HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 eoJeud hittar en söt liten hemmabio
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/01/07 :  21:25:41  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"

Edited by - vemsom on 2007/01/07 21:37:34

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2007/01/07 :  21:26:53  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Gillar stuket på hus!

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/01/07 :  21:28:03  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
GRRRRRRRRRRRR


























>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/01/07 :  21:34:30  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Ett riktigt mysigt hus!
Närmsta granne första våningen = Några hästar
Närmsta granne andra våningen = Höbalar

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2007/01/07 :  21:35:31  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Då får man spela HÖGT för att få grannarna på övervåningen att klaga.

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/01/07 :  21:44:31  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Vi fortsätter med en en av fyra subbor.
Nog för jag inte har jääättetjocka ben, men jag skulle lätt få in benet i basporten.
Om någon undrar vad pytteelementet är så är det en JBL 18" i en 400-literslåda (Mats du får gärna fylla i med modellbeteckning på både detta och resterande element)


// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"

Edited by - vemsom on 2007/01/07 21:46:24
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/01/07 :  21:46:49  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Manligt

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2007/01/07 :  21:48:14  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Nåja.... Vad är en bal på slottet...

JAG VILL OXÅ BO I HUS!!!
JAG VILL HA!!!!
En liten stilla fråga bara i all välmening... Men sitter fasaden fast även efter att man har partyspelat? Eller får man byta fasad och alla glasrutor? Klarar sig grannarna 2 kvarter bort???

Hmmm

*avens*

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/01/07 :  21:49:42  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Kvarter? det är 2km leråker runt om ;)... ja och ett gäng ihjälskrämda hästar

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2007/01/07 :  21:53:02  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
vemsom: Du inser att jag kommer att vara i koma imorgon på jobbet va???

Men jag har bunkrat med The här så jag klarar mig natten lång!

Komigen bara.

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/01/07 :  21:56:24  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Stackars hästar

Vill se meeeeeer

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

matsj
Member

937 Posts

Posted - 2007/01/07 :  22:01:01  Show Profile Send matsj a Private Message  Reply
Jag ber om ursäkt johan för att du inte fick första plåtningen.
Men du skall få komma när det är klart.
Det är lite prylar överallt då allt inte är färdigt + att minflickvän har börjat flytta ner sina prylar också.

Subben på bild är en jbl 2245h i en 400 liters låda som är portad till 14 hz.

mats

1W=115db.
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/01/07 :  22:01:40  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Bredvid bakre vänstra subben finner vi även vänster bakkanal
I form av en JBL 15" i någon form av horn med diskanthorn till.
Det som står brevid är en strykbräda (alternativt en obekväm massagebänk)


// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"

Edited by - vemsom on 2007/01/07 22:03:16
Go to Top of Page

Anton
Klubbmästare eoJeud

1219 Posts

Posted - 2007/01/07 :  22:03:15  Show Profile Send Anton a Private Message  Reply
Ja de baslådorna skojar man inte bort.
Var mycket roligt att få lyssna på dessa grejer! Tack för det Mats!

Imponerande att vi drog på rätt bra, men stegen och basarna gick i princip på tomgång...
Och bara vetskapen om att det är öronen som sätter stopp, inte grannarna eller högtalarna.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/01/07 :  22:07:01  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
Jag ber om ursäkt johan för att du inte fick första plåtningen.
Men du skall få komma när det är klart.
Det är lite prylar överallt då allt inte är färdigt + att minflickvän har börjat flytta ner sina prylar också.

Subben på bild är en jbl 2245h i en 400 liters låda som är portad till 14 hz.

mats


Det är helt ok Mats
Du har pm föresten

Fredrik

sista bilden syns inte, sluta lek med oss

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2007/01/07 22:08:20
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/01/07 :  22:09:39  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Oväntat nog var det diskanthorn fram också.


// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

matsj
Member

937 Posts

Posted - 2007/01/07 :  22:10:09  Show Profile Send matsj a Private Message  Reply
Högtalaren bredvid är ett jbl 4530 scoop horn med 2226h element i. Ovanpå ett 2382A horn med 2446h driver.

mats

1W=115db.
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2007/01/07 :  22:10:39  Show Profile Send denada a Private Message  Reply
Örrö vemsom... fan ta och ta tag i det här nu... jag vill se MER av detta....

snacka hemmabio på anabola....

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/01/07 :  22:10:43  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Det här är galenskap på HÖG nivå, eoJeud style

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/01/07 :  22:12:19  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
15 tum i centern? såklart!


// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2007/01/07 :  22:16:02  Show Profile Send esl a Private Message  Reply
Hehe... spels det hästjazz månne?
/esl

Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2007/01/07 :  22:16:33  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Hmmmm Hur mång horn finns det där hemma????

Kan bara tänka mig hur grannarna skulle ta det om jag eldade loss med det där här hemma i lägenheten. Men kul skulle det vara. Undrar hur många glasrutor jag skulle vara skyldig sedan!

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

Anton
Klubbmästare eoJeud

1219 Posts

Posted - 2007/01/07 :  22:18:07  Show Profile Send Anton a Private Message  Reply
Ja en fullkomligt brutal anläggning. Löjligt mycket membranyta och förbannat roligt. Man satt och småflinade mest hela tiden.

Väntar med spänning på att höra den i bio-läge. Lär ju kunna slå många riktiga salonger.
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/01/07 :  22:21:11  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
De vi inte fick höra var bakkanalerna och centern. Vi körde bara 2.4 ;D

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2007/01/07 :  22:24:41  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Undar hur många som har mer än 1 subba i sin hemabio...

Frågan är hur många som har 4!

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/01/07 :  22:25:21  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
För att inte avslöja något i förväg så kommer nu allt på en och en samma gång!

Hela frontdelen av systemet inkl. "skitstor" 4:3-duk.


Anton ser ut att headbanga vid ena midbashornet


Andra sidan:


nu återstår bara elektroniken!

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.4 sekunder. Snitz Forums 2000