HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Roksan Caspian M -Series Cd VS Sony dvdNs76h
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2007/06/11 :  10:01:46  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message  Reply
Jag har pysslat lite med att göra A - B jämförelser mellan min Roksan Caspian M - series Cd spelare (16950kr) och min Sony dvd Ns76h (1200 spänn).


lånad bild på en Caspian

Sonyn är kopplat med lakritssnöre till Caspian Integrerad Amp. Cd spelaren till samma amp med Kimber Silverstreak 0.5m.



Det som förvånar mig mycket är att Sonyn låter ruskigt bra i jämförelse.

Det som slår mig i ansiktet är dock att Sonyns ljudbild är plattare och mer diffus. Det går inte att urskilja var dem olika musikerna står och spelar på sina instrument / sjunger i sin mic alls lika bra som med Caspian.

Kvaliten på ljudet i dem olika registrerna producerat av Sonyn låter bra tycker jag.

Caspian däremot bygger upp en ljudbild i 3d. Jag kan peka var trummisen har sin cymbal. Jag känner och ser nästan framför mig var sångerskan står ( I detta fall är det Sophie Zelmani ).

Men Sonyn har ändå ett hyffsat luftigt ljud tycker jag. Men inte i närheten av Roksan fina maskin.

Så om man har budgeten och vill åt dem små detaljerna så ger jag tummen upp för Roksan!


Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254

Edited by - JWO on 2007/06/11 13:46:27

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2007/09/06 :  10:46:23  Show Profile Send poppen a Private Message  Reply
Det är ju det man betalar för ! Bättre ljud bild.
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1795 Posts

Posted - 2008/07/30 :  18:29:05  Show Profile Send Goldfinger a Private Message  Reply
quote:
Sonyn är kopplat med lakritssnöre till Caspian Integrerad Amp. Cd spelaren till samma amp med Kimber Silverstreak 0.5m
Om testen skall bli rättvis måste du ju använda likadana kablar!

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000