den,,


Finns ett "nytt" märke hos Consulten, T+A. EN skön design som egentligen går emot allt vad "tyskt" heter Fast det är väl bara egna referenser.



Glömde fråga om vi inte hade kunnat koppla in rörhäcken. Den verkar klart trevlig
V10 för förstärkaren och D10 för den som tar diskar.


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/12/18 :  10:27:27  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
T+A har även högtalare i sitt sortiment.
Här en Criterion TCI, bredvid en Dynaudio ?!



Inget som var inkopplat, men man kunde ju iakta den lite annorlunda utformingen vid diskanten, på lådan.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2006/12/18 :  10:42:05  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message  Reply

T + A var inkopplad till criterionhögtalarna, du missade en varmklingande diskant där!

Dynaudio 3.4... Hificonsult tar inbyten

.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/12/18 :  14:21:51  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Fel av mig,, Menade att det var inget vi spelade på i det rummet,, Om det var "up and running" kollade jag faktiskt inte..
Det fanns annat kul i rummet att spela på.

Nykommlingen Tyr bla här ihop med Freja Mk II.



Högtalarna var Marin Logan Vantage (?),,, Senare på kvällen så
kopplades QRS Merkurius II in,,,



Då skippade jag julmusiken och tog lite PB som fanns på bordet med skivor...
En spelbar och trevlig högtalare, av det lilla jag hörde.

På bordet fanns det medhavd julmusik samt lite övrigt gott och vackert -Här i form av en Euphorbia pulcherrima...



"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2006/12/18 :  14:45:24  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Håller med om att Tyr och Freja MkII lirade mycket bra. Jag stängde in mig vid ett par tillfällen och spelade Tommy Körberg med Oslo Gospel kören så andra flydde. Kan inte hjälpas. Jag gillade vad jag hörde. Bra stereo och fint djup. Tankar om elektrostater börjar ju genast snurra i huvudet.

/M
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/12/18 :  14:50:51  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Ja,, Du trivdes fint där inne



För en som har varit rätt avigt inställd till "myggnät", så har det ske en förbättring,,, Nu finns det ju sweetspot som man rymms i

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/12/18 :  19:25:51  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
I det stora rummet fanns det en överraskning, som jag absolut inte lyssnat på tidigare...



Behöver jag säga att PACs leende inte behövdes klistras upp ?!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000