HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 SLÄNG MÖGET ÅT H*****E.................
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/03/21 :  20:24:25  Show Profile Send Stickan a Private Message  Reply
..........säger jag bara!!!!!!!!
Tänkte jag skulle köra en liten snikvariant och köpa ett billigt
rack till mina pryttlar, ja inte till högtalarna förstås.

Glad i hågen stegade man in i en av dessa "lågpris-butiker", som
härstammar från andra sidan sundet, och köpte ett rack för den
facila summan av 599:-.
Hade forskat på deras hemsida innan om måtten på nämnda rack och drog slutledningen att jag säkert skulle få in pryttlarna, även om marginalen skulle bli liten.

Innan det hämtades vidtogs en demontering av den gamla bänken.....



.....hade nämligen sålt tv`n och en ny var ordnad, alltså allt utom transporten, men efter ett snack med säljaren uppstod hopp om leverans ikväll.

Ny tv-bänk är också fixad men kan ej hämtas förrän på Fredag varvid
den "nya" tv`n således fått hänvisning till provisorisk plats,
dock fullt användbar.

Med tanke på det positiva med allt detta monterades det nya Hifi-racket ihop snabbt och riktigt.



Vid en första anblick slog det mig att det verkade för smalt
men detta slogs snabbt ur hågen med motiveringen:Vem är så dum att de konstruerar ett Hifi-rack som är så smalt att grejorna inte går in i det

NÅGON ÄR DET I ALLA FALL!!!!!!!!!!

Det visade sig att pryttlarna inte gick in i rackhelvetet, hade inte
kunnat mäta i butiken då de inte hade ett uppe för visning så jag var helt ovetande om detta, hade liksom inte köpt det annars!

Så till alla som funderat på att köpa detta rack:



i en av dessa butiker som härstammar från andra sidan sundet vill jag bara säga:GÖR DET INTE!!!!

Nu känns det bara öken när Onkyon ligger här:



och centerhögtalaren här:



och resten är också utspritt över vardagsrummet.
Har snackat med butiken och får naturligtvis pengarna tillbaka men hur roligt är sånt här på en skala
Suck pust o stön...........

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.

Edited by - Stickan on 2007/03/22 15:36:59

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2007/03/21 :  20:32:56  Show Profile Send svejk a Private Message  Reply
Har haft en likadan är välan en Tv bänk från Jysk? Inget hifi rack,bortskänkt till syskonbarn


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/03/21 :  20:37:16  Show Profile Send Stickan a Private Message  Reply
quote:
Har haft en likadan är välan en Tv bänk från Jysk? Inget hifi rack,bortskänkt till syskonbarn

Nä, detta är ett s.k hifi-rack. Tv-racket är lägre. Förstår ingenting.

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

Larsen
Member

833 Posts

Posted - 2007/03/21 :  22:14:24  Show Profile Send Larsen a Private Message  Reply
Ha, jag hade ett likadant som ditt förra rack
Har insett att jag nog bygger eget för att få det s om jag vill.
Men ett rack som inte rymmer standardmått på prylarna? Orkar inte ens säga allt jag tänker på

Har ingen koppling till varumärket Larsen
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/03/21 :  22:40:22  Show Profile Send Stickan a Private Message  Reply
Larsen:Visst blir man snopen. Lämnade du tillbaka det du hade eller hur gick det med det?

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2007/03/22 :  08:40:05  Show Profile Send jaejin a Private Message  Reply
Deras tv bänk fungerar aldeles utmärkt till hifi. du bårde åka tillbaka och begära återköp och att du kan byta det emot tv-bänken. Den har något färre hyllor men den är lägre och breddare.

Kanske är menat för linn stereo grejer
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/03/22 :  08:54:12  Show Profile Send guy gadbois a Private Message  Reply
Förutom det besvär och den ilska detta har orsakat dig så måste jag ändå säga att detta var rätt komiskt. Rubriken på tråden var mycket väl vald. Hur i H-e tänkte ovan nämnda butik när man marknadsför denna kalkonprodukt....

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/03/22 :  11:20:30  Show Profile Send Stickan a Private Message  Reply
jaejin:Jo, Tv-racket är bredare men då skulle jag behöva 2 stycken för att få in allt, får inte plats med det. Bra tips dock.

guy gadbois:Hur de tänkt är i detta fall MYCKET svårt att svara på.
Min slutledning är att:Det har de inte.

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

Swirve
Member

96 Posts

Posted - 2007/03/22 :  20:26:15  Show Profile Send Swirve a Private Message  Reply
Nånstans läste jag "Den som köper kvalité gråter bara en gång" , stämmer kanske lite in här :P
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/03/22 :  21:51:58  Show Profile Send Stickan a Private Message  Reply
quote:
Nånstans läste jag "Den som köper kvalité gråter bara en gång" , stämmer kanske lite in här :P

Tror du det stämmer på alla de som verkligen handlar kvalitet?
Hmmm....det tror inte jag.

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2007/03/28 :  08:08:00  Show Profile Send Zombie a Private Message  Reply
Mät dina grejer först...eller köp inte såna där jätteplåtlådor till hifi, muahahaha, fyll benen med sand och den blir lite bättre...

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/03/28 :  11:01:49  Show Profile Send Stickan a Private Message  Reply
quote:
Mät dina grejer först...eller köp inte såna där jätteplåtlådor till hifi, muahahaha, fyll benen med sand och den blir lite bättre...

Mina grejor visste jag måtten på - standardmått för hifiprodukter.
Däremot är inte det s.k hifiracket anpassat för standardmått, då finns det heller ingen anledning att göra annat än att lämna tillbaka skräpet.

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

overhang
Member

321 Posts

Posted - 2007/03/30 :  11:22:12  Show Profile Send overhang a Private Message  Reply
Äh det där racket var säker tillverkat för någon siba eller ONOFF plast pryl vilken knappast kan kallas för Hifi.
/Patrik

CA Azure 640c V2 => Xindack FA-1 => Arcam Alpha-10 => Xindack FS-1=> PMC FB1+

Min anläggning http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=61278
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/04/02 :  20:03:45  Show Profile Send Stickan a Private Message  Reply
quote:
Äh det där racket var säker tillverkat för någon siba eller ONOFF plast pryl vilken knappast kan kallas för Hifi.
/Patrik

He he, har de verkligen samarbete med elektronikjättarna?

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

overhang
Member

321 Posts

Posted - 2007/04/03 :  12:51:57  Show Profile Send overhang a Private Message  Reply
enligt min senaste konspirationsteori så är det helt klart så.
annars måste de vara i konspiration med
TEAC eller Musical fidelity
/Patrik

CA Azure 640c V2 => Xindack FA-1 => Arcam Alpha-10 => Xindack FS-1=> PMC FB1+

Min anläggning http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=61278
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2007/04/03 :  20:57:27  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
Mina Xindak block får plats =) Men jag tror hyllorna går i sönder....
Go to Top of Page

zix
Hifi-Barista

947 Posts

Posted - 2007/04/17 :  20:22:20  Show Profile  Visit zix's Homepage Send zix a Private Message  Reply
Allting går att återanvända. Inget får förfaaaras!
* Du kan nog ha glasen till akvarium, eller kanske serveringsbrickor.
* Rören kan du väl såga av på lämpliga ställen, borra hål i toppen och hänga i snören så har du en sån där vindharpaflöjelspelmoj som de säljer på ställen där de har digeridoos & sånt. Om du stämmer den i någon av de lite lägre kyrkotonarterna så är den kool.
* Pinnarna som glasen hänger i blir fina stegar för klätterväxterna att klättra i. Spika upp dem på lämplig fasad bara.

En IEC-baffel är 135 cm bred och 165 cm hög, med högalarelementet monterat 15 cm i sidled och 22.5 cm upp från skivans mittpunkt.

Edited by - zix on 2007/04/17 20:23:28
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/04/17 :  21:46:57  Show Profile Send Stickan a Private Message  Reply
Hade nästan glömt bort traumat kring det s.k hifiracket, inget har lyckligtvis sparats utan annan bänk står numera på plats.

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000