HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Bilder från Gignosmässan
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 7

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/02/05 :  20:42:36  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Mycket tänkbart,,, med tanke med att Bo har använt dem hemma hos sig,

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2007/02/05 :  20:53:19  Show Profile Send Sanoj a Private Message  Reply
quote:
Sanoj/Sladd, vad var namnet på nya försteget ?
Har äst det någonstans, men kan tyvärr inte komma på det.


Bladelius nya försteg heter IDUN.

// Jonas

.

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2007/02/05 :  21:04:19  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Vilken möbel som Opus 3'an står i! Den får mig att tänka på båtinredningar, klart läcker!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

kent_n
Member

234 Posts

Posted - 2007/02/05 :  21:18:06  Show Profile Send kent_n a Private Message  Reply
Angående tjejen o killen som stod utanför o spelade på trummor o gitarr så är hon en gammal pluggarkompis till min grabb från universitetet, och killen som sålde skivor i ståndet hos vinylbutiken var gammal kompis från gymnasietiden, 1:a ggn grabben var med på HiFi mässa o möter två gamla bekanta
Go to Top of Page

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2007/02/05 :  21:22:57  Show Profile Send Nitram a Private Message  Reply
quote:
Vilken möbel som Opus 3'an står i! Den får mig att tänka på båtinredningar, klart läcker!

Ja det var en riktig pjäs... blev lite full i skratt när herr Hansson började bulta på den. Inte en tillstymmelse till hopp... stabilt!

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?

Edited by - Nitram on 2007/02/05 21:23:33
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2007/02/05 :  22:10:22  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Rauna möbeln kommer från ett lokalt snickeri som jag tror även var inblandad högtalarlådstillverkningen (skall det vara ett ord?). Kommer inte ihåg vad det hette trots att jag höll i brochyren ganska länge.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/02/05 :  22:18:59  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Det var den andra mannen i rummet, som stod för träarbetet.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2007/02/05 :  22:50:58  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

quote:

Ja det var en riktig pjäs... blev lite full i skratt när herr Hansson började bulta på den. Inte en tillstymmelse till hopp... stabilt!


Jag misstänkte att det var en möbel med fler funktioner än att bara hålla en skivspelare. Opus 3 brukar inte lämna saker åt slumpen.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/02/05 :  23:22:43  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Guldfisk; Tack för infon om radion. Tur man inte rusade iväg och köpte en sådan

Utifrån bilderna betraktat har din sambo god smak.


It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2007/02/06 :  00:57:08  Show Profile Send MartinH a Private Message  Reply
quote:
Inte kan man ha ett par röda monster inkopplade till dom där små mesiga burkarna?

Eller kan man det ?


Det är inte storleken det hänger på..vet du väll.

MP150 blocken levererar 100 watt i 8 och det räcker gott o väll till Exqusite Midi som har en ganska snäll last och 90dbs känslighet.
Sen är dessa inga switchade nätdelar eller sånt, utan en vanlig trafo som används..

MP150 förvånar....

Även oss när vi kopplade in dom

/Martin
Go to Top of Page

magnus1967
Lämnat på egen begäran

739 Posts

Posted - 2007/02/06 :  07:30:35  Show Profile Send magnus1967 a Private Message  Reply
Tack Zalve för fina bilder.
Trä arbetet som Bo visar upp är mycket snyggt!
Hur lät det när det spelade musik?

http://www.stereophile.com/interviews/1204fosgate/
http://sweetspotforum.forum24.se/sweetspotforum-about34.html
http://www.youtube.com/watch?v=dSINO6MKtco

Edited by - magnus1967 on 2007/02/06 07:36:12
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/02/06 :  07:46:22  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Danska Interceptor hade 3st rum på mässan. De rum jag tittade in i hade Martin Logan uppställda.



Myggnäten gör sig fina som fotoobjekt. De är som en del vet, inte mina favoriter när det gäller högtalare, men i nästa rum så spelade det riktigt trevligt.



Här är det tillsammans med Ayre elektronik.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/02/06 :  07:54:14  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Jag sprang på en Mekanikingenjör, som hade hittat nåt att dräggla över,,,


Det var egentligen inte denna uppställning, utan nåt annat.




Ett monoblock på 100-200w (min danska är inte den bästa, så jag missade nog en hel del)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/02/06 :  07:54:24  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
quote:
Jag misstänkte att det var en möbel med fler funktioner än att bara hålla en skivspelare. Opus 3 brukar inte lämna saker åt slumpen.



Tanken med möbeln (+100kg) var förutom att fungera som ett stabilt fundament för skivspelaren även att kunna rymma en del elektronik såsom förstärkare mm.

Han t.o.m. "skakade" på möbeln, men skivspelaren brydde sig inte.



"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/02/06 :  08:10:57  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Hela blocket är fräst ur ett massitv stycka ALU
Då kan man fatta att ingejören drägglade lite.



Enligt den danske demonstratören så var det trafosarna som var "hemligheten". Allt var iofs anpassat efter Ayre.


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Rob
Member

242 Posts

Posted - 2007/02/06 :  09:56:23  Show Profile Send Rob a Private Message  Reply
Hur kan man låta bli att dregla över sådana byggen...

Grymt läckra var de i alla fall..

/Pelle
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/02/06 :  11:10:48  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Det fanns fler byggen att gräggla över i ett annat av deras rum.


En härligt läcker CDspelare.



För att var Elektrostater så tyckte jag att detta spelade öppet och hade en sweetspot som var helt ok.

Det var även en BOW som förstärkare. Lika kaxig den


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2007/02/06 :  13:50:30  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
BOW slår verkligen huvudet på spiken designmässigt Idel läckra prylar -- har dock aldrig fått tillfälle att lyssna

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/02/06 :  19:48:25  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Andra designlinjer som jag gillar och även soundet är från grannlandet.

Här hos ljudmakar'n.


Ett stort Hegel steg, H4A mkII. Klart maffigt!

En snygg Rega spelare fanns även i rummet - En P9 som jag kommer ihåg rätt.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/02/06 :  19:51:38  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
I ett ganska litet rum hade man tryckt in ett par BC Acusticue ACT A4.
Det är ingen liten modell.



I mitt tyckte en kanske lite för stor högtalare, för de sidomonterade basarna satte det mesta i gungning.

Var det nån som frågade efter mässpriser i rummet ?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

hillerboy
Member

118 Posts

Posted - 2007/02/06 :  22:51:50  Show Profile  Visit hillerboy's Homepage Send hillerboy a Private Message  Reply
Värt att notera är att "Ornec apparaten" är den billigaste av VALs
radioapparater. Dom som var på mässan var deras dyrare modeller.
Själv så tyckte jag att det lät riktigt bra med skönt rörljud.

M v h

Ingemar

*Driver Open Ops of Sweden AB* http://www.openops.se
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2007/02/07 :  01:44:36  Show Profile  Reply
Ayreblocken är bara för snygga, hööög dregelfaktor.


admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/02/07 :  08:04:14  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Hos Creative Audio var det Ayon som gällde.



En lite annorlunda design på högtalaren. Ayon var även märket som gällde som förstärkare.


Har för mig att även CDn var från Ayon.

Som vanligt med nya högtalare, så brukar inte diskanten vara riktigt kry,, men det verkar bli bra när vi har passerat inspelningstiden.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/02/07 :  08:06:03  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply


Det var en trevlig stund jag fick här inne med eget val av musik, blev en del akustiskt med även nåt tuffare.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/02/07 :  08:22:23  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Denna välkände kille hittde jag i ett rum


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
Page: of 7 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000