HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Skall vi ha ett separat datastöd forum?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2008/01/22 :  14:19:50  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Hej Forumkompisar!
Vi sitter alla och kommunicerar via våra datorer och ibland behöver vi hjälp. Det ställs en del allmänna dator frågor på HiFiForum men tyvärr har vi in gen stans att ställa dem förutom på OT.

Vore det inte bra om vi hade ett separat forum om Datastöd där vi kan ställa frågor till varandra om våra datorer


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2008/01/22 :  14:22:28  Show Profile Send MullBenkt a Private Message
Jag är inte så bevandrad att jag kan ge råd, men tillräckligt för att "klara mig själv". Däremot kan jag se det som väldigt frustrerande om man inte är så van. Att det dessutom inte skulle vara möjligt att få support av sina medintressenter vore väl ännu värre? Vi talar ju lite av samma språk här. Ödmjukheten inför okunskap är också väldigt närvarande, jämfört med vad det kan vara på dedikerade "datorforum".

Kör i vind!

Edited by - MullBenkt on 2008/01/22 14:23:06
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2008/01/22 :  14:30:17  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Köper konceptet med de två nya forumdelarna.
Kan möjligen se ett litet problem just med databiten om vad som ska vara vad.
Att webläsarproblem och olika operativsystem hamnar här är väl klart, men var hamnar exempelvis en tråd om hur man sätter upp en slimserver till squeezeboxen, eller bygger en HTPC?

I övrigt tummen upp.

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2008/01/22 :  14:37:10  Show Profile Send B-200 a Private Message
Ja det tycker jag, kör på.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2008/01/22 :  14:42:49  Show Profile Send jonasz a Private Message
Bra idé Pac!

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/01/22 :  14:46:00  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Jag är positiv, men jag tycker ändå att det skall finnas någon koppling till det som sker på Hififorum, dvs. Frågor som "Hur ändra typsnitt i Word?" kanske man skall ställa nån annanstans?!

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/01/22 :  15:14:24  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Håller med det Magils skriver

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2008/01/22 :  17:53:46  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
Tycker att OT-forumet täcker behovet mer än väl.

Mvh

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2008/01/22 :  18:37:16  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Jag tycket att OT-forumet räcker för ändamålet. Men jag kommer absolut inte att argumentera mot förslaget och kommer inte på något sätt hysa agg mot HiFi-Forum om det införs.

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8263 Posts

Posted - 2008/01/22 :  20:44:20  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
quote:
Det ställs en del allmänna dator frågor på HiFiForum.

Vad innefattar allmänna frågor?Iofs finns det ju redan ett antal Rena dataforum i svedala..men om det blir en forumdel med data tycker jag att alla data frågor ska platsa där,jag menar in i minsta skruv.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2008/01/23 :  05:09:53  Show Profile Send Buggsson a Private Message
Jag sällar mig till de som håller med Magils.

J. Ullberg
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8263 Posts

Posted - 2008/01/23 :  21:39:32  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Nu är ju detta OT,har det inte varit ganska många fotofrågor på sistone...

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2008/01/23 :  22:24:20  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Tycker inte vi behöver ett data-forum. Off-topic forumet är alldeles dugligt till sådant som det är. I Off-topic tar vi upp sådant som har svårt att platsa i det resterande forumets topics. När vi ändå är här på HF och 'hänger' så kan man ju slänga in en fråga om virusprogram eller ditten och datten. Vi är ju nedlusade med kompetens i alla fält. Att inte ta hjälp av folk man 'känner' är ju slöseri.

Dessutom så borde det istället startas ett eget Värdelöst-vetande forum, om vi skall se på det rent statistiskt.

/M
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2008/01/24 :  08:34:35  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Tycker också att det passar bra i OT. Till skillnad mot akustik så har ju akustik med hifi att göra medans datorer, även om vi måste använda dem för att läsa här, är fullständigt OT

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2008/01/24 :  11:11:45  Show Profile Send Lovan a Private Message
Värdelöst vetande får mig att tänka på att ett annat forum som har OOT: "Other Off Topic".

Frågan är väl egentligen om hur brett vi vill att Hififorum ska vara? Ska vi verkligen låta forumet bli så brett att vi kan förvänta oss att få svar här på alla våra frågor? Om vi nu godkänner en datordel så kanske vi måste förbereda oss på tanken att hififorum breddar ut sig väldigt mycket i ämnen som inte har med Hifi att göra. Hifi-bland-annat.nu lockar inte mig särskillt mycket.
Det blir lätt en politisk fråga...

Edit: Min åsikt är att det ska fortfarande hamna i OT för att kanske dämpa "onödiga" frågor. Många datorfrågor är relaterade till hifi(squeezebox,ljudkort,htpc) men det blir lätt många onödiga frågor som inte har med dessa att göra.

Edited by - Lovan on 2008/01/24 11:14:02
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2008/01/29 :  22:25:21  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Varför inte. Men då måste det finnas stöd för Macar också.

Fast vänta lite #8230; Det är ju så sällan man behöver något stöd när man har en Mac! För de bara rullar på *ler*
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2008/02/02 :  10:43:32  Show Profile Send dwain a Private Message
hmm jaaaa vi ska ha ett datorsuport forum eller stödforum. Då tror jag det blir enklare att få svar snabbt på sådana saker som har med datorer att göra.
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2008/09/22 :  10:54:19  Show Profile Send poppen a Private Message
Bra förslag !u får min röst.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2008/12/06 :  13:21:43  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Varför inte kalla det IT- och mediateknik, så kan det täcka in ett ganska brett digitalt område. Om vissa subämnen inte "direkt" täcks in kan ju justeras genom att angränsande frågor ställs och besvaras och det därmed blir lite "prejudikat".

Bra idé.
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2009/01/16 :  14:44:51  Show Profile Send CC a Private Message
Datastöd är väl ingen dum ide även om jag redan tycker att OT fungerar helt okej. Detta är ju ett hifi-forum...

Men då vi mer och mer använder datorer som media-källor så finns det ju ett berättigande för ett bra stöd för datorproblem. Likväl som att fråga om något tekniskt gällande en cd-spelare som krånglar så bör man ju kunna fråga om varför servern med alla mina musik-filer inte gör som den ska? Så utifrån det perspektivet så kanske det inte är fel med ett egen data-del?

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2009/04/17 :  12:53:25  Show Profile Send poppen a Private Message
absolut Jaaaaaaaaaaa!
Go to Top of Page

DMGbg
Member

301 Posts

Posted - 2009/08/25 :  22:21:02  Show Profile Send DMGbg a Private Message
quote:
Edit: Min åsikt är att det ska fortfarande hamna i OT för att kanske dämpa "onödiga" frågor. Många datorfrågor är relaterade till hifi(squeezebox,ljudkort,htpc) men det blir lätt många onödiga frågor som inte har med dessa att göra.


Instämmer!

Datafrågor som inte har med Hifi att göra tycker jag man kan ta i andra forum eller så får man helt enkelt nöja sig med OT

Två intressen är musik och ljud. Jag strävar mot att förena dem.

Edited by - DMGbg on 2009/08/25 22:21:25
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000