HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 CES 2007, blir det en upplevelse?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 14

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2007/01/06 :  16:56:28  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Ja, då sitter man här och plitar på några rader för att starta årets CES-reportage.

Mina förväntningar är på topp och jag har delat med mig lite av resfebern här. Nu är det dags att dra igång på allvar...

CES är inte bara världens största HiFi och hemelektronikmässa, det är en av världens största mässor. Det kommer att bli ca 140.000 besökare. Just nu strålar all världens HiFi-tillverkare, -försäljare, -distributörer och -press mot Las Vegas. McCarran airport i Las Vegas har sin högsäsong just nu.

Förra året var jag på plats och tog tusentals bilder. Här är de reportagen:

- CES i största allmännhet
- Swedish statement rummet.
- Lyngdorf Audio.
- Audio Research
- Balanced Audio technology
- Emmlabs, Dartzeel & Von Schweikert
- Mcintosh

Åren innan hittas här:
- 2005
- 2004



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2007/01/06 :  17:16:42  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Det krävs månader av planering för att kunna genomföra en mässa som CES. För att allt skall klaffa så får tex de flesta besökarna sina biljetter i förväg.

Hos mig damp kuverten ned för ungefär en månad sedan.



Mycket papper blir det för att få till en biljett...








// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2007/01/06 :  17:18:58  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Ett pass skadar ju inte att ha det heller.




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

MasterChief
Member

259 Posts

Posted - 2007/01/06 :  21:45:21  Show Profile Send MasterChief a Private Message  Reply
ÅÅååååhh...vad detta ska bli kul :-)

Superfint Pac. Ha så kul och försök komma in i Goldmundrummet på Alexis.

Edited by - MasterChief on 2007/01/06 21:45:51
Go to Top of Page

andreas75
Starting Member

49 Posts

Posted - 2007/01/06 :  22:49:59  Show Profile Send andreas75 a Private Message  Reply
Härligt med mässa. Hoppas du får kul. Glöm inte svänga förbi dls och säg hej till Mats Andersen. Ta gärna lite bilder på dls nya grejor om du får möjlighet.

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2007/01/07 :  07:32:49  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Det är omöjligt att få med allt. Jag har en lista på 249 rum att besöka.

Man måste ha musik med sig för att ha en chans att bilda sig någon som helst uppfattning. Här är några av skivorna som gått för högtryck senaste månaden.



Det går inte att ta med sig alla skivorna, det blir för trångt i bagaget så jag har gjort en blandskiva med Göteborgs Bachensemble, Kari Bremnes, Madeleine Peyroux, Alison Krauss 6 Union Station, Esbjörn Bergs Trio, Antonio Forcione, Piesrre Swärd, Björn Berge och... Rammstein!

Det är en spännande mix med Madeleine Peyroux's Lonesome Road på samma platta som Rammstein's Mein Herz Brennt...

Jag hoppas att mina 17 låtar kan locka ut det mesta ur en anläggning.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2007/01/07 :  11:30:31  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Pac: Glöm inte videokameran...

Menar det kan vara bra om du vet vad du har varit och sett och har en möjlighet att komma ihåg allt som det pratas om.

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2007/01/07 :  11:34:59  Show Profile Send iroise a Private Message  Reply
Mycket trevliga skivor du tar med dig. Skulle varit oerhört kul att delta i något liknande.

Edited by - iroise on 2007/01/07 11:35:33
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2007/01/08 :  17:39:42  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Da var jag pa plats i the Sand's pressrum och alla attiraljer ar upphamtade. JMlab ar har ocksa, men jag har inte fatt tag pa honom annu. Stefan, sla pa din telefon...

Ni far tala att de inte har Svenska bokstaver. Jag far editera nar tiden finns.

Resan var ett h-te!!! Det tog 26h fran landvatter till hotellet och min vaska tog en annan vag an jag sa det vara bara till att invanta den sa vackert pa Mcarran airport. Men, nu ar jag har och det har skall bli valdigt spannande att se vad 2007 har att bjuda...

Naval, nu skall jag inte sitta har och skriva. Fram med kameran och ut i vimlet!!!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/01/08 :  17:48:23  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Jaså, nu var det dags!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/01/08 :  22:25:35  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Detta har vi väntat på länge nu!!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2007/01/08 :  22:43:43  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Du har ett stort ansvar!

Dokumentera ALLT!!!!

Vi vill sitta här och sura för att vi inte är på plats!

Men ta det lugnt och tänk på att du ska ha en bra vistelse där och inte bara på att vi vill SE!

Sköt om dig och ta det så lugnt du kan med så många bilder du kan...

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

short_cuts
Member

560 Posts

Posted - 2007/01/09 :  15:24:55  Show Profile Send short_cuts a Private Message  Reply
(kopierar in mitt inlägg i annan tråd; här..)

Du bara MÅSTE ju titta lite på R2D2!!!
På riktigt - en mobil hembiorobot
Så skitcool att det finns knappt... Enormt ha-begär e väckt
http://www.nikkor2d2.com/NHE/EN/index-en.html
(millenium Falcon as remote!!!)

Premiäras (som den nya böjningsformen heter ) på CES....

People shouldn't be treated like objects. They aren't that valuable.
P. J. O'Rourke
Go to Top of Page

Greensleeves
Member

172 Posts

Posted - 2007/01/09 :  17:57:11  Show Profile Send Greensleeves a Private Message  Reply
Pac,

Jag hoppas att du får en mysig vistelse over there, att hotelrummet är tillfreds, att maten är god, att herrarna är gentlemän, att damerna är ljuvliga, och att hifi-prylarna är gudomliga...

Det hoppas jag.



Mvh Greensleeves
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2007/01/09 :  19:06:09  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Forsta dagen avklarad och ungefar en femtedel av listan ar avklarad. Har finns mycket att titta pa.




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/01/09 :  21:17:02  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Ser fram mot massa fina bilder :-)

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2007/01/09 :  21:48:54  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Ja du, i nagra av rummen ar det ruskigt svara ljus forallanden, men en och annan bild skall det nog ga att pressa ut ur detta.

Zalve och JohanB haller pa och jobbar pa de forsta bilderna och jag har lagt om mitt satt att exponera sa nu skall det nog bli bra.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2007/01/09 :  21:53:29  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

I morgon klockan 10.00 skall jag ha mote med Roher Public relations. De haller pa med streaming och dowloading fran flera olika Siter, bland annat Music Giant. Det ar okomprimerat hogupplost material de saljer pa det viset. Jag tankte att de skulle fa forklara vad de har i pipen for oss som vill ha verkligt bra material. Ryktet sager att de skall borja distribuera DSD och DVD-A okomprimerat.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/01/09 :  22:18:45  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


hahaha.. Så du fotar i USA och grabbarna sitter i Svedala o fixar kvaliteten.. Smidigt som sjutton det ...

Du har det roliga och dom får nöta bilprogram..


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/01/09 :  22:49:17  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
Jag tankte att de skulle fa forklara vad de har i pipen for oss som vill ha verkligt bra material. Ryktet sager att de skall borja distribuera DSD och DVD-A okomprimerat


Oooh, det kan bli nått häftigt !

quote:
Så du fotar i USA och grabbarna sitter i Svedala o fixar kvaliteten.. Smidigt som sjutton det

Skulle ha varit tvärtom

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2007/01/10 :  02:51:15  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Jag har en svag punkt for balanced Audio technology sa vi borjar dar.Nu kor vi!

Sa har hade BAT ordnat det forra aret



BAT korde pa stativare denna gangen, de drevs av deras rorelektronik. VK150SE stod for kraften.



Nu var inte stativarna vilka som helst, det var ett par Magico.







Det presenterades ett nytt referensforsteg kallat REX. Det ar i grunden helt omarbetad VK51SE som fatt ta del av Viktor Khomenko's senaste lardommar fran bland annat VK42SE.



Den har separat kraftaggregat dar stromgeneratorerna ar realiserade med ror.




Det blir manga oljekondingar och manga ror for att fa en REX att sjunga...



BAT gjorde det igen och denna gangen med en annan anlaggning.Ljudet som presterades i rummet ar helt klart en av mina favoriter.









// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2007/01/10 :  04:04:47  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message  Reply
Ajajaj,inget dåligt man dånar in på,såhär kl 4 en morgon...

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/01/10 :  06:13:25  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
Ljudet som presterades i rummet ar helt klart en av mina favoriter.



En dag in på mässan

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/01/10 :  09:49:51  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Humm man kanske skulle börja ladda hem saker om det nu blir i den kvaliten

Söta små stativare det där, ta med dem hem o ge dem till mig

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2007/01/10 :  10:21:51  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
Ingen dålig starta på bildreportaget! Jag fick chansen att sitta någon timma med Magico i höstas i Barcelona då tillsammans med elektronik från Spectral och det lät riktigt, riktigt bra! Hade helst klart inte haft något emot att husera dessa stativare hemma hos mig!

... fast dom är ju inte direkt gratis

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2007/01/10 :  11:20:50  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
Sexig? Det beror på om man tycker att en elefant är sexig

quote:
Vi körde Stockfisch Closer to the Music Vol 1 och det lät bra, riktigt bra! Så bra att habegäret började växa så vi var tvungna att fråga om priset vilket med €16,000 var i högsta laget för ett impulsköp

Anläggningen spelade med en stor närvaro och mycket detaljerat och luftigt utan någon som helst antydning till att gå över mot det vassare hållet samtidigt som det inte kändes som att det hölls tillbaka i något register för att föra det hela mer förlåtande.

Texturen i rösterna till Chris Jones No Sanctuary Here gav välbehagsrysningar. Tyvärr har jag bara hört skivan och så enstaka spår vid ett tillfälle tidigare, aldrig hemma så jag hade ingen hum om hur mycket var anläggning och hur mycket var inspelning.

Bra skiva f.ö. så det blev en beställning på denna och Vol 2 av Wolfgang igår Ser fram emot att prova skivan hemma.

Basen kändes bergfast men ändå djup nog att inget kändes bortkommet.

Rummet i sig som ni ser på bilderna var murat med sten av det större och mer oregelbundna slaget vilket tveklöst gav en del högfrekvensdiffusion. I övrigt stod en diffusorpanel i första reflektionspunkten, 2 RPG Modex membranabsorbenter i varje hörn bakom denna anläggning samt två bredbandigare absorbenter ovan det. Även ett draperi täckte en glasvägg på högra sidan.

Väldigt distinkt och välbalanserad återgivning över samtliga register.


http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54025&SearchTerms=barcelona

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2007/01/10 11:36:32
Go to Top of Page
Page: of 14 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000